عدم توجه به مبانی دینی و قرآن؛ علت تفرقه مسلمانان از نگاه امام خمینی(ره) + عکس
کد خبر: 4145676
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵
رئیس نمایندگی منطقه‌ای جامعةالمصطفی در تانزانیا بیان کرد:

عدم توجه به مبانی دینی و قرآن؛ علت تفرقه مسلمانان از نگاه امام خمینی(ره) + عکس

رئیس نمایندگی منطقه‌ای جامعةالمصطفی در تانزانیا گفت: امام خمینی(ره) به اقتضائات عقلی، شرعی و زمانی بر ضرورت وحدت مسلمانان در سطوح مختلف ملی و بین‌المللی تأکید داشته‌اند و تفرقه مسلمانان و سلطۀ مستکبران را ناشی از عدم توجه به مبانی دینی و آیات کریمه قرآن می‌دانند.

علی تقوی، رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در تانزانیا

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقوی، رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در تانزانیا، عصر امروز، ۱۳ خرداد در آیین بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در سالن همایش‌های این نمایندگی اظهار کرد: وحدت مورد نظر امام راحل، وحدتی ناشی از انرژی عاطفی، همت و اعتماد متقابل افراد و گروه‌هاست که مقصد شریعت، موجب قدرت، عامل اصلاح و پیشرفت و مانع فساد جامعه می‌شود.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه افزود: یکی از مقاصد بزرگ شرایع و انبیای الهی که علاوه بر آنکه خود، مقصود مستقل است، وسیلۀ پیشرفت مقاصد بزرگ و دخیل در تشکیل مدینه فاضله می‌باشد. مفهوم فراگیر جامعه اسلامی متکی به نوعی از ارزش‌ها و باورهاست که با عنایت به مبانی دین اسلام در بین مسلمانان و اعلام هویت اصلی آن‌ها در عرصه جهانی است؛ بنابراین وحدت دربرگیرنده وجدان جمعی و انرژی عاطفی و معنوی در فرآیند حیات تاریخی آن‌هاست و به ویژه در شرایط کنونی جهان امری ضروری، اخلاقی و نیازی اساسی به شمار می‌آید.

وی گفت: امام خمینی(ره) به اقتضائات عقلی، شرعی و زمانی بر ضرورت وحدت مسلمانان در سطوح مختلف ملی و بین‌المللی تأکید داشته‌اند و تفرقه مسلمانان و سلطۀ مستکبران را ناشی از عدم توجه به مبانی دینی و آیات کریمه قرآن می‌دانند.

یادآور می‌شود، مراسم سالگرد امام خمینی(ره) با حضور باشکوه علاقه‌مندان به امام(ره) و انقلاب اسلامی در شهر‌های مختلف کشور‌های تانزانیا، مالاوی و بروندی با مشارکت جامعةالمصطفی برگزار شد.

بزرگداشت امام راحل در کشور‌های تانزانیا، مالاوی و بروندی با مشارکت المصطفی

بزرگداشت امام راحل در کشور‌های تانزانیا، مالاوی و بروندی با مشارکت المصطفی

انتهای پیام
captcha