اندیشه شهید مدرس در گفتمان انقلاب اسلامی ایران تبلور یافته است
کد خبر: 4185147
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰

اندیشه شهید مدرس در گفتمان انقلاب اسلامی ایران تبلور یافته است

فرماندار کاشمر گفت: امروز اندیشه و تفکر آیت‌الله شهید مدرس در گفتمان انقلاب اسلامی ایران تبلور یافته است. گفتمانی که وجه غالب آن استکبارستیزی و مبارزه با استبداد بود، در گفتمان و اندیشه سیاسی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری بارور شد و در اقصی نقاط عالم صادر شده است.

حجت‌الله شریعتمداری فرماندار کاشمربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الله شریعتمداری فرماندار کاشمر، امروز دهم آذرماه، در بزرگداشت هشتاد و ششمین مراسم سالگرد شهید آیت‌الله مدرس که در محل زیارتگاه وی برگزار شد، اظهار کرد: شهید مدرس را باید معجزه قرن معاصر و پیروزی عصای موسایی آیت‌الله مدرس بر سر نیزه فرعونی رضاخان دانست.

وی ادامه داد: همان‌گونه که سر نیزه رضاخان نتوانست چادر از سر زنان مسلمان ایرانی برآورد، هرگز نتوانست تفکر و اندیشه شهید مدرس را بعد از گذشت حدود یک قرن خاموش نماید.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه امروز اندیشه و تفکر آیت‌الله شهید مدرس(ره) در گفتمان انقلاب اسلامی ایران تبلور یافته است، افزود: گفتمانی که وجه غالب آن استکبارستیزی و مبارزه با استبداد بود، در گفتمان و اندیشه سیاسی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری بارور شد و در اقصی نقاط عالم صادر شده است.

شریعتمداری با بیان اینکه این اندیشه‌ها شکل‌گیری جبهه مقاومت در برابر محور شرارت و زورگویی مستکبران جهان را رقم زده است، گفت: امروزه به برکت اندیشه علما و فقهای تراز اول شیعی همچون آیت‌الله شهید مدرس(ره)، آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری، امام راحل عظیم شأن و مقام معظم رهبری، ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه پس از قرن‌ها در مقابل استبداد داخلی و استعمار خارجی قد علم کردند.

وی تصریح کرد: امروز ملت‌های مسلمان و آزاده، مبارزه با استکبار و استعمار را به برکت انقلاب اسلامی از حوزه نظری و گفتمان به عرصه اقدام و عمل توسعه دادند به طوری که برای مقابله با دول استکباری به خودکفایی در تولید انواع تجهیزات باز دارنده و تهاجمی دست یافته‌اند.

فرماندار کاشمر گفت: دستیابی به دانش و تکنولوژی، تولید انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، ساخت سلاح‌های لیزری و جنگ الکترونیک، انواع موشک‌های بالستیک و نقطه زن، دستیابی به فن‌آوری و تولید موشک‌های ما فوق صوت و ساخت پهبادها و ریز پرنده‌های فوق مدرن و رادار گریز، تولید و ساخت انواع ناوشکن و زیردریایی، بخشی از توان و اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران است که روحیه خودباوری، استکبارستیزی و استعمارستیزی را در ملت‌های مسلمان و آزاده جهان بارور نموده است.

وی بیان کرد: این تفکر بعد از گذشت 75 سال از اشتغال غیرقانونی سرزمین اسلامی فلسطین همچنان در مقابل رژیم سر تا پا مسلح صهیونیستی مقاومت می‌کند، به طوری که در کمتر از 24 ساعت بیش از 5000 اشغال‌گر را کشته و زخمی و یا اسیر می‌نماید و بالغ‌بر 500 هزار اشغال‌گر را وادار به فرار از خانه‌های غصبی می‌کند.

شریعتمداری افزود: تلاش‌های شهید مدرس(ره) تنها به استکبارستیزی و استبداد ستیزی خلاصه نمی‌شود، شهید مدرس در 5 دوره عضویت خود در مجلس یکی از اثرگذارترین نمایندگان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی کشور بود.

وی تصریح کرد: آیت‌الله مدرس(ره) حیات هر مملکت را به پیشرفت اقتصادی آن و توسعه کشور را منوط به ایجاد زیرساخت‌هایی همچون راه‌آهن، فرودگاه، تولید هواپیما و مدرسه می‌دانست.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه این عالم فرهیخته در آن مقطع تاریخ توجه جدی به تأسیس کارخانه‌ها و رونق تولید از طریق جذب سرمایه‌های مردم و حتی توصیه به معافیت مالیاتی برای حمایت دولت از سرمایه‌گذاری توسط مردم می‌دانست، اظهار کرد: انحصار اندیشه شهید مدرس(ره) به حوزه سیاست و عدم توجه به ابعاد مختلف شخصیتی، علمی و کاری این عالم شهید، علاوه بر جفای بزرگ در حق این شهید جفای بزرگی به تاریخ معاصر است.

شریعتمداری بیان کرد: ترشیز بزرگ بخش قابل توجهی از توسعه خود را مدیون وجود بارگاه شریف این عالم شهید و بقاع متبرک امام زادگان واجب‌التعظیم است.

وی با بیان اینکه اگر منطقه ترشیز به‌ویژه شهرستان کاشمر علی‌رغم شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تحصیل 5000 دانشجو به قطب علمی منطقه تبدیل شده است و اگر این شهرستان با داشتن کادر درمانی متخصص دانشکده علوم پزشکی، دو بیمارستان دولتی مجهز، چندین درمانگاه تخصصی و عمومی، مرکز درمان ناباروری مراکز جامع سلامت و برخورداری از بزرگ‌ترین بلوک زنان و زایمان شرق کشور به قطب درمان منطقه تبدیل شده است و اگر جمعیتی بالغ‌بر 330 هزار نفر در منطقه ترشیز سکنی گزیده‌اند و اگر توسعه کالبدی و فضای شهرها و روستاهای این منطقه نسبت به گذشته 10 برابر شده و اگر شهرستان کاشمر به قطب اقتصادی تولید و صنعتی منطقه تبدیل شده همه و همه به برکت نظام اسلامی و بقاع متبرکه این شهرستان است.

آیت‌الله مدرس، شهید مبارزه در راه ظلم، استکبار و طاغوت بود

حجت‌الاسلام مهدی احمدی مدیرعامل موسسه آستان مبارکه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس نیز در این مراسم، گفت: زیارتگاه شهید مدرس توسط آستان قدس رضوی بازسازی شد و امروز ملجأ و پناهگاه مردم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه همه ساله و در ایام مختلف ویژه برنامه‌های متعددی در این زیارتگاه اجرا می‌شود، اظهار کرد: زیارتگاه شهید مدرس(ره) باید از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد.

احمدی با اشاره به اینکه این مکان نورانی به واسطه وجود ایشان باید پایگاه نشر معارف مبارزه با استکبار باشد، تصریح کرد: شهید مدرس شخصیتی داشت که وقتی از او نام می‌بریم یاد مبارزه با استکبار، انگلیس خبیث و فرهنگ منحط غربی می‌افتیم.

مدیرعامل موسسه آستان مبارکه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس اظهار کرد: امروز در جهان می‌بینیم که این فرهنگ و سیاست غلط به چه فضاحتی افتاده و آثارش را در غزه می‌بینیم.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مدرس(ره)، شهید مبارزه در راه ظلم، استکبار و طاغوت بود، افزود: این زیارتگاه باید محور و مهم‌ترین پایگاه نشر این گونه معارف باشد و در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.

انتهای پیام
captcha