آغاز به‌کار پانزدهمین نمایشگاه قرآن مشهد مقدس
کد خبر: 4048082
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

آغاز به‌کار پانزدهمین نمایشگاه قرآن مشهد مقدس

دبیر اجرایی پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس گفت: پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت روز 21 فروردین‌ماه مصادف با هشتمین روز از ماه مبارک رمضان در 13 منطقه شهر مشهد آغاز به کار می‌کند.

آغاز به کار پانزدهمین نمایشگاه قرآن مشهد مقدسحجت‌الاسلام حجت مجیدی بیلندی، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی و دبیر اجرایی پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی، افزود: پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس تا 17 رمضان سال‌جاری به کار خود ادامه خواهد داد. در این دوره از برگزاری نمایشگاه که به صورت غیر متمرکز در سطح شهر مشهد اجرا می‌شود، رویکرد اجرای طرح و برنامه‌ها در هریک از مناطق با دیگری متفاوت خواهد بود.

وی با بیان اینکه اجرای نمایشگاه قرآن در هریک از مناطق به نوع نیاز مردم و ظرفیت موجود در آن منطقه بستگی دارد، گفت: ما از تمام مردم، قرآن دوستان و فعالان قرآنی دعوت ‎‌‌می‌کنیم تا در این ایام از نمایشگاه بازدید کنند و زمان بازدید از نمایشگاه همه روزه از ساعت 18:30 تا 23 خواهد بود.

مجیدی اضافه کرد: از شاخصه‌های مهم و برجسته این دوره از نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مردمی بودن و دیگری غیرمتمرکز بودن آن است، هدف ما این است که نمایشگاه را به سمت مردم ببریم تا علاقه‌مندان دسترسی بهتر و بیشتری به پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت داشته باشند.

وی با اشاره به اجرای هم‌زمان جشن رمضان با نمایشگاه‎ قرآن و عترت مشهد در بوستان‌های منتخب مشهد، بیان کرد: مؤسسه انوار المصطفی در بوستان بخارایی، دارالتحفیظ ابوطالب در پارک حجاب، سراج منیر وحی در بوستان بهار خواجه ربیع، اتحادیه قرآنی در بوستان ارم، اظهر الجمیل الاعلی در بوستان گل آرا، مؤسسه امام رضا(ع) در بوستان نصرت و مؤسسه چراغ راه جوانه‌های ایمان در بوستان بانوان به عنوان نمایندگان اتحادیه قرآنی استان در برخی از مناطق حضور خواهند داشت.

دبیر اجرایی پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد تصریح کرد: همچنین مکتب حضرت رقیه(س) در کوهسنگی، راه علی(ع) در بوستان وفا، علوم قرآنیی صادقیه در بوستان نیلوفر آبی، درس‌هایی از نور در بوستان ملت، نوید رضوان نور در آرامگاه فردوسی و مؤسسه آیات در تقاطع نواب و شارستان منطقه ثامن به عنوان دیگر مؤسسات نماینده اتحادیه قرآنی استان تعیین شده‌اند.

وی افزود: محورهای  10 گانه‌ فعالیت نمایشگاه در مناطق مختلف مشهد، غرفه کودک و نوجوان، کتب مذهبی و قرآنی، مشاوره قرآنی و سبک زندگی، معرفی تشکل‌های قاریان، اساتید و حافظان، آثار نفیس و وقفیات قرآنی، عفاف و حجاب، فن‌آوری اطلاعات و نرم‌افزارهای قرآنی، اکران فیلم و مستند، کارگاه گفتمان‌سازی نخبگان فرهنگی و هنری و غرفه معرفی هیئات، کانون‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی مناطق شهر مشهد مجموع ساختار نمایشگاه قرآن را شکل خواهد داد.

مجیدی ادامه داد: نمایشگاه قرآن سال 1401 همزمان در 15 شهرستان استان خراسان‌رضوی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و 30 فروردین ماه سال‌جاری با اجرای مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام
captcha