نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری قم تا ۱۶ آذرماه تمدید شد
کد خبر: 4105101
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۲

نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری قم تا ۱۶ آذرماه تمدید شد

رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: بیست‌وسومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان قم به‌مدت یک‌روز دیگر یعنی تا روز چهارشنبه، ۱۶ آذرماه تمدید شد.

خیراله رهسپارفرد، رییس پارک علم و فناوری استان قمبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، خیرالله رهسپارفرد، رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به استقبال قابل توجه شهروندان اظهار کرد: با توجه به درخواست‌های مطرح شده و تصمیم ستاد هفته پژوهش و فناوری استان، بیست‌وسومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان قم به‌مدت یک‌ روز دیگر یعنی تا ۱۶ آذرماه تمدید شد.

وی ادامه داد: نمایشگاه امسال بر سه محور شعار سال، جهاد تبیین و مردمی‌سازی فناوری در حال برگزاری است که هدف اصلی آن ارتقای سطح هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و ارکان زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان است.

رئیس پارک علم و فناوری استان تصریح کرد: از زمان فراخوان برپایی نمایشگاه بیش از ۱۰۰ درخواست در سامانه مربوطه ثبت‌ شده بود که در نهایت ۶۲ درخواست مورد پذیرش واقع شد.

رهسپارفرد گفت: در نمایشگاه امسال ۱۶ دانشگاه، پژوهشگاه و مرکز آموزش عالی، شش مرکز فناوری، شش دستگاه اجرایی، شش مجموعه تسهیل‌گر و جمعا ۲۸ شرکت فناور، خلاق، دانش‌بنیان و واحدهای صنعتی به معرفی آخرین دستاوردهای پژوهشی و فناورانه خود پرداخته‌اند که رشد ۲۵۰ درصدی شرکت‌کنندگان در نمایشگاه را نشان می‌دهد.

وی افزود: مضاف بر این، بیش از ۳۰ واحد و هسته فناور نیز در قالب غرفه‌های مشترک فرصت یافته‌اند تا محصولات و توانمندی‌های خود را به بازدیدکنندگان و مخاطبان معرفی کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم همچنین از برنامه‌ریزی دوره‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی خبر داد و گفت: ما برای ایام نمایشگاه هشت کارگاه آموزشی و چهار نشست تخصصی در سطوح و موضوعات مختلف برنامه‌ریزی کرده‌ایم که با استقبال بسیار خوبی از سوی فناوران و شهروندان مواجه شده است.

دبیر کمیته نمایشگاه و فن‌بازار استان قم در پایان ابراز امیدواری کرد تا معرفی این دستاوردها موجب گسترش روحیه خودباوری، نشاط و امید در سطح جامعه به‌ویژه جوانان و افزایش ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل مراکز پژوهشی و فناوری در پاسخ به نیازهای اصلی کشور باشد.

انتهای پیام
captcha