محکومیت اهانت به مقام معظم رهبری توسط مراجع و نهادهای حوزوی
کد خبر: 4112949
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

محکومیت اهانت به مقام معظم رهبری توسط مراجع و نهادهای حوزوی

در پی اهانت یک نشریه فرانسوی به مقام معظم رهبری، برخی مراجع و استادان حوزه و نهادهای حوزوی در بیانیه‌های جداگانه این اقدام را محکوم کردند.

محکومیت اهانت به ارزش‌های اسلامی و مرجعیت از سوی مراجع و نهادهای حوزویبه گزارش ایکنا، در پی اهانت یک نشریه فرانسوی به مقام معظم رهبری، برخی مراجع و استادان حوزه و نهادهای حوزوی در بیانیه‌های جداگانه این رفتار زننده را محکوم کردند. 

پیام حضرت آیت‌الله نوری همدانی در پی اهانت نشریه فرانسوی به جایگاه رهبری و مرجعیت شیعه به این شرح است:

بسم اللّه الرحمن الرحیم

با کمال تأسف در کشوری که ادعای آزادی و تمدن دارد بی‌شرمانه‌ترین اعمال را در طی این سال‌های اخیر انجام داده و پیوسته به باورهای پاک ملت‌ها توهین می‌کند و جسارت به مقدسات مسلمانان را در پیش گرفته است تردیدی نیست که اهانت‌های گذشته با ساحت نورانی و مقدس قرآن کریم و پیامبر اعظم (ص) و اخیراً هم به جایگاه مرجعیت و رهبری شیعه با هدایت اربابان صهیونیستی‌شان بوده است، اما این حلقه نامبارک آمریکا و سعودی و صهیونیستی و نوکرانشان همچون فرانسه بدانند که با توهین و جسارت کار به جایی نخواهند برد بلکه ملت‌ها را بیدارتر و در مقابله با استکبار آنها مصمم‌تر می‌نماید.

اینجانب اهانت این مجله را محکوم نموده و از سازمان‌های بین‌المللی جهان اسلام می‌خواهم موضوع را به طور جدی پیگیری نمایند.
والسلام علیکم و رحمة اللّه و برکاته
حسین نوری همدانی

مرکز مدیریت حوزه علمیه

متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به شرح زیر است:

ملت غیور و انقلابی ایران اسلامی، عالمان، اساتید و طلاب ولایی حوزه‌های علمیه بار دیگر مجله‌ای وقیح و بی‌شرم که توهین و گستاخی به پاک‌ترین باورهای میلیون‌ها انسان مسلمان را رویه عادی‌شده خود قرار داده و دامن هنر را به بی حرمتی‌ها آلوده است، در قالب کاریکاتور هجمه‌ای شیطانی بر علیه ارزش‌های انسانی و الهی، نام مبارک حضرت حق تعالی (تبارک اسمه و جل جلاله) و رمز مرجعیت شیعه و شخصیت عظیم‌الشأن رهبری معظم (دام ظله) اقدام کرده است.

حوزه‌های علمیه ایران و جهان این حرکت ضد انسانی، ضد ایمانی، نفرت‌پراکنانه، خشونت‌طلبانه و بغض‌آفرین را تعرض به امت اسلام، مرجعیت شیعه، ملت شریف ایران و اسلام عزیز و فراتر از یک اقدام محدود و خودسرانه ارزیابی کرده، و بدین‌وسیله از عموم مردم متدین و غیور ایران اسلامی و علما، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه دعوت می‌نماید تا با صدایی بلند و فریادی روشنگرانه این عمل مذبوحانه را محکوم و در حمایت از مرجعیت دینی و رهبر فرزانه انقلاب مد ظله العالی بپاخیزند.

از این رو همه شما عزیزان را برای تجمع در روز یکشنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۱ در آستان با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) فرا خوانده و اعلام می‌دارد که دروس حوزه‌های علمیه از ساعت ده صبح بدین‌منظور تعطیل خواهد بود.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س)

همچنین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در پیامی مشترک اهانت نشریه موهن فرانسوی شارلی ابدو به آیت‌الله العظمی خامنه‌ای و همچنین علما و روحانیت را محکوم کردند که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ (الصف ﴿۸﴾)

اقدام موهن نشریه هتاک فرانسوی در توهین به امام و رهبر مستضعفان جهان، بار دیگر دوستداران انقلاب اسلامی و افکار عمومی کشورمان را خشمگین و غضبناک ساخته است. همگان به یاد دارند که این نشریه بدسابقه، چگونه پیش از این با انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز به ساحت پیامبر اعظم (ص) وقاحت ضد بشری خود را علیه پیروان آخرین و کامل‌ترین دین الهی نشان داد.

