حادثه تروریستی کرمان نشان از سردرگمی دشمنان ایران دارد
کد خبر: 4192179
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
آیت‌الله سعیدی:

حادثه تروریستی کرمان نشان از سردرگمی دشمنان ایران دارد

امام جمعه قم: گفت حادثه ناجوانمردانه تروریستی گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت و جراحت تعداد زیادی از هموطنان و زائران مزار شهید سلیمانی شد، نشان از ضعف، ناتوانی و سردرگمی دشمنان کوردل و قسم خورده جمهوری اسلامی ایران دارد.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قمبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه ۱۵ دی‌ماه که در مصلی قدس قم برگزار شد، در رابطه با جریان‌شناسی عصر پیامبر(ص) با اشاره به آیه ۸۴ سوره توبه، عنوان کرد: خداوند در این آیه قرآن می‌فرماید: «وَلَا تُصَلِّ عَلَی أَحَدٍ مِنْهُمْ مَاتَ أَبَدًا وَلَا تَقُمْ عَلَی قَبْرِهِ إِنَّهُمْ کَفَرُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَمَاتُوا وَهُمْ فَاسِقُونَ»؛ هیچ گاه به نماز میت آن منافقان حاضر مشو و بر (جنازه و) قبر آنها (به دعا) نایست، که آنها به خدا و رسولش کافر شدند و در حال فسق و بدکاری مردند.

وی گفت: خداوند در فرمانی به پیامبر اکرم(ص) ایشان را در یک حکم ابدی از نماز گزاردن بر جنازه منافقان و توقف کنار قبرشان و آمرزش‌خواهی برای آن‌ها بر حذر می‌دارد؛ این نهی تنها متوجه پیامبر و محدود به زمان ایشان نیست بلکه این حکم فراگیر، ابدی و نسخ ناپذیر است.

نماینده ولی فقیه در قم افزود: اگر چه خداوند رحمت واسعه دارد و توبه پذیر است اما نماز میت و توقف کنار قبر منافقین را برای مسلمانان تحریم کرده و در برخورد با منافقین می‌فرماید: «پیامبر با کافران و منافقین جهاد کن و بر آن‌ها سخت بگیر»؛ همچنین در عاقبت منافقین فرموده است، خداوند یقینا منافقین را در جهنم گرد خواهد آورد.

تولیت حرم حضرت معصومه(س)، تصریح کرد: حادثه ناجوانمردانه تروریستی گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت و جراحت تعداد زیادی از هموطنان و زائران مزار شهید سلیمانی شد، نشان از ضعف، ناتوانی و سردرگمی دشمنان کوردل و قسم خورده جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی اظهار کرد: مردم ما از ابتدای انقلاب تاکنون با این حوادث ناگوار روبه‌رو بودند و هیچگاه احساس شکست نکردند و برخلاف میل دشمنان در پی هر حادثه‌ای با عزم و توان بیشتری به راه خود ادامه دادند.

سعیدی یادآور شد: ملت ما از دشمنان و مزدوران داعشی جزء این انتظاری ندارند چرا که دشمنان جهانی ما و به خصوص صهیونیست‌های جنایتکار مردم عادی، زنان و کودکان بی گناه را از غزه تا کرمان به خاک و خون می‌کشند.

وی ابراز کرد: دنیای استکبار به خصوص آمریکا و انگلیس مکار همچنان حامی صهیونیست‌های خوانخوار هستند و مردم مومن و با بصیرت ما از مسئولین انتظار دارند که به این جنایتکاران کودکش چنان پاسخ کوبنده‌ای بدهند که درس عبرتی برای دشمنان ما باشد.

نماینده ولی فقیه در قم افزود: دنیای استکبار نه تنها از حاج قاسم بلکه از زائران مزار این سردار بزرگ هراس دارد ولی بدانند که سربازان حاج قاسم بدون آن که دچار احساسات و هیجان شوند آماده انتقام سخت از شما و مزدوران شما هستند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س)، بیان کرد: اگر دست اندرکاران و خانواده معزز شهدای حادثه تروریستی کرمان صلاح بدانند همه شهدای این حادثه در محل قتلگاهشان در قبرهای مشخص همچون ۷۲ تن دفن شوند و نماد خاصی هم برای آنان درست کنند.

وی با اشاره به توطئه استعماری کشف حجاب اظهار کرد: جایگاه زن در تفکر اسلامی بی مانند است، این رویکرد منبعث از ظرفیت فکری بانوان و نقش آن‌ها در تثبیت و ارتقاء ارزش‌های انسانی در میان ‌نسل‌ها است.

سعیدی ادامه داد: مقام معظم رهبری در آستانه میلاد حضرت زهرا(س) در دیدار هزاران نفر از زنان و دختران کشور در مورد رویکرد تمدن غرب نسبت به زنان و نقش‌آفرینی آن‌ها در جامعه فرمودند: رویکرد تمدن غرب در مبحث مهم و حیاتی زن در دو عامل سودجویی و لذت بخشی خلاصه می‌شود، غربی‌ها به زنان نگاه ابزاری دارند و این نگاه را به مدد امپراتوری رسانه‌ای خودشان به سراسر دنیا منتقل می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در قم افزود: بدون شک افتخار و استناد زنان ما به اصالت و جایگاه والای آن‌ها است و با این نگاه می‌توانند نقشه شوم غربی‌ها را خنثی کنند.

وی گفت: قیام ۱۹ دی در سال ۱۳۵۶ و در پی نوشتن مقاله سخیف درباره امام خمینی(ره) از طرف رژیم سفاک پهلوی شکل گرفت؛ هر سال به همین مناسبت مردم قم افتخار دارند به دیدار رهبر معظم انقلاب مشرف شوند و از رهنمودهای ایشان بهره مند شوند.

امام جمعه قم ادامه داد: قیام ۱۹ دی در سیر تطورات و تحولات انقلاب اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد؛ چرا که این قیام مردمی و روحانیت محور آغازگر تحول اساسی و بنیادین در انقلاب اسلامی بود و با برگزاری اربعین شهدای این قیام بنیان رژیم ضد اسلامی شاه در هم فروریخت و با پیروزی انقلاب اسلامی و حضور امام(ره) اساس این نظام شکل گرفت.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: مشارکت حداکثری و عمومی مردم در انتخابات یکی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب است و شورای نگهبان برای تحقق هر چه بیشتر مشارکت مردم تدابیری اندیشیده تا با حفظ اساس و اصول انقلاب و جلوگیری از اندیشه‌های منحرف و حضور افراد فرصت‌طلب و مخالف با نظام انقلاب مطالبه امام(ره) و مقام معظم رهبری را پاسخ مثبت دهند و تلاش دارند زمینه انتخابات پرشور و سالم را برای مردم فراهم آودند و این حضور مردم زمینه‌ساز تحول و تعیین کننده سرنوشت جامعه است.

انتهای پیام
captcha