رسانه‌های غربی مهاجرت را با ضریب دادن آن برجسته کرده‌اند
کد خبر: 4194384
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵

رسانه‌های غربی مهاجرت را با ضریب دادن آن برجسته کرده‌اند

سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مهاجرت از جمله کلیدواژه‌هایی است که رسانه‌های غربی با ضریب دادن آن را برجسته کرده‌اند.

مسعود میرزایی شهرابی، سرپرست دانشگاه فردوسی مشهدمسعود میرزایی شهرابی، سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به نقش دانشگاه، پارک علم و فناوری و حاکمیت در کاهش مهاجرت اظهار کرد: در رابطه با بروز این مشکل از نقش و قدرت رسانه غرب نباید غافل شد. غرب با به‌کارگیری هوش مصنوعی در رسانه‌اش غوغا می‌کند، در حالی‌که موضوع مهاجرت به تلخی‌ای که نشان داده می‌شود، نیست. نخست آنکه آیا بررسی و رصد شده کسانی که مهاجرت کرده‌اند، به همان شکلی که رسانه‌های غربی می‌گویند، در آنجا زندگی می‌کنند؟ اگرچه کشورهای غربی برای جوانان ما در باغ سبز و سرخ نشان می‌‎دهند، اما بیشتر جوانان ما آنجا از مسیری که برایشان تعریف می‌کنند، خارج می‌شوند و درصد کمی از آنان موفق هستند.

وی با تأکید بر قدرت رسانه‌ای غرب، ادامه داد: علاوه بر آن پایین بودن سرانه مطالعه مردم سبب می‌شود که هر چه در این رسانه‌ها پمپاژ می‌شود را بازگو کنند، بدین ترتیب هر یک از ما مبلغ یک خبر غیرمتواتر خواهیم شد، البته در کنار مسئولان پاک، دلسوز و پرتلاش، منکر برخی بدسلیقگی‌ها در میان مسئولان نیستم که موجب ناامیدی و دل‌آزردگی جوانان می‌شوند.

سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، بیان کرد: جوانان ما به این علت که هم نمی‌خواهند درگیر زحماتی در مسیر کاری شوند و هم  تبلیغات رسانه‌ای غرب را می‌بینند، اقدام به مهاجرت می‌کنند، در حالیکه مشکلات دوری از وطن قابل مقایسه با مشکلات مسیر کاری در کشور نیست.

میرزایی افزود: بهتر است جامعه رسانه و جامعه نخبگانی موضوع مهاجرت را با ادبیات دیگری مطرح کند. ما هم شغل داریم و هم نیازمند استفاده از ظرفیت جوانان و نوجوانان هستیم، اکنون در پارک خراسان 560 شرکت داریم که 200 شرکت رتبه یک هستند، بنابراین به نظر می‌رسد مهاجرت از جمله کلیدواژه‌هایی است که رسانه‌های غربی به‌ خوبی با ضریب دادن آن را برجسته کرده‌اند.

سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به رابطه پیشرفت با سخت‌کوشی، بیان کرد: به واسطه شغل استادی، با تعداد بسیاری از دانشجویان در ارتباط هستم و باید پذیرفت که دانشجویان ما تا حدی راحت‌طلب شده‌اند، در حالیکه پرکار بودن رمز موفقیت است. وجود چند مسئول بد یا مشکلات اقتصادی از نظر من دلایل پذیرفته‌‌شده‌ای برای مهاجرت نیست، بلکه باید با سخت‌کوشی موانع را یکی یکی پشت سر گذاشت.

وی گفت: باید در راستای تعالیم قرآن، شعور طبیعت، فناوری و نوآوری گام برداریم، در گذشته علمای دین ما شیمی‌دان، پزشک، منجم، ریاضی‌دان و ... بودند. غرب با جدا کردن این علوم از علم دینی موفق به جداسازی علم از دین شده، در حالیکه علم با دین یکی است و آنها خود عامل به توصیه‌های دینی، الهی و طبیعت هستند، اما در شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام مغایر و خلاف آن را به نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام
captcha