بدیهی است که در کنار نشریه موهن، متهم ردیف اول این ماجرا، دولت فرانسه و دستگاه‌های امنیتی این کشور هستند بازیگرانی که به نام آزادی بیان و به کام مخالفان اسلام و آزادی، زمینه را جهت هتاکی به عقاید و مقدسات میلیاردها خداپرست و مسلمان را فراهم می‌سازند.

این اقدام وقیحانه اگرچه با هدف ضربه زدن به اسلام ناب محمدی(ص) و تضعیف زعامت عامّه جهان تشیع انجام شد ولی به کوری چشم بدخواهان و باعنایات حضرت ولیعصر(عج) بر اساس وعدۀ الهیِ ان شاءالله نتیجه عکس خواهد داد و بر شوکت و عظمت اسلام و مدافعان راستین آن خواهد افزود.

حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور و جامعه الزهرا(س) در کنار علمای اعلام به خصوص مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم و امت اسلام و شیعیان در کشورهای اسلامی اهانت به مقام شامخ مرجعیت عظیم‌الشأن دینی در بعضی جرائد فاسد فرانسه را قویاً محکوم کرده، و همراه با نهادهای جمهوری اسلامی ایران با موضع‌گیری قاطع و انقلابی همه توان خود را برای برخورد با این اقدام منحرف و ناپسند به‌کار خواهد گرفت و به مدد الهی این بار نیز نقشۀ شوم دشمنان قسم خوردۀ اسلام را با شکست مواجه خواهد نمود.

وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَیْرُ الْماکِرین

مجتبی فاضل

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران

زهره سادات برقعی

مدیر جامعه الزهرا(س)

مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)

آیت‌الله محمود رجبی، رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی هم در بیانیه‌ای این اهانت را محکوم کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

يُريدُونَ لِيُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْكافِرُونَ.  هُوَ الَّذي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ (الصف ۸و۹)
 
اقدام حقارت‌آمیز نشریه مبتذل فرانسوی در اهانت به مرجعیت شیعه و رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی موجب جریحه‌دار شدن دل‌های شیعیان، مسلمانان و آزاگان جهان گردید؛ اهانتی که نشان از انحطاط فرهنگ غرب و انحطاط سردمداران کشورهای غربی به‌ویژه دولتمردان کشور فرانسه است. این اولین‌بار نیست که ارزش‌های انسانی به خاطر اغراضی سیاسی از سوی جریان رسانه‌ای غربی تحریف و مصادره می‌شود و اهانت به یک شخصیت فرهیختۀ علمی، معنوی و دینی که جلوه‌گاه ارزش‌های متعالی انسانی است، آزادی بیان نامیده می‌شود. در سال‌های گذشته نیز مکرر با اهانت به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) قلوب میلیاردها مسلمان و انسان آزادی‌خواه را جریحه‌دار کردند.
 
این اقدام وقیحانه تنها اهانت به مرجعیت جهان تشیع و یک شخصیت دینی و علمیِ مدافع حقوق بشر و منافع ملت‌های جهان نیست؛ بلکه اهانت به صدها میلیون شیعۀ پیرو مکتب اهل‌بیت(ع) و میلیاردها مسلمان و حتی اهانت به همۀ ادیان آسمانی و پیروان آن است.
 
دولت فرانسه در شرایطی با ادعای آزادی بیان از اهانت‌کنندگان به پیامبراسلام(ص) و مرجعیت شیعه حمایت می‌کند که هرگونه تحقیق و اظهارنظر بی‌طرفانه در مورد هولوکاست را جرم‌انگاری کرده و هر پژوهشگری را که با استناد به منابع و مستندات معتبر تاریخی نظریۀ علمی خود مبنی بر دروغین بودن هولوکاست را بیان می‌کنند، مجرم می‌شمارد و کیفر می‌دهد. دولتمردان فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی اگر واقعا به آزادی بیان معتقد هستند و تحت تأثیر لابی‌های صهیونیزم و استکبار جهانی نیستند، باید علنا و رسماً قانون جرم‌انگاریِ تحقیق و اظهارنظر در مورد هولوکاست را لغو کنند.
 
