ورزش پیوست عبادی داشته باشد
کد خبر: 4080474
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
آیت‌الله سعیدی

ورزش پیوست عبادی داشته باشد

تولیت حرم بانوی کرامت با بیان اینکه ورزش حتما باید پیوست عبادی داشته باشد، گفت: اخلاق ورزشی برای ما خیلی ضرورت دارد زیرا ورزش با خود توانمندی به همراه دارد و توانمندی برای انسان عُجب می‌آورد، بنابراین اگر می‌خواهیم ورزشمان ارزشی شود باید تلاش کنیم پیوست عبادی به ورزش ما ضمیمه شود.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامت در دیدار مدیرکل ورزش و جوانان استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: هفته دولت را به مدیران و مسئولانی که تلاش می‌کنند تا نارسایی‌ها را ترمیم و بار مشکلات را از دوش کشور بردارند تبریک عرض می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ورزش عنوانی است که سنین مختلف و طیف‌های مختلف را شامل می‌شود، گفت: در همه عرصه‌ها هیچکسی بی نیاز از ورزش نیست و یکی از راه‌های درمان بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی ورزش است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ورزش باید حتما با نگاه معنوی انجام شود، افزود: در روایات می‌گویند نماز باید با نشاط خوانده شود و یکی از راه‌های حفظ نشاط انسان ورزش است و انسان وقتی ورزش مختصری انجام می‌دهد به همین مقدار در روحیه انسان تأثیر دارد و انسان کارش را با نشاط انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه ما می‌توانیم در ورزش هم نیت عبادت داشته باشیم، گفت: همانطور که غذا خوردن اگر با نیت اینکه برای عبادت خدا و خدمت به مردم قدرت پیدا کنیم باشد عبادت محسوب شود، ورزش هم اگر با نیت ایجاد نشاط برای عبادت و خدمت باشد عبادت است.

سعیدی با بیان اینکه ورزش حتما باید پیوست عبادی داشته باشد گفت: اخلاق ورزشی برای ما خیلی ضرورت دارد زیرا ورزش با خود توانمندی به همراه دارد و توانمندی برای انسان عجب می‌آورد بنابراین اگر می‌خواهیم ورزشمان ارزشی شود باید تلاش کنیم پیوست عبادی به ورزش ما ضمیمه شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: در ورزش نباید یاد شهدا را فراموش کنیم زیرا شهدا قهرمان‌های واقعی هستند و ورزشکار نباید احساس کند که فقط او قهرمان است بلکه شهدا قهرمان تر از او هستند.

وی تصریح کرد: اگر ورزشکاران یک تخصص و شغل داشته باشند تا درآمدشان تأمین شود و گرفتار مشکلات مالی نشوند هم برای خودشان خوب است و هم خانواده‌شان دچار آسیب نمی‌شوند و در این راستا حمایت از ورزشکاران رسالت مهمی بر دوش مسئولان است.

سعیدی افزود: جزیره‌ای عمل کردن در برخی ادارات چند عامل دارد که یکی از عوامل آن خود محوری است و دومین عامل آن نداشتن مدیری است که بتواند فعالیت‌ها را تجمیع کند و اگر بخواهیم جزیره‌ای عمل نکنیم یک شرطش این است که خودمحوری را کنار بگذاریم و از نظرات خود کوتاه بیاییم تا بتوانیم همکاری کنیم.

در ابتدای این دیدار ابراهیم سانی‌خانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با بیان اینکه ما در اداره کل ورزش و جوانان در بخش ورزش، ورزش قهرمانی و ورزش همگانی را داریم، گفت: در بخش جوانان هم که طبق قانون از ۱۸ تا ۳۵ سال را شامل می‌شود ساماندهی امور مربوط به جوانان را در حوزه‌های ازدواج، جمعیت، اشتغال و مسکن پیگیری می‌کنیم.

وی بیان کرد: ما در ورزش استان قم با توجه به درخواست‌هایی که از سمت مردم دریافت می‌کنیم، عموم روحانیون، ائمه جماعت، جوانان، هیئت امنای مساجد و هیئت‌های مذهبی درخواست‌شان بیشتر در زمینه در اختیار قرار گرفتن زمین و تجهیزات ورزشی است و ما در کنار ورزش باید مباحث مربوط به اخلاق و معنویت را هم دنبال کنیم و بهترین راهبرد ما این است که ورزش در کنار مساجد اتفاق بیفتد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با بیان اینکه دغدغه ما این است که جوانان از مسجد و معنویت جدا نشوند، افزود: ما رایزنی‌هایی را در این خصوص با برخی ادارات از جمله اداره‌کل آموزش و پرورش، اداره‌کل تعاون و سازمان تبلیغات اسلامی انجام داده‌ایم تا برای پیوست فرهنگی در امر ورزش به ما کمک کنند.

وی با بیان اینکه نگاه خیران باید به این سمت برود که در کنار مساجد و مدارس ورزشگاه هم ساخته شود تا خدمات رایگان به دانش آموزان و جوانان داده شود، گفت: بهترین راه برای ورود جوانان به سمت معنویت و مسجد ورزش است که با کنترل هیجانات جوانان این طیف را به سمت مسجد هدایت کنیم.

سانی‌خانی گفت: اگر در کنار مساجد ورزشگاه تأسیس شود ما در تأمین تجهیزات کمک می کنیم تا آسیب‌های اجتماعی حوزه جوانان کمتر شود و از بین برود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه جوانان ما بر روی سکوهای قهرمانی قرار می‌گیرند اگر توجهات کافی به این قشر نشود و نیازهای آنها برطرف نشود آسیب‌هایی مانند پناهندگی وجود دارد که ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که از این سرمایه‌های کشور به خوبی صیانت کنیم.

انتهای پیام
captcha