امام(ره) در عرصه مرجعیت دینی در بین مسلمانان عنصری بی‌نظیر بود
کد خبر: 4061834
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
آیت‌الله علم‌الهدی:

امام(ره) در عرصه مرجعیت دینی در بین مسلمانان عنصری بی‌نظیر بود

امام جمعه مشهد گفت: امام(ره) از تبار رهبران دینی در دنیا بود. بعد از وجود مقدس ائمه معصومین(ع) تا امروز که در دوران غیبت امام زمان(عج) به سر می‌بریم، امام(ره) در عرصه مرجعیت و رهبری دینی در بین تمامی مسلمانان عنصری بی‌نظیر بود.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان و امام جمعه مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان و امام جمعه مشهد، ظهر امروز 13 خردادماه، در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد، با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت و اعیاد ماه ذی‌القعده، اظهار کرد: امشب، شب رحلت امام(ره) است. با وجود اینکه بیش از ۳۰ سال از رحلت امام(ره) که باعث تلخی خاطر تمام مسلمانان جهان شد، می‌گذرد اما ما هنوز داغدار امام هستیم.

وی با تاکید بر لزوم تبیین شخصیت امام خمینی به عنوان یکی از مصادیق جهاد تبیین، افزود: این ۳۳ سال دوران رهبری آیت‌الله خامنه‌ای در تداوم همان دوران امامت امام خمینی است و نسل‌هایی که امام را ندیده‌اند، باید با نگاه به شیوه مدیریت مقام معظم رهبری، امام(ره) را بشناسند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اگر واقعیت امام تبیین نشود، این شخصیت بزرگوار تحریف خواهد شد، عنوان کرد: تحریف امام هم به دست مزدوران نفوذی خارجی و هم توسط عده‌ای در داخل کشور صورت می‌گیرد. یعنی افرادی که روزی سوپر انقلابی بودند و امروز خسته شده‌اند، انحرافات خود را به امام نسبت می‌دهند و ایشان را تحریف می‌کنند. همچنین دسته دومی که دست به تحریف امام و انقلاب می‌زنند، نئوانقلابی‌هایی هستند که به اسم عدالت‌خواه، در مقابل ولایت می‌ایستند و امام را تحریف می‌کنند.

علم‌الهدی با بیان اینکه امام از تبار رهبران دینی در دنیا بود، اضافه کرد: بعد از وجود مقدس ائمه معصومین(ع) تا امروز که در دوران غیبت امام زمان(عج) به سر می‌بریم، امام(ره) در عرصه مرجعیت و رهبری دینی در بین تمامی مسلمانان یک عنصر بی‌نظیر بود. در تمام تاریخ ۱۱۸۰ ساله غیبت حجت‌الله، فردی مانند امام خمینی در عرصه زندگی اجتماعی شیعه وجود نداشته است.

وی ادامه داد: روزی که امام(ره) در دنیا ظاهر شد، در تمام کشورها فقط دو نظام سوسیال امپریالیسم و لیبرال امپریالیسم حاکم بود که بر سه اصل سکولاریسم، اومانیسم و راسیونالیسم استوار بود. این دو نظام در موضوع حذف دین از زنگی مردم با هم مشترک بودند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: امام در چنین زمانی آمد و دین را بر مبنای خداباوری و معادباوری در معادلات سیاسی جهان حاکم کرد و معادلات پیشین را بر هم زد. این معجزه امام بود. از غیبت صغری تا کنون، تمامی مراجع بزرگ اسلام ولایت فقیه را درس دادند، اما هیچ یک نتوانستند آن را پیاده کنند. اما امام بزرگوار ولایت فقیه را به صورت یک نظام حکومتی ولایی در ایران پیاده کرد و دنیا را تشنه این نظام کرد.

علم‌الهدی تاکید کرد: اسلام آن چیزی است که بر سر راه توسعه و جهان‌خواری غرب قرار گرفته است. امروز همه دستگاه‌های هنری و فرهنگی غرب برای براندازی اسلام فعالیت می‌کنند و این فیلم نابه‌کارانه‌ای که بر ضد وجود مقدس امام هشتم(ع) درست شد، نمونه‌ای از این فعالیت‌ها است. پنج موسسه هنری آلمانی، یک میلیون و ۱۶۵هزار یورو برای ساخت این فیلم کمک کردند. مسئله جشنواره کن در فرانسه، یک تشکیلات ضد اسلام است‌. چند عنکبوت سیاه فرهنگی را به نام ایرانی پیدا کردند که با استفاده از آنان، بر ضد اسلام فیلم‌سازی کنند. کسانی که به اهل بیت علاقه دارند، نباید در برابر چنین مسائلی سکوت کنند.

انتهای پیام
captcha