افزایش قیمت‌ها، زندگی مردم را سخت کرده است
کد خبر: 4082659
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
آیت‌الله نوری‌ همدانی:

افزایش قیمت‌ها، زندگی مردم را سخت کرده است

آیت‌الله نوری همدانی در دیدار وزیر صمت کاهش تورم و مبارزه با گرانی‌های پی در پی را خواستار شد و گفت: افزایش قیمت‌ها موجب شده زندگی برای مردم سخت بشود.

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع معظم تقلید شیعه

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی از مراجع معظم تقلید شیعه در قم پیش از ظهر امروز جمعه ۱۱ شهریور در دیدار وزیر صمت با اشاره به وضعیت معیشتی و گرانی‌های موجود اظهار کرد: تلاش‌ها و اقدامات مسئولین در خصوص رونق اقتصادی و رفع گرانی و دادن گزارش مهم است، اما مهم این است که مردم از وضعیت زندگی خود راضی باشند، و آثار اقدامات شما در زندگی مردم نمایان و محسوس باشد، متاسفانه امروز وضعیت معیشت و اقتصادی مردم رضایت بخش نیست.

ایشان خاطر نشان کرد: آنچه مهم است مردم هستند، هر وقت مردم گفتند از اوضاع معیشتی و اقتصادی راضی هستند آن وقت برنامه‌های شما اثر بخش و مفید بوده است.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه یکی از مشکلات موجود را عدم کنترل قیمت‌ها و نبود نظارت بر بازرسی بر کیفیت کالا‌ها بیان کرد و افزود: این کار باید با دقت انجام شود به طوری که قیمت کالا‌ها در دورترین نقطه ایران اسلامی با مرکز هیچ تفاوتی نداشته باشد. چرا که شما نسبت به دور افتاده‌ترین نقاط کشور هم مسئولیت دارید.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: حضرت امیر مومنان(ع) هنگام اعزام مالک اشتر به مصر در نامه‌ای به او نوشتند ای مالک «إنّما عِمادُ الدِّینِ و جِماعُ المسلمینَ و العُدَّةُ للأعداءِ العامَّةُ مِنَ الاُمَّةِ، فلیَکُن صَغْوُکَ لَهُم، و مَیلُکَ مَعَهُم»؛ مالک بدان ستون دین و سپر در برابر دشمن همین توده‌های مردم هستند. از این رو باید توجه و عنایت به مردم و ایجاد رفاه آن‌ها سر لوحه کار و برنامه‌های شما باشد.

مرجع تقلید جهان تشیع گفتار صادقانه با مردم را مورد تأکید قرار داده و افزود: کار‌های دنیا و رفع مشکلات به صورت تدریجی صورت می‌گیرد شما در کنار تلاش برای رفع کمبود‌ها و مشکلات با مردم صادقانه سخن بگویید و مشکلات را با آن‌ها در میان بگذارید تا مردم در مشکلات شما را یاری نمایند اگر با مردم دلسوزانه و صادقانه سخن بگوید مردم از شما می‌پذیرند.

آیت‌الله نوری همدانی یکی از وظایف مسئولین را سر زدن به فقرا دانست و گفت: بر سر سفره فقرا حاضر شوید و از رنج‌ها و مشکلات آن‌ها با خبر شوید و این سیره ائمه معصومین(ع) می‌باشد.

معظم‌له با اشاره به دشمنی استکبار جهانی با نظام مقدس اسلامی بیان کرد: دشمنان اسلام هرگز دست از دشمنی با ما بر نمی‌دارند، آن‌ها هرگز راضی به گسترش و رونق اسلام نیستند، شما مسئولان باید در مسیر رونق اقتصادی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان با برنامه اقدام کنید.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مسئولیت در نگاه اسلام افزود: در اسلام مسئولیت اجتماعی و مسئولیت شغلی از اهمیت بالایی برخوردار است. در اسلام مدیریت جامعه و سرپرستی امور جامعه بسیار مورد توجه و عنایت قرار گرفته است به طوری که رسول گرامی اسلام(ص) فرمودند: «مَنْ سَمِعَ رجلا ینادی یا لَلْمُسْلِمینَ فَلَمْ یجِبْهُ فَلَیسَ بِمُسْلِمٍ» هرکس بشنود صدای انسانی را که فریاد می‌‏کند «یا لَلْمُسْلِمینَ»‌ای مسلمانان به فریاد من برسید، و او را کمک نکند، مسلمان نیست؛ و این از آموزه‌های اصیل اسلام ناب است.

در بتدای این دیدار سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت به بیان برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته این وزارت در امر حمایت از تولید داخلی، توجه به صادرات و کنترل واردات بی رویه و مبارزه با قاچاق کالا در جهت رونق اقتصادی و توجه به وضعیت معیشت مردم پرداخت.

انتهای پیام
captcha