توزیع 4531 بسته معیشتی توسط گروه‌های جهادی در کاشمر
کد خبر: 4057632
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲

توزیع 4531 بسته معیشتی توسط گروه‌های جهادی در کاشمر

فرمانده سپاه ناحیه کاشمر گفت: از ابتدای امسال بالغ بر 4531 بسته معیشتی توسط گروه‌های جهادی در این شهرستان توزیع شده است.

توزیع 4531 بسته معیشتی توسط گروه‌های جهادی در کاشمربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سرهنگ علی یعقوبیان، فرمانده سپاه ناحیه کاشمر در همایش اقتدار جهادگران فاطمی که شامگاه گذشته 26 اردیبهشت ماه برگزار شد اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی در سال ۷۹ به فرمان مقام معظم رهبری در راستای محرومیت‌زدایی تشکیل شد و در طول بیش از ۲۰ سالی که از تأسیس آن گذشته، خدماتی در راستای خدمت به قشر محروم جامعه در نقاط مختلف کشور توسط جهادگران بدون هیچ حق الزحمه‌ای انجام داده است.

وی با اشاره به برگزاری هشتمین مرحله رزمایش کمک‌های مؤمنانه عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون دو مرحله از رزمایش کمک‌های مؤمنانه به همت گروه‌های جهادی در کاشمر برگزار شده است.

فرمانده سپاه ناحیه کاشمر عنوان کرد: در اولین مرحله سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۰۸۱ بسته معیشتی و در دومین مرحله بالغ بر ۱۴۵۰ بسته نیز در نقاط محروم و آسیب‌دیده کاشمر توزیع شد.

وی بیان کرد: امسال بیش از ۷۵ هزار و 520 قرص نان، ۵۴ هزار و500 پرس غذای گرم، ۶۵ بسته لوازم التحریر، ۹ سری جهیزیه، ۱۵ دست لباس و ۱۲۰ جفت کفش توسط گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۱ بین نیازمندان کاشمر توزیع شده است.

یعقوبیان با بیان اینکه بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در تمام اوقات و نقاط آسیب‌دیده حضور داشتند و به محرومان جامعه کمک کرده‌اند، ابراز کرد: ارزش تقریبی بسته‌های معیشتی مرحله دوم بالغ بر ۷۲۵ میلیون تومان است.

وی عنوان کرد: کمک‌های معیشتی و محرومیت‌زدایی توسط گروه‌های جهادی با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد. هر پایگاه مقاومت بسیج یک گروه جهادی محله‌محور دارد که تقریباً ۱۱۵ گروه جهادی داریم و هشت گروه جهادی جغرافیامحور متشکل از ۳۰ نفر از بسیجیان در کاشمر داریم که در عرصه محرومیت‌زدایی فعالیت دارند.

در این مراسم حجت الاسلام علی احدی، امام جمعه موقت کاشمر نیز گفت: در دیدگاه فرهنگ دینی ما کمک به دیگران نه تنها منتی همراهش نیست، بلکه کسانی که محتاج و نیازمند هستند بر سرما منت دارند. ما در کمک به دیگران هیچ منتی بر سر افراد محروم نداریم و اخلاص در جمع‌آوری و کمک و توزیع برای خدا بسیار حائز اهمیت است و اگر کاری برای خدا باشد هیچ‌گاه کم نیست و فراموش نمی‌شود.

احدی گفت: در فرهنگ دین مبین اسلام هیچ کاری بعد از ایمان به خدا و ولایتمداری به ارزش شاد کردن دل دیگران به خصوص نیازمندان نمی‌رسد، محبوب‌ترین اشخاص پیش خداوند متعال کسانی هستند که در مسیر کمک به دیگران و رفع مشکلات قدم بر می‌دارند.

وی افزود: گروه‌های جهادی امروز تبدیل به یک منبع خیر و برکت شده‌اند، البته در حوزه علمیه کاشمر هم گروه جهادی قوی تشکیل شده که طی این دو سال چندین مرتبه کمک‌های مختلفی را جمع آوری کرده و به دست محرومان رسانده‌اند.

انتهای پیام
captcha