فرصتی ممتاز برای تقویت جریان اسلامی‌سازی علوم انسانی
کد خبر: 4114706
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
در پیام رئیس دانشگاه تهران به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی آمد؛

فرصتی ممتاز برای تقویت جریان اسلامی‌سازی علوم انسانی

سید محمد مقیمی در پیامی به حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، حضور ایشان در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی را فرصتی ممتاز برای تقویت جریان اسلامی‌سازی علوم انسانی دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در پیامی به حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه نوشت: انتصاب شایسته جنابعالی به عنوان «دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی» نویدبخش دوره‌ای پویا برای همه دغدغه‌مندانی است که کارآمدسازی نظام اسلامی را از مسیر کارآمدی علم و دین در اداره جامعه جستجو می‌کنند.

متن پیام رئیس دانشگاه تهران به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به این شرح است:
 
«بسم الله الرحمن الرحیم

استاد ارجمند جناب حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه

سلام علیکم

انتصاب شایسته جنابعالی به عنوان «دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی» نویدبخش دوره‌ای پویا برای همه دغدغه‌مندانی است که کارآمدسازی نظام اسلامی را از مسیر کارآمدی علم و دین در اداره جامعه جستجو می‌کنند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادوار مختلف با حضور شخصیت‌های اندیشمند و مؤثر، همواره سرفصل‌هایی که مورد تاکید و مطالبه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بوده است را نصب‌العین قرار داده و اسناد و مصوبات ارزشمندی برای اجرایی‌سازی آن‌ها ارائه نموده است؛ لکن سکانداری جنابعالی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان چهره‌ای که همواره با نگاهی آسیب‌شناسانه به موضوعات و مواجهه‌ای خردورزانه با دیدگاه‌های متکثر، سعی در رقم زدن جریانی معرفتی و حکیمانه در تبیین علم دینی داشته‌اید، فرصتی ممتاز برای استمرار قدرتمندتر جریان اسلامی‌سازی علوم انسانی می‌باشد.

همان طور که استحضار دارید اساتید مبرز دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی» در ادوار مختلف و در شورا‌ها و کارگروه‌های گوناگون ذیل آن دبیرخانه، حضوری فعال داشته و شورای عالی انقلاب فرهنگی را در مراحل تصمیم‌سازی و تدوین اسناد همراهی نموده‌اند. بدینوسیله آمادگی دانشگاه تهران را جهت گسترش همکاری‌ها و نقش‌آفرینی شایسته‌تر اعلام داشته و آرزوی دوره‌ای درخشان برای دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با درایت و هدایت جنابعالی دارم.

سیدمحمد مقیمی
رئیس دانشگاه تهران
۲۵ دی ماه ۱۴۰۱»

انتهای پیام
captcha