ایجاد 12 مرکز جدید در حمایت از زنان در دولت سیزدهم
کد خبر: 4182706
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۴
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده مطرح کرد

ایجاد 12 مرکز جدید در حمایت از زنان در دولت سیزدهم

انسیه خزعلی گفت: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به مسائل حوزه زنان دارد و در همین ارتباط در این دولت ۱۲ مرکز جدید برای حمایت از زنان ایجاد شد.

انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانوادهبه گزارش ایکنا از قم، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در آیین اختتامیه اولین نمایشگاه روایت پیشرفت که شامگاه 27 آبان‌ماه در باغ موزه دفاع مقدس قم برگزار شد، بیان کرد: جهاد تبیین حضرت زینب(س) و تأثیرگذاری ایشان بر روی جان‌ها و ذهن‌ها که با مظلومیت، اقتدار را به نمایش می‌گذارد، الگوی امروز ماست.

وی افزود: الگو‌هایی که از زنان اهل بیت(ع) برای ما به جا مانده را نباید از دست داد و لازم است در بخش‌های مختلف از حرکت ایشان درس گرفت؛ باید اجازه داد که زنان ما در همه ابعاد وجودی بدرخشند و نباید آنان را محدود کرد، این موضوعی است که در حدود شرع ما باید در عمل، رفتار و دستورالعمل‌ها مورد توجه قرار گیرد.

خزعلی گفت: گاهی در برخی از احکام و قضاوت‌ها جلوتر از شرع حرکت می‌کنیم و این خطرش از آنان که عقب می‌افتند کمتر نیست، باید از توانمندی‌ها و گنجینه‌هایی که در وجود زنان است برای اظهار آن حمایت کرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) الگوی شایسته زنان در تمام طول تاریخ است، افزود: حضرت زینب(س) را به صبوری و بردباری می‌شناسیم، امروز بخشی از عظمت و نگاهی که در این الگو هویداست را در غزه می‌بینیم و این همان جمله «خدا برای ما کافی است» که اکنون بر زبان مادران و زنان در غزه جاری می‌شود.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) الگوی جهاد تبیین، خردورزی و دوراندیشی، رساندن پیام به مخاطبان و ایجاد تغییر در دل‌ها و جان‌هاست، بیان کرد: حضرت زینب‌(س) در به‌کارگیری زبان دلیل و استدلال و پاسخ به دشمنان الگوست، گویا که این سخنان امروز در غزه هویداست.

خزعلی گفت: امام حسین(ع) با همراه ساختن زنان و خانواده خود در جریان حادثه کربلا می‌خواست نقش تاریخی زنان به‌عنوان یک الگو بماند و امروز هم در غزه نمونه‌هایی از این الگو را در زنان و مادران شاهد هستیم؛ امروز هم در غزه با همان الگو به دشمنان گفته می‌شود فکر می‌کنید با کشتن زنان و کودکان به پیروزی رسیده‌اید در حالی که به‌زودی عذاب خواهید شد.

انتهای پیام
captcha