افتتاح پروژه‌های سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی قم
کد خبر: 4165703
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
در هفته دولت انجام شد؛

افتتاح پروژه‌های سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی قم

هم‌زمان با هفته دولت چهار پروژه سلامت‌ محور دانشگاه علوم پزشکی قم با اعتبار حدود ۱۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایکنا از قم، هم‌زمان با هفته دولت چهار پروژه سلامت محور بهسازی مرکز جامع خدمات سلامت رضوی، بهسازی و تجهیز خوابگاه متأهلی، راه‌اندازی مرکز رشد و فناوری و سایر طرح‌های آموزشی و پژوهشی امروز 7 شهریورماه افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند.

افتتاح ۲۴ واحد خوابگاه متأهلی دانشجویان

افتتاح ۲۴ واحد خوابگاه متأهلی دانشجویان نخستین طرحی بود که با حضور ذاکریان فرماندار قم، مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، خداوردی رئیس تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان و دانشجویان متأهل دانشگاه علوم پزشکی قم و در راستای طرح جوانی جمعیت انجام شد.

این پروژه با ۲۴ واحد مسکونی در دو بلوک متبرک به نام‌های شهید حسن مختارزاده و شهید مهدی زاهدلویی از شهدای مدافع امنیت افتتاح شد که در آئین افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌ها خانواده این شهدای والامقام نیز حضور داشتند.

ذاکریان، فرماندار قم در این آیین با تقدیر از اقدامات جهادی دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: اهتمام مجموعه دانشگاه علوم پزشکی قم نسبت به راه اندازی این مجموعه بسیار ارزشمند بود و امروز تنها دانشگاهی که در قم خوابگاه متاهلی دارد، دانشگاه علوم پزشکی قم است.

مصری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز گفت: علاوه بر این ۲۴ واحد، در نظر داریم ۳۶ واحد دیگر را نیز آماده‌سازی کنیم که امیدواریم با کمک مسئولان صندوق رفاه دانشجویان بتوانیم این پروژه را نیز عملیاتی و در اختیار دانشجویان متأهل قرار دهیم.

این پروژه با زیربنای هزار و ۴۶۰ متر مربع در سه طبقه و دو بلوک و با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان آماده‌سازی و بهسازی شده است.

در این مراسم کلید سه واحد خوابگاه متاهلی به دانشجویان متأهل اهدا شد.

راه‌اندازی نخستین مرکز رشد و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم

نخستین مرکز رشد و فناوری دانشگاه با حضور سیدمهدی قریشی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم؛ مهدی مصری، رئیس دانشگاه؛ رحیم عالی، معاون تحقیقات و فناوری؛ شجاعی، معاون فرهنگی دانشجویی و پوررضا، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه راه‌اندازی شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم در مراسم افتتاح این مرکز در سخنانی با تأکید بر اینکه باید دولتمردان محور فعالیت‌هایش را مردم و خدمت به آنان قرار دهد، ابراز کرد: تجمیع پروژه‌های مرکز رشد و فناوری پروژه‌هایی هستند که موردنیاز جامعه‌اند که باید با تجاری کردن این پروژه‌ها از ارزش‌افزوده آنان استفاده کنیم.

سیدمهدی قریشی یکی از مشکلات کشور را طولانی بودن زمان ورود محصولات فناور محور به حوزه تجاری و برندینگ شدن دانست و گفت: ما در حوزه دانش جایگاه خوبی داریم، اما در حوزه تبدیل دانش به محصول و تجاری‌شدن مشکل‌داریم که باید این مشکل برطرف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین به افتتاح پروژه مرکز رشد و فناوری دانشگاه اشاره و ابراز کرد: این پروژه شامل شرکت‌های دانش‌بنیان و غیر دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف زیستی، فرآورده‌های دارویی و… هستند که باید در سطوح مختلف استانی و ملی شتاب داده شوند.

مهدی مصری بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های شتاب‌دهنده‌های زیستی و فناوری در دانشگاه تأکید کرد و گفت: کشور علاوه بر پیشرفت‌های نظامی باید در زمینه‌های مختلف علمی من‌جمله زیستی نیز تقویت شود و علم و دانش را در خدمت مردم قرار دهیم.

شایان‌ذکر است پروژه مرکز رشد و نوآوری دانشگاه شامل ۲۸ شرکت، ۴ واحد دارویی، ۳ واحد اپلیکیشن و ۴ واحد آرایشی بهداشتی می‌شود که از میان ۲۸ شرکت سه شرکت دانش‌بنیان هستند؛ همچنین مابقی واحد‌ها خدماتی تجهیزاتی هستند.

افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت رضوی

افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت رضوی نیز با حضور سیدمهدی قریشی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم، مهدی مصری رئیس و اصغری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم انجام شد.

در مراسم افتتاح این مرکز معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم در سخنانی بر لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی بر اساس آنچه رویداد‌های واقعی و آنچه اتفاق افتاد تأکید کرد و گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری نباید اجازه دهیم دشمنان انقلاب از بیان دستاورد‌های ما سوءاستفاده کنند و چهره‌ای خلاف واقع از دستاورد‌ها در دنیا به نمایش بگذارند.

سید مهدی قریشی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد حوزه بهداشت و درمان قبل و بعد انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: بعد از انقلاب اسلامی علیرغم وجود تمامی مشکلات و تحریم‌ها، خیلی از موانع را برطرف کرده‌ایم، اما هنوز برای رسیدن به نقطه مطلوب خیلی فاصله داریم.

همچنین مهدی مصری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این مراسم گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم پانزده مرکز جامع سلامت و ده پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای را تا هفته دولت سال آینده افتتاح کنیم و مقرر گردیده زیرساخت‌های لازم را در این زمینه ایجاد و انجام دهیم.

وی افزود: همچنین تبدیل استان قم به قطب سرطان در کشور و اجرای طرح دندانپزشکی برای سه دهک پایین‌شهر باید در کنار طرح جامع سلامت خانواده اجرایی شود تا همه شهروندان از ارتقای سلامت بهره‌مند شوند.

مصری از بهسازی ۳۶ واحد دیگر خوابگاه متأهلی دانشجویی خبر داد و گفت: در نظر داریم در راستای رشد جمعیت و اجرای قانون جوانی جمعیت تا ۲۲ بهمن سال جاری، ۱۰۰ واحد دیگر با کمک اعتبارات وزارت بهداشت و دریافت وام از صندوق رفاه وزارت خانه خریداری و به خوابگاه‌های متأهلی دانشگاه اضافه کنیم.

در پایان این مراسم نیز اصغری، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در سخنانی در نظر گرفتن رضایتمندی مردم و کارکنان را دو مؤلفه مهم مدیریت صحیح و راهبرد‌های قوی برای افزایش رضایتمندی دانست و گفت: پیشگیری در حوزه بهداشت و محصولات فناور محور امر مهمی است که در نظر گرفتن آن سبب رضایتمندی مردم و کارکنان می‌شود.

وی اظهار کرد: یکی از پیشنهادات مهم در حوزه آمار و تئوری این است که پزشکان و متخصصین را به حوزه تولید سوق دهیم، چراکه انجام این مهم سبب افزایش رضایت فردی و همچنین عمومی می‌شود.

یادآور می‌شود، بهسازی مرکز جامع خدمات سلامت رضوی در زمینی به مساحت ۳۶۰ مترمربع و زیربنای ۴۵۰ مترمربع بنا و زمین آن از سوی خیره مرحومه بانو میره‌ای اهدا شده است؛ همچنین این مرکز با اعتبارات استانی بهسازی و استانداردسازی شده است.

انتهای پیام
captcha