نشست «ضرورت گذر به مرحله حضور آکادمیک شیعه در جهان» برگزار می‌شود
کد خبر: 4127619
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰

نشست «ضرورت گذر به مرحله حضور آکادمیک شیعه در جهان» برگزار می‌شود

مدیر مؤسسه اندیشه و تمدن شیعه از برگزاری اولین جلسه از سلسله نشست‌های علمی فرهنگی این مؤسسه با موضوع «ضرورت و بایسته‌های گذر به مرحله حضور آکادمیک شیعه در مجامع علمی دنیا» خبر داد.

نشست «ضرورت گذر به مرحله حضور آکادمیک شیعه در جهان» برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مؤسسه اندیشه و تمدن شیعه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن اکبری شاهرودی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: با توجه به جهانی‌بودن دین مبین اسلام و لزوم ترویج آموزه‌های ناب آن از لسان قرآن و اهل بیت(ع) در دنیا، ضرورت حضور تبلیغی از سال‌های دور توسط اندیشمندان و بزرگان شیعه به درستی درک شد و با عنایات خداوند متعال و لطف اهل بیت(ع)، کارهای بزرگی انجام شده است.

وی ادامه داد: تاکنون حضور ما در جهان به‌صورت سنتی تبلیغی بوده؛ که گر چه تا حدی موفقیت‌هایی کسب شده است لیکن آنچه مطلوب بوده، فراهم نشده است؛ و اکنون نوبت آن فرارسیده است که نقشه راه حضور آکادمیک شیعه در مراکز علمی دنیا طراحی شود تا بر اساس آن، بتوانیم در همه مراکز علمی جهان حضور فعّال داشته باشیم و این گام مهم را در جهت نهادینه‌کردن گفتمان اسلام ناب در میان اندیشمندان بین‌المللی برداریم.

مدیر مؤسسه اندیشه و تمدن شیعه افزود: گام اوّل در طراحی این نقشه راه، هم‌فکری و هم‌افزایی اندیشمندان و فعّالان عرصه بین‌الملل است تا این همفکری، گفتمان بین نخبگانی را در حد اعلی ایجاد کند و سپس حاصل این هم‌افزایی فکری، طراحی نقشه راه و بعد ورود به فاز عملیاتی این نقشه راه باشد.

اکبری شاهرودی، ضمن اشاره به همکاری‌های این مؤسسه با علمای حوزه و فعالان عرصه بین‌الملل، گفت: با لطف خداوند و عنایات اهل بیت(ع) اولین جلسه این سلسله نشست‌ها با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین جهانگیری فعال مؤثر عرصه بین‌الملل و ریاست محترم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دفتر قم برگزار می‌شود و سعی داریم هر ماه، میزبان یکی از فعالان نافذ این عرصه باشیم تا در کنار هم، نقشه راه حضور آکادمیک شیعه در مجامع علمی دنیا طراحی شود.

وی گفت: علاقه‌مندان به این مبحث ضروری و مهم می‌توانند روز دوشنبه 22 اسفندماه از ساعت 16:30 در مرکز فقهی ائمّه اطهار علیهم السلام سالن غدیر حضور پیدا کنند. همچنین این نشست در شبکه مجازی ایتا به آدرس @andishe_tamaddone_shia  به صورت زنده پخش خواهد شد.

انتهای پیام
captcha