نتیجه طوفان‌ الاقصی آغاز تمدن اسلامی است
کد خبر: 4178201
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵

نتیجه طوفان‌ الاقصی آغاز تمدن اسلامی است

امام جمعه خوشاب درخصوص نتیجه درگیری‌های اخیر در فلسطین اشغالی که با طوفان الاقصی آغاز شد، گفت: نتیجه این جنگ، نابودی اسرائیل و آغاز تمدن اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی تیجانی، امام جمعه خوشابحجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی تیجانی، امام جمعه خوشاب، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار کرد: کسانی که شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» سر می‌دهند دروغ می‌گویند و این شعار نادرست است.

وی ادامه داد: تجربه سال‌های اخیر نشان داده است زمانی که وقت عمل فرا می‌رسد، این مدعیان دروغین جانم فدای ایران هیچ کمکی نمی‌کنند و بعضاً در ویلاها و خانه‌هایشان نشسته‌اند و مردمی که عاشق اسلام و در خط مبارزه با رژیم صهیونیستی قرار دارند، به کمک زلزله‌زدگان و مردم گرفتار در سیل رفته‌اند و جانشان را برای حفظ امنیت ایران اسلامی و مردم فدا می‌کنند.

جنگ روایت‌ها

امام جمعه خوشاب با اشاره به اینکه جنگ اصلی در دنیای امروز جنگ رسانه‌ای است، افزود: صهیونیست‌های غاصب اسرائیلی، بلافاصله با آغاز طوفان الاقصی در رسانه‌ها آغاز به مظلوم‌نمایی کردند و اسرائیلی‌ها هیچ سخنی از هزاران تن بمبی که بر سر مردم غزه ریخته‌اند و هزاران کودک بی‌گناهی را که قتل عام کردند، نمی‌گویند.

تیجانی بیان کرد: برنده و بازنده جنگ‌ها در عصر ارتباطات ادوات جنگی نیستند، بلکه تصویرها و روایت‌هایی است که توسط رسانه‌ها ایجاد می‌شوند. وقتی طوفان الاقصی آغاز شد، حماس از تصاویر دور برای پیروزی خود استفاده کرد، اما رسانه‌های صهیونیستی و اسرائیلی از مسیر نزدیک و روایت‌های شخصی برای این جنگ رسانه‌ای استفاده کردند و بازی باخته را با وارونه‌سازی و اشک تمساح ریختن توجیه کردند و حامیانشان و رسانه‌های معاند نیز به آنها کمک می‌کنند.

وی با اشاره به نقش برخی افراد برای ایجاد شبهه سیاسی و نشان دادن چند نفر از حامیان اسرائیل و پنهان کردن خبر جمعیت میلیونی حامیان مردم فلسطین، تصریح کرد: بعضی با بیان اینکه فلسطینیان از مسلمانان اهل سنت هستند، به ما چه ارتباطی دارد که به آنها کمک کنیم، نقش‌آفرینی و برخی شبهه حقوقی مطرح می‌کنند و می‌گویند حماس آغاز کننده جنگ است و کاری ندارند به اینکه دزدی به نام صهیونیست و اسرائیل غاصب، 70 سال است که به خانه فلسطینیان حمله کرده و خانه آن‌ها را غصب کرده است.

امام جمعه خوشاب با اشاره به یکی دیگر از شبهاتی که در این جنگ رسانه‌ای مطرح می‌کنند، شبهه اقتصادی است، افزود: جنگ در فلسطین را عامل نوسانات ارزی در ایران بیان و سفارش می‌کنند مسئولان ایران نباید در این جنگ مداخله کنند و هیچ کمکی نباید به فلسطینیان و کودکان مظلوم غزه داشته باشند.

گوش به فرمان رهبری

تیجانی درباره فراخوان برخی از مسلمانان برای حضور در مرزهای فلسطین اشغالی توسط برخی از جریانات در کشورهای همسایه، گفت: کشورهایی که رهبری ندارند، بعضاً نمی‌دانند چگونه در برابر ظلم و ستم صهیونیست‌ها رفتار کنند، اما در ایران، رهبر معظم انقلاب حضور دارد و مردم گوش به فرمان رهبری هستند.

وی با اشاره به پرداخت کمک‌های مالی از طریق منابع موثق و تأیید شده برای مردم فلسطین و کمک به تهیه اقلام پزشکی برای مداوای مجروحان در غزه، بیان کرد: برخی افراد و نهادها برای حضور مردم در فلسطین اشغالی و مبارزه با اسرائیل ثبت‌نام کرده‌اند، اما رسمی نیست و کارگروه‌های مردمی است.

امام جمعه خوشاب از مهمترین وظایف مردم و به‌ویژه نسل جوان را تبیین و پاسخ به شبهات در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها بیان و در پاسخ به پیش‌بینی‌شان درباره نتیجه جنگ، اظهار کرد: تحلیل‌های نظامی را نظامی‌ها باید پاسخگو باشند، اما در عرصه فرهنگی ما تحلیل طلبگی داریم. نتیجه جنگ این دوره فلسطینی‌ها با اسرائیل که با طوفان الاقصی آغاز شد، نابودی اسرائیل و آغاز تمدن اسلامی است.

تیجانی با بیان اینکه صدماتی که اسرائیل در این دوره دید، از جمله نابودی هیمنه و شکست قدرت پوشالی در دنیا که غیرقابل ترمیم است، افزود: تمدن غرب و اسرائیل این روزها در برابر صدماتی که از طوفان الاقصی دیده‌اند رو به افول است و سفرهای پشت سر هم مقامات کشورهای غربی به اسرائیل حکایت از عجز و ناتوانی آن‌ها در مقابل فلسطینی‌ها و مسلمانان دارد.

وی با اشاره به راهپیمایی چند صد هزار نفری مردمی در برخی از کشورهای اروپایی در حمایت مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات اسرائیل، تصریح کرد: اکثر مردم دنیا در ضمیر ناخودآگاهشان مؤمن هستند و ظلم و ستم محکوم می‌کنند و امیدوار به ظهور منجی هستند.

امام جمعه خوشاب با محکومیت اقدام سازمان دروغین بین‌المللی که در برابر جنایات رژیم اسرائیل در غزه سکوت کرده‌اند، گفت: با کنار رفتن غبارها، مردم آزادی‌خواه درکنار هم جمع خواهند شد و با حرکت مردم به سوی نجات بخش عالم حضرت مهدی(عج)، به ظهور منجی عالم بشریت ختم خواهد شد.

انتهای پیام
captcha