نبود اعتبار فعالیت‌های قرآنی کاشمر را با مشکل مواجه کرده است
کد خبر: 4050092
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴

نبود اعتبار فعالیت‌های قرآنی کاشمر را با مشکل مواجه کرده است

یکی از قاریان و مدرس جلسه قرآن هیئت محبان المهدی(عج) کاشمر گفت: نبود اعتبار فعالیت‌ها و اجرای فعالیت های قرآنی کاشمر را با مشکل مواجه کرده است.

نبود اعتبار فعالیت‌های قرآنی کاشمر را با مشکل مواجه نموده استعباس پورحسین، یکی از قاریان و مدرس جلسه قرآن هیئت محبان المهدی(عج) کاشمر، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: نبود اعتبار عامل مهم در عدم اجرای بسیاری از برنامه‌ها توسط مسئولان جلسات قرآنی در این شهر است.

وی ادامه داد: هرچند رهبر معظم انقلاب نسبت به این کتاب آسمانی اهمیت بسیاری قائل هستند و از آن سخن می‌گویند، اما متأسفانه آن‌گونه که باید هیچ اقدامی برای قرآن صورت نمی‌گیرد.

این فعال قرآنی تصریح کرد: دغدغه امروز بسیاری از مدرسان جلسات قرآنی از جمله خود من در ماه رمضان ناتوانی در تهیه یک جایزه حداقلی برای کودکان قرآن‌آموز است. به‌رغم اینکه نیاز جامعه امروز قرآن است، اما هیچ بودجه‌ای در این بخش وجود ندارد، می‌طلبد مسئولان در این بخش توجه ویژه‌ای داشته باشند.

پورحسین بیان کرد: تاکنون جوانان بسیاری جذب جلسات قرآنی شده‌اند و از سویی جلسات بسیاری برای رفع مشکلات قرآنیان برگزار شده است، اما تاکنون هیچ تأثیری در رفع مشکلات نداشته است.

وی تصریح کرد: اگر کار فرهنگی انجام ندهیم، آسیب‌های اجتماعی بسیاری دامن‌گیر می‌شود، باید جوانان جذب این مراکز قرآنی شوند.

مدرس جلسه قرآن هیئت محبان‌المهدی(عج) کاشمر با بیان اینکه مسئولان و متولیان باید به داد قرآن و جلسات قرآن برسند، بر توسعه فعالیت‌های قرآنی تأکید جدی کرد و گفت: امروز دشمن با جنگ نرم وارد عرصه شده و درصدد از بین بردن فرهنگ دینی در جامعه است و باید فرهنگ قرآنی در جامعه تقویت شود.

پورحسین با اشاره به اینکه هریک از فعالان و نخبگان قرآنی، سفیران کلام وحی در نشر ارزش‌ها و آموزه‌ها هستند، افزود: بدون شک  ترویج قرآن ‌جامعه را از بزه‌‌ و آسیب‌های اجتماعی مصون نگه می‌دارد.

انتهای پیام
captcha