اجازه جسارت به پرچم و سرود ملی را نمی‌دهیم
کد خبر: 4101511
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
مهدی چمران:

اجازه جسارت به پرچم و سرود ملی را نمی‌دهیم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه ما به پرچم و سرود ملی کشورمان به عنوان یک شاخص ارزنده و بارز می‌بالیم، گفت: پرچم و سرود هویت انقلاب ماست و اجازه هیچ‌گونه جسارت و بی‌حرمتی به آن را نخواهیم داد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی و مدافعان حرم و امنیت کشور گفت: ما به پرچم و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نمونه‌های ارزنده و شاخص کشورمان می‌بالیم و افتخار می‌کنیم و اجازه جسارت به آن را نمی‌دهیم.

وی تأکید کرد: ملت ما، ملت بزرگ و شریفی است و تمدن ایرانی با پیشینه چندین هزارساله و به اندازه قدمت و عمر خیلی از کشورهای اروپایی و آمریکایی است و این ملت در طول تاریخ باقی‌مانده و به لطف الهی و خون پاک شهیدانمان استوار و پیروز خواهد ماند.

چمران با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر وجود تحرکاتی و اقدامات خصمانه دشمنان علیه نظام و ملت جمهوری اسلامی اظهار کرد: دشمنان همیشه در صدد وارد کردن ضرباتی به کشورمان هستند، ولیکن دشمنان به رغم تمام تلاش‌هایشان نتوانستند راه به جایی ببرند و در آینده هم کاری نمی‌توانند بکنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازی تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در تقابل با تیم انگلیس اظهار کرد: گرچه در این بازی نتیجه سنگینی را متحمل شدیم و بازی را واگذار کردیم، اما هیچگاه فراموش نمی‌کنیم یکایک شیرمردان تیم ملی را که برای پیروزی تلاش کردند و دو گلی که برای اولین بار در تاریخ بازی‌های جام جهانی به تیم انگلیس وارد کردند که این اتفاق بسیار مهم و قابل توجه است.

وی افزود: به رغم تمام هجمه‌ها و تبلیغات منفی که از سوی دشمنان و متحدان منطقه‌ای آنها علیه تیم ملی صورت گرفته، باید با یکدلی و همدلی به تیم ملی و کادر مربیان روحیه داد و تشویقشان کرد تا قوی‌تر در میدان مسابقه بجنگند و افتخار آفرینی کنند.

چمران با بیان اینکه بنده با توجه به عدم تخصص در این حوزه در مقام اظهار نظر نیستم، اعلام کرد: بنده صرفاً به عنوان یک شهروند و تماشاگر ایرانی متعصب به این کشور، پرچم، مکتب و تیم ملی‌مان، توصیه به تشویق دارم تا جوانان فوتبالیست ما بتوانند کارشان را به نحو احسن انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر در ادامه با اشاره به معرفی استاندار جدید تهران اظهار کرد: امیدواریم فرد معرفی شده که کارنامه تخصصی و خوبی هم در این حوزه دارند در این سنگر موفق باشند چرا که موفقیت مجموعه استانداری موفقیت ما و مردم و کشور است.

آلودگی هوا؛ دغدغه جدی شورای شهر

مهدی چمران در حاشیه یکصد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به آلودگی هوای تهران گفت: به طور قطع دغدغه شورای شهر، شهرداری و تمام مسئولین آلودگی هوا است.

وی افزود: دولت نیز نسبت به این موضوع توجه خاصی دارد و تا آنجا که توانستند تلاش کردند برای حل این مشکل  همکاری داشته باشند؛ در دولت‌های پیشین چنین چیزی وجود نداشت که تمام دستگاه‌ها در جلسه‌ای اقدامات خود را شرح دهند اما در این دولت این کار  انجام و مشخص شد که کدام دستگاه‌ها اقدامات خود را پیگیری نکرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: موتورسیکلت‌ها ۲۰ درصد آلودگی دارند و البته مهمترین بخش در مقابله با آلودگی هوا وسایل حمل‌ونقل عمومی است. مترو و اتوبوس در تهران جایگاه بالایی دارند و ‌شورای شهر در این موضوع فشار لازم را وارد می‌کند کارهایی انجام شده و کارهای زیادی نیز در پیش است.

وی با تأکید بر اینکه اختصاص اعتبار برای مترو رقم کمی نیست، بیان کرد: هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم که خرید و عقد قرارداد با شرکت سازنده خارجی انجام شود؛ بخش عمده‌ای از واگن‌های مترو در داخل کشور ساخته می‌شود و سازمان برنامه و بودجه و هم در بانک مرکزی باید تلاش بیشتری برای این قراردادها انجام دهند، چرا که مترو و واگن به موضوع آلودگی هوا بازمی‌گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تحویل اتوبوس به شهرداری تهران گفت: ‌شرکت‌های سازنده در جلساتی که در مجلس برگزار شد اعلام کردند تا چه میزان اتوبوس تحویل خواهند داد که به نظر ۵۰۰ دستگاه تا پایان سال تحویل داده خواهد شد.

چمران در خصوص تغییر مدیر مترو بیان اظهار کرد: مدیرعامل جدید مترو یکی از کارکشته‌ترین مسئولان است و صلاح دیده شد که تغییر مدیریتی انجام شود و امیدواریم شرایطی بهتر از قبل را شاهد باشیم.

اختصاص بن به اعضای شورا

وی با اشاره به اختصاص بن به اعضای شورا گفت: چنین رسمی از ابتدا وجود داشته و از جمله مواردی که شهرداری می‌تواند به مردم و سازمان‌ها کمک کند، در اختیار اعضا نیز قرار گرفته تا در مراجعات مردمی این کمک صورت بگیرد؛ در شب عید مراجعات زیاد است و در پاییز نیز این بن اختصاص پیدا می‌کند.

انتهای پیام
captcha