تأمین معیشت مردم بهانه‌ای برای فتنه‌انگیزی دشمنان است
کد خبر: 4124281
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲

تأمین معیشت مردم بهانه‌ای برای فتنه‌انگیزی دشمنان است

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز دشمن در جنگ ترکیبی از تمام حوزه‌ها به‌ویژه اقتصاد و تأمین معیشت مردم برای فتنه‌انگیزی استفاده کرده است.

سردار سید قاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج مستضعفینبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار سیدقاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین، امروز، 6 اسفندماه در همایش بسیج اصناف که در تالار اجتماعات مرکز آموزشی و فرهنگی امامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: استکبار جهانی و جهان سلطه به‌دنبال این بوده که برای تأمین ارتزاق خود سرمایه ملت‌های مستضعف را به يغما برد.

وی استعمار را نوعی جنگ نرم دانست و افزود: در جنگ‌های فیزیکی، تحمیل ارادی طرف جنگ‌کننده برای رسیدن به اهدافش مدنظر است که با خونریزی، قتل و غارت همراه است، اما در جنگ نرم فرومایه درونی مهم برشمرده و در این نوع جنگ، انسانی جدید ساخته می‌شود که از نظر هویتی آن چیزی است که دشمن می‌خواهد.

قریشی ادامه داد: در جنگ نرم ابتدا با جنگ روانی، در فرد یا افراد موردنظر باور به‌وجود می‌آورند و هنگامی‌که احساس و نظر طرف مقابل را عوض کردند به‌دنبال تغییر ساختار می‌روند.

وی با اشاره به محورهای هجوم فرهنگی و جنگ نرم بیان کرد: دین، اخلاق، مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، خانواده و ... در جنگ نرم مورد نظر دشمنان قرار می‌گیرد که متأسفانه با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در این حوزه‌ها کار زیادی انجام نشده و هشدارها و تفکرات در خصوص ابزار جنگ نرم توسط ایشان داده شده، اما کسی به آنها عمل نکرده است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: دشمن برای پیشبرد اهداف خود محورهای هجوم فرهنگی و جنگ نرم را در نظر گرفته و با تقویت آن، مبارز تربیت کرده تا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اقدام کند، مشابه عمل غیراخلاقی که چند ماه گذشته در کشور شاهد آن بودیم.

جنگ ترکیبی؛ فتنه دیگر دشمنان علیه ایران

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز دشمنان جنگ ترکیبی را علیه ایران راه انداخته‌اند، بیان کرد: در فتنه اخیر که صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و سعودی‌ها حضور داشتند از تمام ابزارهای جنگ هیبریدی و ترکیبی علیه ایران مانند دیپلماسی، فرهنگی و ... استفاده کردند،‌ اما در این عرصه بسیج پیشتاز بود و مردم با اغتشاشات و اعتراضات همراهی نکردند و با تدابیر مقام معظم رهبری و همراهی مردم، دشمن در فتنه اخیر مانند گذشته باز هم شکست خورد.

وی در ادامه بازاریان و اصناف را در جنگ نرم تأثیرگذار اعلام کرد و گفت: این گروه به‌دلیل مراوداتی که با مردم دارند در جنگ روانی و جنگ ترکیبی نقش مهمی دارند. دشمن در نیم قرن گذشته از این حربه همراه با جنگ سرد و یا بدون جنگ سرد و امروز در جنگ ترکیبی از تمام حوزه‌ها به‌ویژه اقتصاد و تأمین معیشت مردم استفاده کرده است.

قریشی با تأکید بر اهمیت جهاد تبیین بیان کرد: مقام معظم رهبری بر مسئله جهاد تبیین تأکید دارند و اگر جهاد تبیین به‌درستی در جامعه صورت گیرد، همان تعداد کمی که فریب دشمنان را می‌خورند دیگر در این گرداب غرق نخواهند شد.

وی ادامه داد: در فتنه اخیرِ استعمارگران علیه ایران، اقتصاد و معیشت، نوک پیکان بود تا از نظر روانی افراد را علیه نظام و انقلاب اسلامی تحریک کنند، اما مردم با وجود مشکلات معیشتی فریب دشمنان را نخوردند و با آگاهی در مقابل نقشه‌های آنها ایستادگی کردند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: انقلاب اسلامی در نیم قرن گذشته با تکیه بر بسیج از گردنه‌های خطرناک عبور کرده و در تحلیل‌های متعددی که  طی سال‌ها انجام شده دشمن اعتراف کرده که ماندگاری، قدرت و استمرار انقلاب اسلامی به‌دلیل تکیه بر سپاه و بسیج است.

وی با توجه به پای کار بودن مردم به‌صورت بسیجی و جهادی در تمام عرصه‌ها برای حفظ نظام و انقلاب ادامه داد: چه در عرصه روحیه شهادت‌طلبی که نیاز بود مردانی به دل دشمن بزنند و چه در عرصه فکر و اندیشه که نیاز بود جوانانی برای پیشرفت انقلاب کار و تلاش کنند، بسیجیانی که از دل مردم بودند به میدان آمدند. بعد از دفاع مقدس دشمن تصور می‌کرد بعد از هشت سال جنگ و تخریب زیرساخت‌ها و عقب‌افتادگی ناشی از دوره ۱۸۰ ساله پهلوی و قاجار، دست گدایی به‌سوی آنها دراز می‌کنیم و یا به فلاکت خواهیم افتاد، اما همین جوانان و نیروهای مردمی که جنگ را مدیریت کرده بودند، بعد از جنگ هم در عرصه پیشرفت کشور وارد شدند.

تشکیل بسیج؛ سند محکم مردمی بودن انقلاب اسلامی

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: تشکیل بسیج فلسفه استوار و محکمی دارد و سند محکمی بر استقلال،‌ مردمی و دینی بودن انقلاب اسلامی است و عاملی شد تا ایران به استقلال برسد و در تمام عرصه‌ها به‌ویژه پزشکی از وابستگی به کشورهای دیگر رهایی یابد و امروز موفق باشد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در سال ۵۷ که تمام حکومت‌ها و ملت‌ها زیر پرچم نظام لیبرالی غرب یا سوسیالیستی شرق بودند و کشورها توسط نظامیان و سیاسیون این قدرت‌ها اداره می‌شدند، اعلام کرد که می‌خواهد از زیر سلطه خارج شود و از ظرفیت مردمی استفاده کند.

قریشی افزود: اگر کشور را با سال‌های وابستگی رژیم طاغوت به کشورهای سلطه‌گر مانند آمريکا، روسیه، انگلیس و ... مقایسه کنیم، شاهد آن هستیم که امروز در تأمین پزشکان حاذق و تحصیل‌کرده، معلمان باتجربه در تمام رشته‌های تحصیلی، مراکز فرهنگی، دانشگاه‌ها، مهندسان زبده و... به خودکفایی رسیده‌ایم.

وی گفت: اگر ایران در طول تاریخ مورد توجه دشمنان قرار گرفته برای این است که همواره برای حفظ منافع داخلی تلاش کرده و به دشمن اجازه نداده در هیچ برهه‌ای بر حتی یک وجب از خاک و ناموسش تسلط پیدا کند، دشمن از انواع ابزار جنگی بهره برده تا بتواند ایران را نابود سازد، اما هربار با شکست مواجه شده است.

انتهای پیام
captcha