افزایش 300 تاکسی در اطراف حرم رضوی برای خدمت به زائران
کد خبر: 4129504
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹

افزایش 300 تاکسی در اطراف حرم رضوی برای خدمت به زائران

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در شرایط عادی 2000 تاکسی در اطراف حرم فعالیت دارند|، گفت: در ایام نوروز 300 تاکسی جهت ارائه خدمت به زائران به ناوگان تاکسیرانی اضافه شده است.

تاکسیرانی حرم مطهر رضویاحمد محبی، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد، امروز دوم فروردین ماه، در نشست خبری ستاد ارائه خدمات سفر در محل پایانه مسافربری مشهد، در خصوص تمهیدات صورت گرفته در راستای خدمت‌رسانی بهتر به زائران و مسافران، اظهار کرد: جهت ارائه خدمت شایسته به زائران رضوی مرخصی‌های تاکسی‌داران تا پنجم عید لغو شده است، همچنین طبق مصوبه آیین‌نامه انضباطی جدید مباحث قهری برای متخلفان و موارد تشویق برای رانندگان قانونمند تاکسی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در شرایط عادی حدود 2000 خودروی تاکسی در اطراف حرم مطهر فعالیت می‌کنند، در ۲ پیک زمان تحویل سال و هنگام سخنرانی مقام معظم رهبری، ۳۰۰ تاکسی برای تقویت در اطراف محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی به حالت آماده باش قرار گرفت.

محبی ادامه داد: در شب 29 اسفند و نزدیک به تحویل سال هفت پرواز در فرودگاه مشهد با هم به زمین نشست و با کسری تاکسی در فرودگاه طی زمان حدود 25 دقیقه مواجه شدیم که علت اصلی آن قفل شدن تاکسی ها در میدان 15 خرداد و محدوده اطراف حرم بود و خوشبختانه حل شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: در راستای خدمت‌رسانی بهتر به زائران در ایام نوروز، تاکسی‌های بیسیم شامل ۱۸۲۹، ۱۳۳ و... همه به حالت آماده‌باش هستند.

محبی بیان کرد: فعالیت ۱۲۰ بازرس، سربازرس و متصدی در اکیپ‌های گشتی، افزایش تعداد ایستگاه‌های رسیدگی به شکایت‌های مردمی از سه ایستگاه به ۱۰ ایستگاه تمهید شده است.

وی اضافه کرد: همچنین اختصاص ۱۵ مکان ایست و بازرسی فعال علاوه بر ایستگاه‌های اطراف حرم از جمله اقدامات پیش‌بینی شده برای خدمت به زائران در نوروز امسال بوده است.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد در خصوص هزینه تاکسی، افزود: تنها در شهر مشهد هزینه‌ها براساس تاکسی متر محاسبه می‌شود و در سایر شهرها، هزینه‌ها براساس کورسی یا نقطه به نقطه محاسبه می‌شود.

وی تصریح کرد: به منظور اطلاع‌رسانی از هزینه های تاکسی، هفت هزار برچسب نرخنامه تاکسیرانی چاپ و در تاکسی‌ها نصب شده همچنین به صورت آزمایشی سه دستگاه هوشمند برای صدور برگه سفر با نرخ مشخص برای زائران و مسافران در فرودگاه، پایانه مسافربری و پروازهای خارجی شهر مشهد نصب شده تا مورد استفاده افراد قرار گیرد.

محبی گفت: در سال جاری به خودروهای گشت روزانه ۲۴ خودرو اضافه شده و از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون1۶۰۶ گشت مشترک با بازرسان صمت و تعزیرات حکومتی خراسان رضوی صورت گرفته و طی این بازدیدها ۴۰ عملکرد مطلوب و نیز ۵۰۸ تخلف ثبت شده و هشت خودرو به دلیل نداشتن مدرک و دریافت نرخ مازاد به پارکینگ منتقل شده است.

وی در خصوص افزایش نرخ تاکسی در مشهد، گفت: افزایش نرخ تاکسی‌ها در سال جدید اعلام نشده است، اما این افزایش براساس مدل بالا و یا مدل پایین بودن تاکسی‌ها متفاوت خواهد بود و نرخ شناور فقط ویژه تاکسی‌های اینترنتی است.

انتهای پیام
captcha