همایش «سلامت معنوی و تربیتی از منظر نهج‌البلاغه» برگزار می‌شود
کد خبر: 4118920
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
محمدهادی امین‌ناجی خبر داد:

همایش «سلامت معنوی و تربیتی از منظر نهج‌البلاغه» برگزار می‌شود

نایب رئیس انجمن علمی نهج‌البلاغه ایران از برگزاری همایش «سلامت معنوی و تربیتی از منظر نهج‌البلاغه» خبر داد و گفت: این انجمن با مشارکت دانشگاه اصفهان همایش «سلامت معنوی و تربیتی از منظر نهج‌البلاغه» را طی در روزهای 16 تا 18 بهمن ماه برگزار می‌کند.

محمدهادی امین‌ناجی

محمدهادی امین‌ناجی، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور و نایب رئیس انجمن انجمن علمی نهج‌البلاغه ایران، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: این همایش به دنبال یافتن آخرین دیدگاه‌ها در حوزه سلامت معنوی است که از ارکان چند‌گانه سلامت در نزد سازمان بهداشت جهانی است و می‌خواهد این سلامت معنوی را در دیدگاه امیرالمؤمنین(ع) مورد بررسی قرار دهد. همچنین در کنار آن به مقوله تربیت توجه می‌کنیم. علاوه بر این از متخصصان حوزه سلامت در مجموعه‌های علوم پزشکی به علاوه علوم انسانی و الهیات مقالات خوبی را دریافت کردیم که از داخل و خارج کشور هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور گفت: به لحاظ بین‌المللی بودن همایش باید گفت که مهمانان مختلفی از کشورهای جهان و از قاره‌‌های آسیا، اروپا و آمریکا داریم که این مهمانان، هم به حوزه سلامت معنوی از منظر روانشناسی و سازمان بهداشت جهانی و هم به حوزه سلامت معنوی از منظر علوم انسانی و نهج‌البلاغه می‌پردازند و تاکید همه آنها در این همایش بر یافته‌هایی از کلام امیرالمؤمنین(ع) است که همزمان با ولایت ایشان برگزار خواهد شد.

نایب رئیس انجمن انجمن علمی نهج‌البلاغه ایران یادآور شد: قبلاً یازده پیش نشست در رابطه با این همایش در سال 1400 در دانشگاه‌های مختلف داخل و خارج کشور برگزار شده که مهمانان متعددی حضور داشته و نقطه نظرات خود را در این پیش نشست‌ها به صورت مجازی و حضوری به اطلاع مخاطبان رسانده‌اند. این اولین همایش در این زمینه است و امیدواریم در سال‌های بعد همایش‌های دوم و سوم را هم برگزار کنیم.

امین ناجی در پایان گفت: انجمن علمی مطالعات نهج البلاغه ایران به دنبال جلب توجه متخصصان اندیشمندان و پژوهشگران در حوزه‌های مرتبط علمی مرتبط با نهج البلاغه است. این انجمن، علاوه بر شعبه اصفهان، در استان مازندران در دانشگاه مازندران، استان مرکزی در دانشگاه اراک و استان آذربایجان غربی در دانشگاه فرهنگیان دارای شعبه است.

وی در پایان گفت: انجمن علمی نهج‌البلاغه ایران با مشارکت دانشگاه اصفهان همایش «سلامت معنوی و تربیتی از منظر نهج‌البلاغه» را طی در روزهای 16 تا 18 بهمن ماه در اصفهان برگزار می‌کند.

 

انتهای پیام
captcha