شعار دهه امامت و ولایت؛‌ «هر خانه یک غذا و هر خانه یک پرچم»
کد خبر: 4067547
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷

شعار دهه امامت و ولایت؛‌ «هر خانه یک غذا و هر خانه یک پرچم»

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر شعار دهه امامت و ولایت امسال را «هر خانه یک غذا و هر خانه یک پرچم» اعلام کرد.

بنیاد بین المللی غدیربه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد بین‌المللی غدیر، حسین ظریف‌منش، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر در حاشیه نشست خود با برخی از مسئولان فعال غدیری، بخشی از برنامه‌های دهه امامت و ولایت را برشمرد و اظهار کرد: نخستین برنامه در روز 12 تیرماه در شهرستان سراب است که روز گرامیداشت علامه امینی(ره) بوده و در این زمینه همایش علمی و اجتماع مردمی به یاد آن علامه بزرگوار تشکیل خواهد شد.

وی افزود: در این دهه، هزاران برنامه گرامیداشت، برنامه‌های ترویجی، برنامه‌هایی که ناظر بر آداب عید غدیر و دهه امامت و ولایت است، از سوی گروه‌ها، تشکل‌های فرهنگی و دینی و جوانان برگزار می‌شود.

ظریف‌منش با بیان اینکه در حوزه‌های هنری، علمی، فرهنگی و تبلیغی و ترویجی برنامه‌های متعددی داریم، همایش عدالت از منظر امیرالمؤمنین(ع) در استان مرکزی طی روز 26 تیرماه را یکی از این برنامه‌ها بیان کرد و افزود: جشنواره شعر ترکی در استان آذربایجان شرقی و جشنواره شعر علوی در شیراز از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود.

ظریف‌منش با اشاره به برگزاری همایش‌های متعدد میان علمای اهل سنت و علمای شیعه در دهه امامت و ولایت با عنوان «ولایت؛ محور وحدت اسلامی» گفت: ما شعار هر خانه یک غذا و هر خانه یک پرچم را در این دهه انتخاب کردیم تا کشور علوی، با سیره آن حضرت تزئین شود.

وی ابراز امیدواری کرد تا بتوانیم فضایی را فراهم کنیم که همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی و همه آزادگان جهان بتوانند این ایام را جشن بگیرند و منادی آموزه‌هایی باشیم که می‌تواند نجات‌بخش بشریت در شرایط کنونی باشد.

ظریف‌منش به دریافت مقالات همایش علمی بنیاد اشاره کرد و گفت: این مقالات ویژه همایش‌های علمی است و برای همایش عدالت از منظر امیرالمؤمنین، 93 مقاله دریافت شده که حدود هفت مقاله خارجی است.

وی با بیان اینکه جشنواره شعر غدیر نیز به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد، بازسازی واقعه غدیر، جشن‌های خیابانی، اجتماعات میثاق با ولایت در بسیاری از استان‌ها را از دیگر برنامه‌های دهه امامت و ولایت برشمرد.   

انتهای پیام
captcha