دشمنان در سراسری کردن اعتراضات شکست خوردند
کد خبر: 4100826
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲

دشمنان در سراسری کردن اعتراضات شکست خوردند

امام جمعه موقت مشهد گفت: دشمنان در سراسری کردن اعتراضات شکست خوردند و به هدف نرسیدند، لذا مرحله بعد را شروع کردند و آن این بود که ترور گرم را آغاز و آن غافلگیری مردم با سلاح گرم و سرد است که خوشبختانه عوامل آن گرفتار شده و می‌شوند.

حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد، امروز 28 آبان‌ماه در مراسم تشییع شهدای مدافع امنیت در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: در جوار حریم رضوی مجلس امشب یک مجلس استثنایی است و بیش از اینکه زمینی‌ها به این مراسم نگاه کنند آسمانیان به این مراسم نظر کرده و از صبر و ایمان شما مسرور می‌شوند و برای همه شما به ویژه خانواده شهدا دعا می‌کنند.

وی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روزبه‌روز جبهه کفر خشمگین‌تر شد، چون در طول این مدت هرجا با انقلاب روبه‌رو شد شکست خورد.  دشمنان آثار گسترش انقلاب را در منطقه و جهان مشاهده می‌کنند و از عاقبت این حرکت خشمگین هستند.

فرزانه افزود: دشمن بعد از انقلاب لحظه‌ای بدون توطئه و بدون مبارزه علیه ما غفلت نکرده است و امروز به تعبیر بزرگان با جنگ ترکیبی در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی ، سیاسی و در مجموع همه جانبه مواجه هستیم.

امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: حرکتی که دشمن از شهریورماه آغاز کرده در سه مرحله بوده است که شروع اعتراضات با دانشجویان، دانش‌آموزان و دانشگاه‌ها بود، اما برای اینکه مقداری چاشنی به این کار بزنند دخترکشی را شروع کردند و 12 دختر را کشتند و گفتند اینان را نظام و مأموران کشته‌اند و اینگونه مرحله اول گذشت.

وی اضافه کرد: سپس اراذلی را تربیت کردند تا دست به کشتار بزنند و انسان‌ها را زنده زنده سوزاندند و هتک حرمت کردند که این مرحله دوم بود و در هر دو مرحله شکست خوردند، زیرا می‌خواستند در این دو مرحله آشوب و اعتراضات سراسری به راه اندازند و موفق نشدند.

فرزانه اظهار کرد: دشمنان در سراسری کردن اعتراضات شکست خوردند و به هدف نرسیدند، لذا مرحله بعد را شروع کردند و آن این بود که ترور گرم را آغاز و آن غافلگیری مردم با سلاح گرم و سرد است که خوشبختانه عوامل آن گرفتار شدند، البته که طوری برنامه‌ریزی نمی‌کنند که گرفتار شوند، اما همانطور که در حمله طبس هواپیمای آمریکایی گرفتار طوفان شن شد و به تعبیر امام شن‌ها مأمور خدا بودند تمام ذرات علیه اینان دست به کار شدند تا گرفتار شوند.

امام جمعه موقت مشهد بیان کرد: تقاضای خانواده شهدا و انسان‌های خداجو این است که مسئولان به تقاضاهای مشروع گوش فرا داده و پاسخگوی اعتراضات مردم باشند، دوم اینکه همه ما باید هوشیار باشیم، زیرا دشمن پیچیده و خطرناک عمل می‌کند و اگر مراقب نباشیم و غفلت کنیم ضربه می‌خوریم، بنابراین باید دشمن را بشناسیم و از آن نترسیم و در عین حال دشمن را کوچک نشماریم و هوشمندی را از دست ندهیم.

وی گفت: مردم به ویژه خانواده شهدا از مسئولان قاطعیت به موقع می‌خواهند، خدا نکند که مسئولان انتقادی عمل کنند، بلکه باید به گونه‌ای عمل کنند که برای عالم عبرت‌آمیز باشد. بر پیشانی مکتب تشیع دو چیز، یکی شهادت و دیگری عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی نوشته شده است، خون، رنگ ثابت تشیع است و شیعه شهادت را انتخاب کرده است.

امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: انتظار نداشته باشید که تا ظهور شهید ندهیم و شهادت نداشته باشیم، مگر ائمه ما به شهادت نرسیدند؟ از سال 42 تاکنون شعار «حسین، حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست» شعار ما بوده و این را ثابت و در عمل پیاده کرده‌اند.

وی گفت: این سخن یکی از مسئولان آمریکایی است که می‌گوید ما قدرت شکار پرنده انقلاب اسلامی را نداریم، از وی سوال کردند چرا و گفت چون این پرنده با دو بال یکی عدالت‌خواهی و دیگری شهادت‌طلبی که از فرهنگ انتظار و عاشورا گرفته شده است پرواز می‌کند و لذا ما قدرت شکارش را نداریم.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به روایت « کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا » تصریح کرد: نه زمین کربلا آن چند کیلومتر است و نه روز عاشورا روز دهم محرم، بلکه برای شیعه همه زمین‌ها کربلا و همه روزها عاشوراست، زیرا شیعه عدالت‌خواه است.

فرزانه اظهار کرد: امام حسین (ع) در واقعه عاشورا به ما نشان داد که اگر دین در خطر قرار گرفت همه چیز را در کف دست برای بقای دین بگذارید. در مکتب امام حسین (ع) اگر برای بقای دین لازم است 6 ماهه را بدهید ، اگر لازم بود دختر علی(ع) را به اسارت بدهید و اگر لازم بود زیر سم اسب، بدنتان قطعه قطعه شود این کار را بکنید.

وی اضافه کرد: زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) بدون خون و شهادت فراهم نمی‌شود، حضرت ولیعصر خود به شهادت خواهد رسید و اما شهادت چیزی نیست که ما آن را درک کنیم، بلکه آن را در روز حساب و در برزخ متوجه می‌شویم.

انتهای پیام
captcha