راهی که کیمیای محبت باز کرد
کد خبر: 4044551
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
نگاهی کوتاه به برخی تالیفات آیت‌الله ری‌شهری

راهی که کیمیای محبت باز کرد

نخستین کتاب آیت‌الله محمد ری‌شهری با عنوان «بحث‌هایی درباره خدا» در سال ‍۱۳۵۰ منتشر شده است ولی کیمیای محبت معروف‌ترین اثر ایشان است.

به گزارش ایکنا، آثار تالیفی و پژوهشی آیت‌الله ری‌شهری ۳۰ عنوان کتاب در ۹۵ جلد است. نخستین کتاب ایشان با عنوان «بحث‌هایی درباره خدا» در سال ‍۱۳۵۰ منتشر شده است. چاپ «موسوعه میزان الحکمه» در ۱۵ جلد و نیز انتشار «دانشنامه امیرالمؤمنین» در ۱۳ جلد و دانشنامه امام حسین(ع) در ۱۴ جلد از دیگر آثار منتشر شده زیر نظر اوست.

دانشنامه قرآن و حدیث

دانشنامه قرآن و حدیث

دانشنامه قرآن و حدیث، دایرةالمعارفی موضوعی که مفاهیم دینی، اعتقادی، اخلاقی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را پوشش داده است. این دانشنامه به شیوه الفبایی ــ موضوعی به گزارش احادیث مرتبط با موضوعات پرداخته و با استناد به آیات و روایات به توضیح و تبیین موضوعات، مفاهیم و مدخل های دینی می‌پردازد.

دانشنامه امام مهدی(ع)

نگاهی به تالیفات آیت‌الله ری‌شهری

دانشنامه امام مهدی بر پایه قرآن و حدیث، دایرة المعارفی که دارای چهارده بخش از ولادت، زندگی امام(ع) تا تشكیل حكومت را شامل می‌شود که در سال ۱۳۹۳ش در ۱۰ جلد انتشار یافت.

 

کیمیای محبت

کیمیای محبت

این کتاب درباره زندگی‌نامه شیخ رجبعلی خیاط است که مجموعه‌ای از خاطرات و گفت‌وگو با شاگردان شیخ رجبعلی است و این کتاب از پنج بخش ویژگی‌ها، تحول، سازندگی، وفات و برخی مربیان و شاگردان شیخ، تشکیل شده است. کیمیای محبت راه انتشار سرگذشت و رهنمودهای عرفا برای مخاطب عام را بیش از قبل هموار کرد.

 

علم و حکمت در قرآن و حدیث

تالیفات آیت‌الله ری‌شهری

در این اثر، ارزش علم و عقل از دیدگاه اسلام در آیات قرآن و روایات شیعه و اهل سنت، به صورت موضوعی گردآوری شده است. کتاب، در هفت بخش نوشته شده است. این کتاب در پنج نوبت چاپ شده است.

انتهای پیام
captcha