مرحوم موسوی لاری عالمی متواضع و بی‌اعتنا به شهرت بود
کد خبر: 4107207
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
در پیام آیت‌الله مکارم شیرازی به چهارمین همایش بیدارگران مطرح شد؛

مرحوم موسوی لاری عالمی متواضع و بی‌اعتنا به شهرت بود

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجتبی موسوی لاری شیرازی، عالمی متواضع و بی‌اعتنا به شهرت بود، گفت: وی از فعالین پرتلاش به شمار می‌آمد و به وظیفه خویش در قبال ترویج و ابلاغ پیام مکتب اهل بیت در داخل و خارج کشور با تألیف، ترجمه و ارسال کتاب‌های سودمند اهتمام داشت.

آیت‌الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیانبه گزارش ایکنا از قم، متن پیام آیت‌الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان به چهارمین همایش بیدارگران ویژه نکوداشت مرحوم آیت‌الله سیدمحتبی موسوی لاری، عالم مجاهد و نویسنده بزرگ تشیع به شرح زیر است:
 
«بسم‌الله الرحمن‌الرحیم والسلام والصلاة علی نبینا محمد و آله‌الطاهرین
 
قبل از هرچیز از برگزارکنندگان این همایش تشکر می‌کنم، همایشی که به تجلیل از گسترش‌دهندگان مذهب حق تشیع می‌پردازد. قال‌الرضا(ع):«رحم‌الله عبد‌احیامرنا؛فقلت له: و کیف یحیی مرکم؟ قال: یتعلم علومنا و یعلمهاالناس، فان‌الناس لو عملوا‌محاسن کلامنا لاتبعونا» براساس روایتی از امام رضا(ع) آن حضرت برای کسانی که امر اهل بیت(ع) را زنده نگاه دارند درخواست رحمت الهی کرده و در پاسخ سوال‌کننده از اینکه زنده نگاه داشتن امر شما چگونه است؟ می‌فرماید:«فراگیری علوم‌ ما و آموختن این علوم به مردم، زنده نگاه داشتن امر ماست زیرا اگر مردم زیبایی‌ها و محاسن سخنان ما را دریابند همانا از ما پیروی خواهند کرد.
 
بی‌تردید نکوداشت و تجلیل از کسانی که در نشر و گسترش مذهب تشیع و احیا و معرفی معارف اهل بیت(ع) فعالیت می‌کنند نیز مصداق احیای امر اهل بیت بیت(ع) و کاری شایسته و سودمند است.
 
شجره مبارکه عالمان و مروجان مکتب اهل بیت‌ مه در طی قرن‌ها از عقاید شیعه دفاع کرده و در گسترش معارف و علوم اهل بیت کوشیده‌اند. به‌حق بیدارگران جامعه اسلامی نام گرفته‌اند که با تلاش‌های ایشان، مردم با کلام اهل بیت(ع) آشنا شده و به آن گرویده‌اند.
 
امیدواریم همایش مذکور که به همبن هدف برپا شده‌ است، در رسیدن به اهداف خویش مرهون توفیق الهی گردد.
 
مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجتبی موسوی لاری شیرازی که عالمی متواضع و بی‌اعتنا به شهرت بود از فعالین پرتلاش این عرصه به شمار می‌آمد و به وظیفه خویش در قبال ترویج و ابلاغ پیام مکتب اهل بیت در داخل و خارج کشور با تألیف و ترجمه و ارسال کتاب‌های سودمند اهتمام داشت.
 
خداوند درجات این روحانی خدوم را متعالی و به همه تلاشگران در این عرصه خصوصا برگزارکنندگان این همایش توفیق عنایت فرماید.»
 
قم، ناصر مکارم شیرازی 1401/9/23
انتهای پیام
captcha