۶ مردادماه؛ بازگشت آخرین گروه حجاج خراسان به کشور
کد خبر: 4073489
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

۶ مردادماه؛ بازگشت آخرین گروه حجاج خراسان به کشور

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی از بازگشت آخرین گروه حجاج خراسان به کشور در ۶ مردادماه خبر داد.

حجاج حج و زیارتعباس خداشناس، مدیر روابط‌عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: اولین پرواز ورودی حجاج خراسانی نیز با تعداد ۲۵۸ زائر و عوامل دو کاروان خراسان رضوی و شمالی با پرواز ۱۵۲۷ هواپيمايی ایران ایر ساعت ۱۰:۴۵ همزمان با ۲۷ تیرماه در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به زمین نشست.

وی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، حجاج خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی با ۲۶ پرواز هواپیمایی ایران‌ایر به کشور بازگشت دارند.

خداشناس ابراز کرد: پروازهای برگشت کاروان‌های حج استان تا ۶ مردادماه، ادامه خواهد داشت که در طول این مدت ۵۸۷۰ نفر از حجاج و عوامل کاروان‌های استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با ۲۶ پرواز از فرودگاه‌های جده و مدینه‌منوره به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد منتقل خواهند شد.

مدیر روابط‌ عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی افزود: در حج سال‌‌جاری ۵۰۶۵ زائر از استان در قالب ۴۰ کاروان، 5 کاروان از خراسان شمالی و یک کاروان از خراسان جنوبی با 23 پرواز از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به سفر حج در سال‌‌جاری مشرف شدند که بعد از انجام مناسک حج از ۲۷ تیرماه، بازگشت این عزیزان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اولین اعزام حجاج خراسان همزمان با پنج شنبه ۲۶ خردادماه در ساعت 8:20 به مقصد جده صورت گرفت، گفت: آخرین گروه حجاج نیز همزمان با 6 مردادماه به ایران بازخواهند گشت.

خداشناس در خصوص جزئیات کاروان‌های اعزامی در سال‌جاری، اضافه کرد: تعداد 30 کاروان به تعداد 3900 نفر در قالب کاروان‌های مدینه قبل و 10 کاروان به تعداد 1165 نفر در قالب کاروان‌های مدینه بعد از خراسان رضوی در حج 1401 به سرزمین وحی اعزام شدند.

مدیر روابط‌عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی افزود: از 40 کاروان خراسان رضوی 22 کاروان به تعداد 2900 نفر از مشهد و 18 کاروان از شهرستان‌های استان خراسان رضوی به تعداد 2165 نفر بودند.

انتهای پیام
captcha