برگزاری همایش بین‌المللی اربعین و سرداران شهید مقاومت
کد خبر: 4058873
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵

برگزاری همایش بین‌المللی اربعین و سرداران شهید مقاومت

در نشست هم‌اندیشی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین کشور و جمعی از مسئولان دانشگاهی استان کرمان، مقرر شد: همایش بین‌المللی اربعین و سرداران شهید مقاومت در کرمان برگزار شود.

همایش بین‌المللی اربعین و سرداران شهید مقاومت در کرمان برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا، به نقل از کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، به منظور بررسی مسائل فرهنگی اربعین و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، جلسه هم اندیشی با حضور رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین کشور، رؤسا و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی کرمان (دانشگاه شهید سلیمانی)، دانشگاه آزاد اسلامی کرمان و مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در چند دانشگاه‌ استان کرمان برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام احمدی رئیس کمیته فرهنگی وآموزشی اربعین با بر شمردن رویکردهای فرهنگی و مطالعاتی به حرکت بزرگ فرهنگی اربعین گفت: بدون حضور نخبگان و اندیشمندان و علما امکان تحقق اربعین تمدنی و در تراز جهانی محقق نخواهد شد.

وی با تبیین برخی از چالش‌ها و ظرفیت‌های حرکت بزرگ اربعین، گفت: تولید ادبیات و گفتمان جهانی اربعین، بسط و توسعه ارتباطات میان فرهنگی و تدوین و ارائه الگوهای مدیریتی مناسب این حرکت همگی حضور مسئولانه اساتید و صاحب‌نظران در عرصه‌های مختلف را می‌طلبد.

در این هم‌اندیشی بر اهمیت برگزاری کارهای مطالعاتی و ظرفیت‌شناسی اربعین با هدف‌گذاری معین و استفاده از تجارب همایش‌های پیشین و نیز استفاده از ظرفیت تمامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی و حوزه‌های علمیه و حمایت‌های بعثه مقام معظم رهبری و ستاد مرکزی اربعین همچنین دانشگاه‌های عراق تأکید شد.

در انتهای نشست نیز مقرر شد دبیرخانه همایش بین‌المللی اربعین و سرداران شهید مقاومت با مسئولیت منظری توکلی، رئیس دانشگاه شهید سلیمانی تشکیل و شورای برنامه ریزی و سیاست گذاری این همایش با عضویت نمایندگان دانشگاه‌های استان و مسئول کمیته فرهنگی اربعین استان تشکیل و طرح برگزاری تدوین و ارائه شود.

همچنین مقرر شد، پیش نشست همایش در اربعین سال جاری و همایش اصلی در سال آینده به صورت بین‌المللی در کرمان برگزار شود.

انتهای پیام
captcha