اعلام برگزیدگان مسابقات قرآن ویژه کارکنان پایور و وظیفه پدافند هوایی ارتش
کد خبر: 4190322
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳

اعلام برگزیدگان مسابقات قرآن ویژه کارکنان پایور و وظیفه پدافند هوایی ارتش

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: برگزیدگان اختتامیه چهل و سومین دوره مسابقات نهایی قرآن کریم ویژه کارکنان پایور و وظیفه نیروی پدافند هوایی ارتش اعلام شدند.

سرهنگ مهدی میدانی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتشبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سرهنگ مهدی میدانی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امروز 6 دی ماه در اختتامیه چهل و سومین دوره مسابقات نهایی قرآن کریم ویژه کارکنان پایور و وظیفه نیروی پدافند هوایی ارتش، که در سالن سینما قدس منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا(ع) برگزار شد با قرائت آیه 88 سوره یوسف اظهار کرد: « فَلَمَّا دَخَلُوا عَلَيْهِ قَالُوا يَا أَيُّهَا الْعَزِيزُ مَسَّنَا وَأَهْلَنَا الضُّرُّ وَجِئْنَا بِبِضَاعَةٍ مُزْجَاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْكَيْلَ وَتَصَدَّقْ عَلَيْنَا ۖ إِنَّ اللَّهَ يَجْزِي الْمُتَصَدِّقِينَ: گفتند اى عزيز به ما و خانواده ما آسيب رسيده است و سرمايه‏‌اى ناچيز آورده‏‌ايم، بنابراين پيمانه ما را تمام بده و بر ما تصدق كن كه خدا صدقه‏‌دهندگان را پاداش مى‏‌دهد».

وی بیان کرد: برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن ویژه کارکنان پایور و وظیفه نیروی و بیست و دومین دوره مسابقات دانشجویان دانشگاه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران را داریم و کاروان قرآنی کارکنان پایور و وظیفه ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از یک سفر 43 ساله امروز به این مرحله از مسابقات در این دوره رسیده و دو مرحله تا پایان، یعنی مرحله مسابقات نیروی‌های مسلح و مرحله مسابقات ارتش‌های کشورهای اسلامی و کشوری و مسابقات دو جانبه ارتش و نیروهای مسلح ایران و عمان را در راه دارد و بی‌گمان افتخاراتی که در سال‌های گذشته کسب کرده‌اند، دوباره تکرار خواهند کرد. 

میدانی با درود و یادکرد از امام راحل (ره) که این سفره معنویت را برای‌مان گستراندند، تصریح کرد: این انقلاب اسلامی شکوهمند موجب شد چنین فعالیت‌های اثرگذار و معنوی انجام شود که امروز منطقه را نیز فرا گرفته است.افتخار میزبانی این دوره از مسابقات و دانشجویان دانشگاه‌ها را نیروی پدافند هوایی عهده‌دار بود که هر چه داشتند از نظر نظم، برنامه‌ریزی، پذیرایی و تکریم در طبق اخلاص گذاشتند و به بهترین نحو ممکن ارائه کردند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار کرد: این دوره از مسابقات که از سوم دی ماه آغاز شد و امروز 6 دی ماه به پایان می‌رسد، برای آسان کردن پله‌های حفظ برای نوحافظان و امکان شرکت آن‌ها در این دوره حفظ یک جز را قرار دادیم، همچنین شرکت‌کنندگان در حفظ 3، 5، 10، 15، 20، 25 و 30 جز حضور داشتند.

وی ادامه داد: در رشته قرائت شامل قرائت تحقیق، ترتیل و اذان نیز شرکت کردند، همچنین تفسیر جزء 25 از تفسیر نمونه آیت الله مکارم شیرازی در بخش تفسیر را داشتیم که در دو مقطع تا دیپلم و بالاتر از دیپلم در دو گروه کارکنان پایور و وظیفه برگزار شد. برگزاری مسابقات در کنار مضجع نورانی امام هشتم(ع) از جمله برکات این دوره از مسابقات است و بدین ترتیب متسابقان به کرات به زیارت مشرف شدند که یکی از مصادیق پیوند قرآن و عترت را سبب شدند.

