الازهر: کالاهای هلندی و سوئدی تحریم شود
کد خبر: 4117135
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸

الازهر: کالاهای هلندی و سوئدی تحریم شود

مرکز اسلامی الازهر مصر ضمن درخواست از مسلمانان برای تحریم تمامی کالاها و محصولات هلندی و سوئدی، اتخاذ موضعی قوی و واحد در حمایت از قرآن کریم را از سوی امت اسلامی خواستار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، الازهر امروز چهارشنبه، 5 بهمن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تحریم تمام محصولات هلندی و سوئدی پاسخی مناسب به دولت‌های این دو کشور به دلیل  توهین به یک و نیم میلیارد مسلمان جهان و پافشاری آنها در حمایت از جنایت‌های حقیرانه و وحشیانه‌ای است که تحت لوای ارزش‌های غیرانسانی و غیراخلاقی با پوشش آزادی بیان انجام می‌شود.  

الازهر همچنین سوزاندن قرآن کریم را دیکتاتوری هرج‌ومرج و بی‌اخلاقی و سلطه بر مردم شریفی توصیف کرد که با خداوند و پیام هدایت از جانب آسمان پیوند دارند.  

الازهر بر ضرورت پایبندی ملت‌های عربی و اسلامی به این تحریم و آگاه کردن فرزندان، جوانان و زنان خود از این تحریم تأکید و تصریح کرد: بدانید که هرگونه اکراه یا سهل‌انگاری در این امر، کوتاهی آشکار در حمایت از دین است. آن‌هایی که مسلمانان را با اهانت تحریک می‌کنند، تنها هنگامی متوجه خواهند شد که با محدودیت‌های مالی و اقتصادی روبه‌رو شوند چرا که آنها زبانی جز این را درک نمی‌کنند و در نظر آنها چیزی جز قوانین تولید و مصرف تقدس ندارد.

الازهر پیش‌تر سوزاندن قرآن کریم توسط گروهی از جنایتکاران وابسته به جریان راست افراطی سوئد را محکوم  و مقامات سوئد را به توهین مکرر به مقدسات اسلامی و تحریک مسلمانان در سراسر جهان متهم کرد. الازهر همچنین از جامعه بشری، نهادهای بین‌المللی و رهبران جهان خواست تا در برابر تلاش‌ها برای  توهین به مقدسات دینی بایستند.

تنها چند روز پس از اقدام راسموس پالودان، چهره راست افراطی در سوئد و دانمارک مبنی بر سوزاندن نسخه‌ای از قرآن کریم در برابر سفارت ترکیه در سوئد، ادوین واگنسفلد، رهبر جنبش ضد اسلامی «پگیدا» در هلند، نیز یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل ساختمان پارلمان در لاهه پاره کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha