روش ابداعی مربی مالزیایی برای فراگیری تجوید قرآن + فیلم و عکس
کد خبر: 4118396
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
در گفت‌وگو با ایکنا بیان شد

روش ابداعی مربی مالزیایی برای فراگیری تجوید قرآن + فیلم و عکس

مربی قرآن مالزیایی حاضر در جشنواره هنرهای قرآنی رستو درباره روش ابداعی خود برای آموزش مخارج حروف و تجوید قرآن که به کمک انگشتان دست صورت می‌گیرد، توضیحاتی ارائه کرد.

 عزالحکیم، مدرس قرآن اهل مالزی، هنگام بازدید از بخش ایران در جشنواره جهانی هنرهای قرآنی رستو در پوتراجایا درد گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایکنا گفت: معمولاً برای مردم یادگیری تجوید قرآن بسیار کسل‌کننده است. به همین دلیل ایده جدیدی برای جذاب‌تر کردن این آموزش با استفاده از تکنیک‌های ذهنی و انگشتان دست ابداع کردم.

وی با بیان اینکه در این روش مخارج حروف را روی انگشتان و ماهیچه‌های دست جایگزین می‌کنیم،‌ گفت: این کار باعث می‌شود که یادآوری آن آسان و فراموش کردنش دشوار شود.

این مربی قرآن اضافه کرد: این روش افراد را به یادگیری تجوید قرآن علاقه‌مند می‌کند. این یک روش مؤثر است زیرا حدود 70 درصد از مخاطبان می‌توانند به راحتی مخارج حروف را به ذهن بسپارند.

عزالحکیم خاطرنشان کرد: از گروه سنی 7 تا 70 ساله می‌آیند و این روش را فرامی‌گیرند که در این جشنواره هم شاهد آن بودید.

وی با بیان اینکه معمولاً یک روز و نیم طول می‌کشد تا افراد این روش را کاملاً بیاموزند، افزود:  حداکثر زمان لازم برای یادگیری این قوانین با استفاده از این روش سه روز است.

در علم تجوید مخارج به محل بیان حروف در هنگام تلفظ از دهان اطلاق می‌شود و آشنایی با آن برای تلاوت صحیح قرآن ضروری است. پنج مکان اصلی برای مخارج وجود دارد: جَوف (فضای خالی در دهان و گلو)، حلق (گلو)، لسان (نوک زبان)، شَفَتان (دو لب) و خَیشوم  (راه بینی).

 
 
 
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha