همایش بین‌المللی «غذای طیب» برگزار می‌شود
کد خبر: 4097969
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

همایش بین‌المللی «غذای طیب» برگزار می‌شود

مدیرعامل مؤسسه دانش‌بنیان کیفیت رضوی از برگزاری همایش بین‌المللی دو روزه «غذای طیب» همزمان با هفته کیفیت در روز‌های ۱۸ و ۱۹ آبان‌ماه خبر داد.

غذای طیببه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، حسین زمانی، مدیرعامل مؤسسه دانش‌بنیان کیفیت رضوی اظهار کرد: درصدد هستیم از طریق برگزاری این همایش، آرا و نظرات اندیشمندان و اساتید حوزه‌های تغذیه، اقتصاد و بازرگانی را از سراسر دنیا جمع‌آوری کرده تا آنها را به اندوخته‌ها و دانش فنی مؤسسه و نشان طیب اضافه کنیم.

وی ادامه داد: تجاری‌سازی و توسعه برند طیب، یکی دیگر از اهداف برگزاری همایش بین‌اللملی غذای طیب به‌ شمار می‌رود. بین‌المللی کردن همایش‌هایی که توسط این مؤسسه برگزار می‌شود یکی از اهداف تعیین شده در نقشه راه افق ۱۴۰۴ است.

زمانی گفت: براساس این چشم‌انداز، مؤسسه کیفیت رضوی و نشان طیب باید تا سال ۱۴۰۴ در سطح داخلی و همچنین در تعداد محدودی از کشورهای جهان اسلام در سطح بین‌المللی معرفی شود.

وی همایش غذای طیب را اولین رویداد بین‌المللی مؤسسه دانش‌بنیان کیفیت رضوی در چشم‌انداز ۱۴۰۴ این مجموعه دانست و افزود: توسعه روابط بین‌المللی در حوزه نشان طیب با کشورهای جهان اسلام که در عرصه کیفیت کار می‌کنند، یکی دیگر از دستاوردهای برگزاری این همایش است.

مدیرعامل مؤسسه دانش‌بنیان کیفیت رضوی ادامه داد: همایش بین‌المللی غذای طیب توسط مؤسسه دانش‌بنیان کیفیت رضوی به‌عنوان کمیته اجرایی و با همکاری مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد به‌عنوان کمیته علمی، در ۱۸ و ۱۹ آبان برگزار می‌شود.

زمانی با اشاره به حضور اساتید، پژوهشگران، نخبگان و دانشجویان از حوزه‌های صنایع غذایی، علوم تغذیه، اقتصاد، مدیریت صنعتی و مدیریت بازرگانی در این همایش گفت: با توجه به این‌که فقه و شریعت یکی از محورهای همایش به‌ شمار می‌رود، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه هم شرکت می‌کنند. در حوزه کسب‌وکار هم مشاغلی که در عرصه غذای سالم و ارگانیک فعالیت می‌کنند، حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به حضور اساتید در بخش بین‌المللی بیان کرد: اساتید و نخبگانی از کشورهای سوئیس، پاکستان، برونئی آفریقا، کره جنوبی و عراق، دیگر مدعوین همایش بین‌المللی غذای طیب را به خود اختصاص می‌دهند.

مدیرعامل مؤسسه دانش‌بنیان کیفیت رضوی گفت: از جمله مراکز علمی و مؤسسات حامی همایش هم می‌توان دانشگاه زوریخ سوئیس، دانشگاه دولتی کشور برونئی، دانشگاه و مرکز تحقیقات UPM مالزی و همچنین مراکز حلال پاکستان و کره جنوبی را نام برد.

انتهای پیام
captcha