پیام تسلیت مراجع تقلید و نهادهای حوزوی به مناسبت رحلت آیت‌الله روحانی
کد خبر: 4107946
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

پیام تسلیت مراجع تقلید و نهادهای حوزوی به مناسبت رحلت آیت‌الله روحانی

در پی ارتحال آیت‌الله سید محمدصادق روحانی، مراجع تقلید، علما و نهادهای حوزوی قم، پیام تسلیت صادر و از مقام علمی ایشان تجلیل کردند.

سیدصادق روحانیبه گزارش ایکنا، آیت‌الله جوادی آملی در پیامی، ارتحال حضرت آیت‌الله آقای حاج سید محمد صادق روحانی را تسلیت گفت که متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

انا لله وانا الیه راجعون 

ارتحال حضرت آیت‌الله آقاى حاج سیدمحمد صادق حسینى روحانى را به مراجع عظام تقلید و حوزه‌هاى علمیه و علاقه‌مندان ایشان تسلیت و علوّ درجه آن فقیه راحل و صبر جمیل بیت مكرم را از خداى سبحان مسئلت داریم. 

جوادى آملى

 ٢٧ آذر ١٤٠١

 

پیام آیت‌الله جعفر سبحانی

آیت‌الله جعفر سبحانی هم در پیامی ارتحال آیت‌الله روحانی را تسلیت گفت؛ متن پیام ایشان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالم ربانی مرحوم آیت‌الله آقای حاج سید صادق روحانی اعلی الله مقامه الشریف را با کمال تأسف دریافت کردم.

فقید سعید در قلمرو  فقه، فقیه متبحّری بود و یک دوره فقه استدلالی بنام «فقه الصادق» به یادگار گذاشت که مرجعی است برای محققان. و در طول عمر در تألیف  و تدریس کاملاً موفق بود. و در مورد مبارزه با طاغوت، سهم عظیمی دارد و مدتها در تبعید به سر برده است.

اینجانب ضایعه درگذشت این فقید سعید را به حضرت صاحب الأمر و الزمان (عج الله تعالی فرجه الشریف)  و مراجع عظام  و حوزه‌های علمیه و همچنین به بیت رفیع روحانی و کلیه بازماندگان تسلیت گفته و برای آن بزرگوار علوّ درجه و رحمت واسعه الهی خواهانم.

عاش سعیدا و مات سعیدا

قم – جعفر سبحانی

 

پیام آیت‌الله حسین نوری همدانی

همچنین در پیام آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید آمده‌ است:

خبر ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله آقای حاج سید صادق روحانی (رحمت الله علیه) موجب تأثر و تأسف گردید. آن فقیه عالیقدر عمر با برکت خود را در مسیر ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) گذراند و با تربیت شاگردان فراوان و تالیفات ارزشمند آثار ارزنده‌ای ازخود به جای نهاد.

اینجانب فقدان این عالم خدمتگزار را به‌ محضر مبارک حضرت بقیة الله الاعظم (عج) و حوزه‌های علمیه، خاندان مکرم، شاگردان و ارادتمندان به خصوص آقازاده ایشان تسلیت عرض نموده‌ و علو مقام برای آن فقید سعید مسئلت می‌نمایم.

 

پیام تسلیت آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی

همچنین در پیام تسلیت آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید آمده‌ است:

ارتحال فقیه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، آیت‌الله‌العظمی آقای حاج سید محمد صادق روحانی (رضوان‌الله علیه) را به محضر شریف امام عصر (عج)، حوزه‌‌های علمیه و همچنین عموم شاگردان و علاقه‌مندان و بیت مکرم ایشان تسلیت می‌گوییم.

این عالم بزرگوار از خاندانی اصیل، محترم و خدمتگزار مکتب بود و سالیان طولانی از عمر شریف خویش را در مسیر نورانی خدمت به مکتب اهل‌بیت (ع)، تألیف کتب، تربیت شاگردان و تبلیغ و نشر معارف اسلام گذراند.

 

تسلیت جامعه مدرسین

در پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز آمده‌ است:

ارتحال فقیه عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی آقای حاج سید محمد صادق حسینی روحانی موجب تألم وتأثر گردید. آن فقیه وارسته از شاگردان برجسته حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی، حضرت امام خمینی و حضرت آیت‌الله العظمی خویی بودند که در بستر کسب فیوضات علمی از آن عالمان بزرگ، به پرورش روح اجتهاد و تکوین فقهی و علمی خود پرداختند و پس از آن در ترویج علوم اسلامی و معارف مکتب اهل بیت (ع) در مقام تدریس و تألیف، فضلای بسیاری را تربیت کردند و آثار و تألیفات ارزشمندی به یاد گار گذاشتند که موسوعه گرانسنگ «فقه الصادق(ع)» از مهم‌ترین تألیفات آن عالم بزرگوار است.

این فقیه جلیل‌القدر در مبارزه با رژیم ستمشاهی نیز مواضع و بیانیه‌هایی علیه حکومت پهلوی صادر کردند و از جمله اعاظمی بودند که با نهضت اسلامی ملت ایران همراهی داشتند. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت آن عالم پارسا را به بازماندگان محترم و همه‌ ارادتمندان به آن بیت شریف و به حوزه‌های علمیه شریف قم و نجف تسلیت عرض کرده و علوّ درجات آن مرحوم و حشر با اجداد طاهرینشان را از خداوند متعال مسألت می‌نماید.

 

تسلیت مجمع جهانی شیعه‌شناسی

در همین رابطه در پیام تسلیت مجمع جهانی شیعه شناسی آمده‌ است:

روح مهذّب عالم ربّانی و مرجع عالیقدر شیعه، حضرت آیت الله العظمی سید محمدصادق روحانی طاب ثراه در ایام عزای حضرت صدیقه شهیده آسمانی شد و به ملکوت اعلی پیوست و بر سوگ و مصیبت شیعیان در این ایّام غمبار افزود.

این مصیبت و ثلمه بزرگ را به حضرت بقیه الله الاعظم اروحنا له الفداء، مراجل عظام، علمای اعلام و بیت مکرم تسلیت و تعزیت می‌گوییم.

 

پیام آیت‌الله علیرضا اعرافی

همچنین آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه نیز در پیامی آورده است:

خبر ارتحال مرجع بزرگوار حضرت آیت‌الله العظمی حاج سید صادق روحانی قدس سره مایه اندوه حوزه‌های علمیه شد. آن فقید سعید از بیت رفیع علم و جهاد و بیش از نیم قرن در تربیت شاگردان و تدریس فقه اسلامی و اهل‌بیت (ع) کوشا بودند و موسوعه فقه الصادق ایشان از آثار ارزشمند و حسنات ماندگار به شمار می‌آید.

این مصیبت را به رهبری معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی و مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم و حوزه‌های علمیه، و بیت شریف و شاگردان ایشان تسلیت گفته، رفعت مقام و رضوان ربوبی و مغفرت واسعه الهی را برای آن فقیه گرانمایه و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان محترم و بیوت وابسته از خداوند متعال خواستارم.

انتهای پیام
captcha