جشنواره هنر آسمانی زمینه‌ساز کشف استعدادهای هنری طلاب است
کد خبر: 4152004
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵
آیت‌الله نوری همدانی:

جشنواره هنر آسمانی زمینه‌ساز کشف استعدادهای هنری طلاب است

مرجع تقلید شیعیان در پیامی به جشنواره هنرهای آسمانی طلاب حوزه‌های علمیه، تأکید کرد: جشنواره هنر آسمانی زمینه‌ساز کشف استعدادهای هنری طلاب است و می‌تواند از این طریق کام تشنگان معارف دین را سیراب کنند.

آیت‌الله نوری همدانیبه گزارش ایکنا، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی، مرجع تقلید شیعیان در پیامی خطاب به شرکت‌‌کنندگان اختتامیه نهمین جشنواره هنرهای آسمانی که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) در قم برگزار شد، تأکید کرد: جشنواره هنر آسمانی زمینه‌ساز کشف استعدادهای هنری طلاب است.

متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:

در آستانه صدمین سال تأسیس حوزه علمیه قم به دست با برکت مرجع عظیم‌الشان آیت‌الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی، خداوند متعال را سپاسگزاریم که به ما توفیق بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن کریم و روایات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را عنایت فرمود و رسالت ابلاغ پیام دین مبین اسلام را بر دوش ما نهاد.

در طول سال‌هایی که بر عمر با برکت حوزه‌های علمیه گذشت، تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی و اجتماعی علمای گرانقدر توانست ابعاد مختلفی از حضور اجتماعی حوزویان را رقم زده و طلاب و مبلغان دینی از ابزارهای گوناگون جهت تبلیغ احکام و اعتقادات دینی استفاده کردند.

در سال‌های اخیر با توجه به رشد و توسعه ابزارهای هنری و رسانه‌ای و شیوع استفاده از آن‌ها توسط آحاد جامعه بار دیگر طلاب و فضلای حوزه با پشتوانه‌های علمی و فقهی بزرگان مکتب تشیع از ظرفیت‌های نوین تبلیغی بهره برده و به عرصه هنر دینی توجه ویژه نمودند.

جشنواره هنرهای آسمانی دورنمایی از حضور مؤثر هنرمندان حوزوی در عرصه‌های نوین تبلیغی و زمینه‌ساز کشف استعدادهای فرهنگی هنری حوزویان و همگرایی و ارتقاء جایگاه و تأثیرگذاری آنان است و می‌تواند علاوه بر توسعه عرصه‌های مختلف تبلیغی، هنر متعالی را که برآمده از اندیشه و تفکر عمیق و والای دینی است، به منصه ظهور برساند و کام تشنگان معارف الهی را با بهره‌گیری از آثار و محصولات هنری فاخر و ارزشمند سیراب نماید.

اینجانب ضمن آرزوی توفیق بیش از گذشته برای همه برگزارکنندگان و مجریان این جشنواره در همه مراکز و نهادهای حوزوی به‌ویژه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، از خداوند متعال خواستاریم قلوب ما را از نور معرفت به آموزه‌های دینی سرشار  سازد و تلاش‌های فرهنگی، هنری و تبلیغی ما را زمینه‌ساز ظهور قطب عالم امکان حضرت بقیه الله(عج) قرار دهند.

در پایان از همه برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در جشنواره هنر آسمانی تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم اینگونه برنامه‌ها، گامی مؤثر در راه ترویج و گسترش آموزه‌های دین مبین اسلام و مکتب با فضیلت ائمه معصومین(ع) باشد.

انتهای پیام
captcha