میدانی افزود: در حالی‌که بسیاری از سایر نیروهای مسلح داورانی از تهران آورده‌اند، از دیگر نقاط قوت و نوآوری این مسابقات، استفاده از داوران خراسان رضوی بوده است، موضوعی که مورد تمجید نماینده اوقاف از ارتش در استفاده از توانمندی خراسان رضوی قرار گرفت.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بیان کرد: استفاده از فناوری جدید در ثبت نمرات و صدور کارنامه از دیگر نقاط قوت این دوره از مسابقات بود که بلافاصله پس از تلاوت شخص با استفاده از سامانه جدیدی که توسط اداره عقیدتی نیروی هوایی طراحی شده، نمرات شرکت‌کننده ثبت و کارنامه صادر شد. تمامی ادارات ما در این دوره از مسابقات رشد داشته‌اند و کسانی‌که حتی درفش هم نگرفته‌اند، افزایش حافظان، کلاس‌ها و دارالتحفیظ‌ها را داشتند و امتیازات بسیار بالا و نزدیک به یکدیگر بود.

میدانی با اشاره به تجلیل تمامی نیروها از منتخبان در شب گذشته اظهار کرد: کار بسیار خوبی که انجام شد، اختتامیه مدرسه قرآنی ثقلین و اعطای مدرک به فارغ التحفیظ‌های این مدرسه بود که در نظر داریم این مدارس و دارالتحفیظ‌ها به کل ارتش تسری یابد.

وی به معرفی سه درفش قرآنی در این مراسم پرداخت و گفت: این کار ابتکاری است که به پیشنهاد رئیس سازمان صورت گرفته است و هر درفش، نماد یک بخش از مسابقات است؛ یک درفش، نماد کارکنان پایور، یکی نماد کارکنان وظیفه و دیگری نماد دانشجویان دانشگاه‌های ارتش است.

درفش به نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی تعلق گرفت

میدانی اظهار کرد: درفش کارکنان پایور ارتش در خانه نیروی زمینی ارتش جمهوری ایران با 22 مقام و 995 امتیاز قرار گرفت. با فاصله کمی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با 19 مقام‌آور و 730 امتیاز مقام دوم و نائب قهرمان شد، همچنین نیروی پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران هم با 11 مقام و 605 امتیاز در مقام سوم قرار گرفتند. نیروی دریایی و ستاد آجا مقامات بعدی را به خود اختصاص دادند.

وی بیان کرد: در بخش دانشجویان دانشگاه ارتش، دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران با کسب 470 امتیاز و 10 رتبه مقام اول دانشگاه‌های ارتش را به خود اختصاص دادند، دانشگاه امام علی(ع) با فاصله بسیار اندک و با کسب 450 امتیاز و 12 رتبه در جایگاه دوم قرار گرفت، همچنین دانشگاه علوم و فنون شهید ستاری نیروی هوایی با 415 امتیاز مقام سوم را دریافت کردند، بنابراین درفش این بخش به مسئولان اداره عقیدتی سیاسی ستاد آجا تقدیم می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: در بخش کارکنان وظیفه، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با 930 امتیاز و 19 مقام در جایگاه نخست قرار گرفت و نیروی پدافند هوایی با 570 امتیاز و 14 مقام حائز رتبه دوم شد و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با 9 مقام و 470 امتیاز در رتبه سوم قرار گرفت. نیروی دریایی و ستاد آجا هم در مقام بعدی قرار دارند.

وی در پایان گفت: انشاءالله کارکنان وظیفه‌ای که در مسابقات حائز رتبه شدند و دارای مقامات بین المللی هستند، می‌توانند به استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران درآیند.

انتهای پیام
captcha