پیشرفت‌های ایران در عرصه بین‌المللی با زبان شعر تبیین شود
کد خبر: 4098145
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵

پیشرفت‌های ایران در عرصه بین‌المللی با زبان شعر تبیین شود

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: دشمن از پیشرفت‌های ملت ایران در رنج و عذاب است و این شکوه و عظمت را نمی‌تواند تحمل کند که اهل شعر و ادب می‌توانند این پیشرفت چه در عرصه داخلی و چه در سطح جهان را برای جامعه با زبان شعر معنا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامیبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، در سوگواره شعر شهیدان حرم که به مناسبت هفتمین روز از شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی حرم مطهر احمد بن موسی(ع)، شامگاه 15 آبان‌ماه در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: در فتنه‌ها، هوس‌رانی‌ها غلیان پیدا می‌کند. آنچه که امروز در این سرزمین نورانی و سرزمین شهدا شاهد هستیم چیزی جز این نیست. وظیفه ما به عنوان کسانی که سر در حقیقت داریم، تبیین است.

وی با اشاره به قدرت تاثیرگذاری زبان شعر و مدح، بیان کرد: ما قدردان عزیزانی هستیم که عمر و فکرشان در این مسیر نورانی و هنر توحیدی سپری شده و استدعا داریم به زبان تبیین بسرایید.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی حادثه تروریستی در حرم حضرت احمد ابن موسی(ع) را فاجعه‌بار دانست و با تمجید از واکنش شاعران آئینی در مورد این حادثه، تصریح کرد: شاعران جان سوخته و دلسوخته سرزمین ما در مورد حادثه تروریستی شاهچراغ چه خوب سرودند و امیدواریم با همان زبان و صراحت تبیین کنند.

وی افزود: بر اساس مفاد ذکر شریف «لا اله الا الله» هر آنچه که ما می‌گوییم، در واقع یا چیزی را سلب می‌کنیم و یا ایجاب می‌کنیم. هدف ما در جهاد تبیین، سلب سیطره غرب و غرب‌زدگی از مردم و جامعه است، چون آنچه که در عصر حاضر بر سر انسان می‌آید حاصل سیطره غرب و غرب‌زدگی است.

حجت‌الاسلام حریزاوی گفت: هدف ما در بحث ایجابی، تبیین مبانی اندیشه ناب اسلام که در انقلاب اسلامی تجلی پیدا کرده و روایت پیشرفت انقلاب اسلامی است.

وی افزود: دشمن از پیشرفت‌های ملت ایران در رنج و عذاب است و این شکوه و عظمت را نمی‌تواند تحمل کند که اهل شعر و ادب می‌توانند این پیشرفت چه در عرصه داخلی و چه در سطح جهان را برای جامعه با زبان شعر معنا کنند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی پیشرفت‌هایی داشته است که باید جهاد تبیین به این عرصه و به اثبات و ایجاب میانی سترگ انقلاب اسلامی بپردازد.

انتهای پیام
captcha