پایان داوری آثار دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)
کد خبر: 4067796
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

پایان داوری آثار دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)

با اتمام کار داوری آثار دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع)، شمارش معکوس برای برگزاری مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان این جشنواره آغاز شد.

اکبر نصرالهی، دبیر علمی دومین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای امام رضا(ع)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز، اکبر نصرالهی، دبیر علمی دومین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای امام رضا(ع)، اظهار کرد: پس از پایان زمان ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره در اردیبهشت ماه امسال، کار هیئت انتخاب و سپس هیئت داوران آغاز شد و آثار در فرآیند ارزیابی قرار گرفت.

وی ادامه داد: اعضای هیئت داوران جشنواره که همگی جزو چهره‌های شناخته شده در عرصه فرهنگ و رسانه هستند، براساس معیارهای ویژه مدنظر در جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، از جمله سوژه اختصاصی و پرداخت اختصاصی، آثار برتر هر شاخه را انتخاب کردند و کار داوری در هفته جاری به پایان رسید.

نصرالهی عنوان کرد: در هفته جاری کار داوری آثار جشنواره به پایان رسید و هیات داوران، رتبه‌های برگزیده در بخش‌های مختلف را انتخاب و به دبیرخانه ارائه کردند، اگرچه که با توجه به شأن و جایگاه این جشنواره مهم بین‌المللی و همچنین داوری کاملا تخصصی و حرفه‌ای هیئت داوران، در جشنواره امسال نیز همانند سال گذشته، برخی رشته‌ها فاقد رتبه‌ برتر است.

دبیر علمی دومین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای امام رضا(ع) تصریح کرد: طبق برنامه زمانی تعیین شده، اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع)، ۲۳ تیرماه برگزار و طی آن آثار برگزیده معرفی و تقدیر خواهد شد.

رشد کمی و کیفی جشنواره

نصرالهی به ارتقای کمی و کیفی دومین دوره جشنواره نسبت به دوره نخست نیز اشاره و تصریح کرد: در دومین دوره جشنواره‌ رسانه‌ای امام رضا(ع)، ۱۰۰۱ فعال رسانه‌ای و مخاطب آزاد آثار خود را ارسال کردند که از نظر تعداد شرکت‌کننده، شاهد رشد ۶۵ درصدی بودیم.

وی عنوان کرد: همچنین امسال 3127 اثر به دبیرخانه ارسال شد که هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی رشد قابل توجهی داشته است.

نصرالهی به دو اتفاق مهم در دومین دوره این جشنواره هم اشاره کرد و گفت: اضافه شدن بخش رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی و دریافت ۵۴ اثر در این بخش اتفاق مهمی بود که بسترساز پیوند عمیق‌تر حوزه تحقیق و پژوهش با حوزه معارف دینی خواهد شد.

وی افزود: همچنین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) در دومین دوره، گستره خود را از سطح ملی به بین‌المللی ارتقاء داد که با استقبال خوبی همراه شد و ۳۷۳ اثر از کشورهایی همچون انگلستان، عراق، سوریه و پاکستان دریافت کردیم.

دبیر دومین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای امام رضا(ع) ادامه داد: برگزاری جشنواره‌ای بین‌المللی با هدف ترویج فرهنگ رضوی، در نوع خود کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر است و بدون تردید این رویکرد، نقش بسیار مؤثری در تقویت جبهه رسانه‌ای مسلمانان در مواجهه با شبهه‌افکنی‌های رسانه‌ای گسترده دشمنان خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha