آموزش‌های مهارتی را متناسب با نیاز‌های منطقه‌ای ترسیم می‌کنیم
کد خبر: 4103828
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
رئیس مؤسسه بیان:

آموزش‌های مهارتی را متناسب با نیاز‌های منطقه‌ای ترسیم می‌کنیم

رئیس مؤسسه آموزشی مهارتی بیان گفت: با توجه به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی ویژه طلاب غیرایرانی، این دوره‌ها را متناسب با نیاز‌های منطقه‌ای طراحی و اجرا می‌کنیم.

سیدابراهیم ملکی، رئیس مؤسسه آموزشی مهارتی بیان

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم ملکی، رئیس مؤسسه آموزشی مهارتی بیان وابسته به جامعةالمصطفی العالمیه ظهر امروز 10 آذرماه در جمع مدیران و معاونین تشکل‌های علمی و منطقه‌ای مجتمع آموزش عالی فقه، گزارشی از فعالیت‌های مؤسسه بیان در محور‌های سند مؤسسه، جایگاه مؤسسه، برگزاری جلسات با طبقات مختلف المصطفی و نهاد‌های همسو در عرصه آموزش‌های مهارتی و کاربردی ارائه کرد.

وی گفت: نظر به نیاز طلاب و گستره حوزه مهارتی نیاز است تا همه ارکان جامعةالمصطفی به‌ویژه معاونت آموزش حمایت جدی از این عرصه داشته باشند.

ملکی با اشاره به اهتمام مؤسسه بیان جهت آموزش‌های مهارتی ویژه طلاب و خانواده‌ها آنان، اظهار کرد: در راستای اصلاح و بازبینی استاندارد‌ها و تدوین دوره‌های جدید نیازمند تشکیل کارگروه‌های تخصصی در ۹ گروه مهارتی هستیم و هم اکنون دوره‌های آموزشی بر روی سامانه سجا و سمپا قرارگرفته است.

استاد جامعةالمصطفی با اشاره به آیه سوم سوره طلاق افزود: خداوند متعال می‌فرمایند؛ «وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجا ِ وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدْرا» به تبیین عملکرد حوزه مهارتی و کاربردی جامعةالمصطفی و مؤسسه بیان و اقدامات انجام شده، همچنین آسیب‌شناسی‌ها، نیازسنجی‌ها و نیز طرح‌ها و برنامه‌های پیش رو پرداخت.

وی به عملکرد یکسال گذشته این مؤسسه اشاره کرد و گفت: در راستای ارتقای جایگاه مؤسسه آموزشی مهارتی بیان، اقداماتی از جمله تشکیل کارگروه مهارتی، تشکیل هیئت اندیشه‌ورز مهارتی معاونت‌های مراکز آموزشی، تشکیل هیئت اندیشه‌ورز مهارتی طلاب، تأسیس گروه علمی مهارتی، بازبینی گروه دوره‌های مهارتی، افزایش تعداد دوره‌های مهارتی با رویکرد نیاز منطقه‌ای، برگزاری بیش از ۱۷۰ دوره در سامانه سجا، اخذ مجوز آموزشگاه فنی حرفه‌ای از سازمان فنی حرفه‌ای، فعال‌سازی دوره‌های مجازی و … صورت‌گرفته است و مؤسسه بیان با تمام توان، آماده برگزاری دوره‌های مهارتی توسط صفوف و حمایت و پشتیبانی از آنان است.

رئیس مؤسسه آموزشی مهارتی بیان، اظهار کرد:این مؤسسه همواره آماده حمایت از تشکل‌های جامعةالمصطفی برای برگزاری دوره‌های مهارتی ویژه اعضا، خانواده‌ها و فرزندان المصطفائیان است.

وی برگزاری دوره‌های مهارتی و کاربردی برای طلاب و دانش‌آموختگان باتوجه‌به نیاز منطقه و جامعه هدف را از جمله برنامه‌های پیش روی مؤسسه آموزشی مهارتی بیان دانست و افزود: از تشکل‌ها جامعةالمصطفی انتظار داریم تا در تکمیل اطلس مهارتی هر منطقه، مؤسسه بیان را یاری کنند.

ملکی ادامه داد: مؤسسه آموزش مهارتی بیان آمادگی دارد با اعلام اداره کل فرهنگی و معاونت فرهنگی تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه، ناظر به نیازها، دوره‌های مهارتی پیشرفته را ویژه رؤسا و معاونین حاضر در این جلسه برگزار کند.

انتهای پیام
captcha