آیت‌الله اعرافی به دیدار آیت‌الله سیستانی رفت
کد خبر: 4146212
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴

آیت‌الله اعرافی به دیدار آیت‌الله سیستانی رفت

آیت‌الله سیدعلی سیستانی در دیدار مدیر حوزه‌های علمیه کشور، ضمن شنیدن برخی از آخرین برنامه‌های حوزه علمیه قم و حوزه‌های علمیه ایران، رهنمودهایی ارائه کردند.

ملاقات حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی و مدیر حوزه علمیه قمبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی در دیدار با آیت‌الله علیرضا اعرافی؛ مدیر حوزه‌های علمیه کشور ضمن یادآوری تاریخ معنوی و مذهبی شهر مقدس قم، توصیه‌هایی در خصوص حفظ و ارتقای ابعاد عبادی و معنوی قم فرمودند و بر صیانت از جایگاه و شئون روحانیت تأکید داشتند.

این مرجع تقلید شیعیان ارتباط قوی روحانیت و مردم را بسیار مهم و توسعه و تعمیق آن را ضروری دانستند.

آیت‌الله اعرافی هم در ابتدای این دیدار صمیمانه از توجه و اهتمام ایت‌الله سیستانی به مسائل حوزوی و برخی از طرح‌های کلان دفتر ایشان در قم، از جمله تأسیس کتابخانه جامع تخصصی، ساخت بیمارستان فوق تخصصی و خدمات درمانی به مردم و طلاب حوزه علمیه شهر مقدس قم تقدیر و تشکر کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه آمارها و گزارش‌هایی از طلاب، اساتید، مراکز و موسسات حوزوی و دروس سطوح عالی ارائه و به ویژه درباره دروس خارج در استان‌ها، کتاب‌ها و تحقیقات فقه معاصر و ورود در برخی از عرصه‌ها و رشته‌های جدید مورد نیاز جامعه و کشور و عرصه بین‌الملل توضیحاتی را ارائه کرد.

قبل از این دیدار، مدیر حوزه‌های علمیه کشور با  سید محمدرضا سیستانی، فرزند آیت‌الله سیستانی دیدار و نسبت به مسائل مرتبط با حوزه‌های علمیه نجف و قم گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام
captcha