دولت ناپاک فرانسه باید پیش از آنکه از آزادی بیان سخن گوید، برای اقدامات شرمگین خود در قتل عام مردان، زنان و کودکان الجزایری در ۸ مِی ۱۹۴۵ از امت اسلامی عذرخواهی و جنایکاران این اقدام هولناک را مجازات کند.
 
امت اسلامی ضمن اعلام انزجار از این اقدامات شرم‌آور از شخصیت‌های آزادۀ جهان و نهادهای جمهوری اسلامی به‌ویژه وزارت خارجه و قوه قضاییه انتظار دارند با اقدامات همه‌جانبه خود در مجامع بین‌المللی از ساحت مقدس نبی گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌‌و‌آله و کیان مرجعیت شیعه با قاطعیت دفاع نموده و از تکرار چنین فجایع ننگینی جلوگیری نمایند.
 
از درگاه خداوند متعال فزونی عزت و اقتدار اسلام، مرجعیت شیعه، رهبر حکیم انقلاب اسلامی مدظله العالی و علمای دین و ذلت و رسوایی دشمنان دین و بشریت را خواستارم.
 
محمودرجبی
 
رئیس موسسۀ آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

جامعه المصطفی(ص)

بیانیه جامعه المصطفی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

« یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ »(صف-۸)

اقدام سخیف و کینه‌توزانه نشریه هتاک شارلی ابدو در راه‌اندازی مسابقه و نشر کاریکاتورهای موهن، خشم و انزجار همه دوستداران انقلاب اسلامی در سراسر جهان را برانگیخته‌ است.

قطعا هر انسان آزاده‌ای، هتک حرمت و اهانت به شخصیت‌های دینی و نفرت پراکنی نسبت به اعتقادات و مقدسات دیگر انسان‌ها را مغایر با تمام اصول انسانی و حقوق بشری دانسته و استفاده گزینشی و ریاکارانه از آزادی بیان برای گسترش نفرت و ستیزه‌جویی را به شدت محکوم می‌کند.

این اقدامات موهن، نشان می‌دهد دشمنان انقلاب اسلامی تا چه میزان از شکست‌های پی‌درپی خود در برابر اراده استوار ملت ایران تحت رهبری امام خامنه‌ای مدظله العالی به تنگ آمده‌اند و با اجرای عملیات جنگ روانی و رسانه‌ای در سخیف‌ترین و وقیحانه‌ترین شکل آن، تلاش می‌کنند به خیال خود از ملت قهرمان ایران و دوستداران انقلاب اسلامی انتقام بگیرند.

ملت بصیر ایران، که در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی، وفادارانه در خط ولایت ایستادگی کردند و هوشمندانه طراحی‌های دشمن را خنثی نمودند، قطعا در برابر این شیطنت‌های وقیحانه نیز ساکت نخواهند ماند و در این میان مسئولیت دولت فرانسه، که با سوءاستفاده مجرمانه از مفاهیمی همچون آزادی بیان و حقوق بشر، بستر توهین به ارزش‌ها و جریحه دار کردن احساسات یک امت را فراهم می‌آورد، بیش از همگان است.

جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده علاقه‌مند به تعامل، گفت‌وگو و احترام به دیگر ملت‌ها و کشورهاست و دشمنان آن نیز بارها نشان داده‌اند برای نیل به اهداف خود، از هیچ نیرنگ، جنگ روانی و توطئه‌ای چشم پوشی نمی‌نمایند. آنچه امروز شاهد آن هستیم، شاید در ظاهر شیطنت نشریه‌ای مستقل به نظر آید، ولی کدام انسان آگاهی است که نداند این رسانه‌ها عروسک‌های خیمه شب بازی دستگاه تبلیغاتی نظام سلطه و بخشی از اختاپوس جنگ ترکیبی جبهه استکبار بر ضد ملت‌ها هستند.

جامعةالمصطفی العالمیه، که اصل احترام به همه ادیان، مذاهب، نژادها و ملیت‌ها را سرلوحه فعالیت‌های علمی و آموزشی خود قرار داده است، این اقدام موهن را قویا محکوم نموده، اعلام می‌دارد توهین به مقدسات و شخصیت‌های دینی و انقلابی ملت‌ها به دست ایادی وابسته به دولت‌های مستکبر و شیطانی، قطعاً بی‌پاسخ نخواهد ماند.

 

انتهای پیام
captcha