برگزاری مراسم مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در 7500 نقطه جهان
کد خبر: 4066171
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
مسئول هماهنگی استان‌های مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) خبر داد؛

برگزاری مراسم مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در 7500 نقطه جهان

مسئول هماهنگی استان‌های مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) گفت: تا کنون در 7500 نقطه در سراسر دنیا این مراسم برگزار شده که 5000 نقطه در ایران و 2500 نقطه هم در 45 کشور دنیا این مراسم را برگزار کرده‌اند.

مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، نوید آقاسی‌زاده، مسئول هماهنگی استان‌های مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع)، امروز دوم تیرماه در حاشیه همایش مجممع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع)، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) از سال 1382 اولین بار در مهدیه تهران آغاز شد و هر سال با توجه به اشتیاقی که مادران همراه با شیرخوارگان خود برای شرکت در این مراسم داشتند سال دوم در هشت نقطه، سال سوم در 54 و سال چهارم نیز در 254 نقطه برگزار شد و در حال حاضر نیز در 7500 نقطه در ایران و 45 کشور جهان این مراسم برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این در حالی است که تاکنون در 7500 نقطه در سراسر دنیا این مراسم برگزار شده که 5000 نقطه در ایران و 2500 نقطه هم در 45 کشور دنیا این مراسم را برگزار کرده‌اند که به تفکیک 27 نقطه در کشور ترکیه ، 260 نقطه در عراق، 460 نقطه در پاکستان، سه نقطه در کره جنوبی، 11 ایالت در آمریکا، چهار نقطه در آلمان، 11 نقطه در اندونزی، 12 نقطه در آذربایجان و در نقاط زیادی از کشورهای آفریقایی هم این مراسم برگزار می‌شود که به دلیل زیاد بودن نقاط در این کشورها آمار دقیقی در دست نداریم.

مسئول هماهنگی استان‌های مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) گفت: اینکه مادران همراه با شیرخواره‌های خود شرکت می‌کنند نقطه عطفی دارد و آن هم قسمت نذرنامه‌خوانی است که در این قسمت مادران، شیرخواره‌های خود را نذر یاری حضرت حجت می‌کنند که ما این نذرنامه خوانی را به 12 زبان مختلف دنیا ترجمه کرده و داخل هر لباس گذاشته‌ایم و به 45 تا 60 کشور ارسال کرده‌ایم که البته در طی دو سال گذشته به دلیل بیماری کرونا تا حدودی این حرکت کندتر شد اما با این وجود ما این مراسم را در ایران و خارج از کشور قطع نکردیم

آقاسی‌زاده عنوان کرد: ان شاءالله امسال با توجه به شور و اشتیاقی که مردم برای شرکت در این مراسم دارند به نظر می‌رسد که به 8000 نقطه در 60 کشور دنیا برسد. از این‌رو چشم انداز ما این است که تا پنج سال آینده در 21 هزار نقطه در سراسر دنیا این مراسم را برگزار کنیم. بنابراین ان‌شاءالله که امسال برای این مراسم مکان بهتر و بزرگ‌تری در نظ خواهیم گرفت زیرا می‌دانیم که جمعیت زیادی امسال شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به دوخت لباس حضرت علی‌اصغر و ارسال آن به سایر کشورها خاطرنشان کرد: ما در ایران 70 کارگاه دوخت این لباس‌ها را داریم که هر استان یک کارگاه دوختی دارد که برای استان، شرستان‌ها و روستاهای خود این نوع لباس‌ها را تهیه می‌کند، همچنین سه کشور عراق، ترکیه و بحرین نیز کارگاه‌های دوخت مجزایی را برای خود دارند و علاوه بر این نیز یک کارگاه دوخت مرکزی برای این نوع لباس‌ها در تهران داریم که برای 45 کشور دنیا و به ویژه برای مراسم اصلی که در مصلی تهران برگزار می‌شده، این نوع لباس‌ها را تهیه می‌کند.

مسئول هماهنگی استان‌های مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) بیان کرد: ما حتی در مراکز حاشیه نشین هم کارگاه دوخت لباس حضرت علی‌اصغر داریم که خودشان آن را اداره می‌کنند که این مراکز نیز به صورت مردمی هستند. همچنین باید بگویم که بحث‌های مالی مجمع هم به صورت مردمی و نذورات مردمی است و به هیچ ارگانی وابسته نیستیم و به نوعی با کمک‌های مردمی دوخت و ارسال این لباس‌ها به خارج از کشور، مناطق حاشیه‌ای کشور و روستاها و شهرهای مختلف انجام می‌شود.

آقاسی‌زاده اظهار کرد: در کشورهای اروپایی هم این مراسم برگزار می‌شود به گونه‌ای که در یک سال در هشت نقطه و در سال دیگر هم در 12 نقطه برگزار شد و به نظر می‌رسد. همچنین با توجه به اینکه امسال اولین سالی است که نذرنامه خوانی این مراسم به زبان اسپانیایی ترجمه شده، امیدواریم با این اقدامی که انجام داده‌ایم، امسال این کشور هم به ما اضافه شود.

وی خاطرنشان کرد: مجمع جهانی یک گروه مردمی است و به هیچ نهادی وابسته نیست و به صورت مردمی اداره می‌شود. این مجمع به دلیل اینکه به عنوان اولین هیئت بین‌المللی شیعه محسوب می‌شود، ارتباطات خوبی با مراکز شیعه‌ای که در خارج از کشور فعالیت دارند و این مراسم را برگزار می‌کنند دارند و این ارتباطات بیشتر از مراکزی است که در ایران این مراسم را برگزار می‌کنند. به نوعی مسئولینی که این مراسم شیرخوارگان را برگزار می‌کنند با مسئولینی که مراسم غدیر را برگزار می‎کنند در ارتباط هستند و به همین دلیل ما می‌توانیم در کنار یکدیگر می‌توانیم این مراسم را برگزار کنیم.

انتهای پیام
captcha