پویانمایی ۳۰ قسمتی سواد‌رسانه‌ای رونمایی می‌شود
کد خبر: 4201667
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

پویانمایی ۳۰ قسمتی سواد‌رسانه‌ای رونمایی می‌شود

پویانمایی ۳۰ قسمتی با طراحی شخصیت خاص سواد رسانه‌ای برای انتشار در فضای مجازی تولید شده و همزمان با برگزاری پنجمین دوره همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی رونمایی می‌شود.

پویانمایی ۳۰ قسمتی سواد‌رسانه‌ای رونمایی می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی همایش سواد رسانه‌ای، سعید پورابوالقاسم، رئیس شورای سیاست‌گذاری پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی گفت: این همایش بر اهمیت و جایگاه «نخبگان و مجامع علمی، سازمان‌های مسئول و افراد آگاه» در توسعه سواد رسانه‌ای و تبدیل این مهم به نهضتی عمومی و فراگیر تأکید دارد و شامل دو بخش علمی پژوهشی و ترویجی کاربردی است.

وی هدف از برگزاری این همایش را «ارتقا حس مسئولیت‌پذیری نخبگان، اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان و فعالان اجتماعی در حوزه تولید دانش سواد رسانه‌ای بومی و تبدیل آن به یک مهارت عمومی؛ معرفی فرصت‌ها و تهدید‌های رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای از طریق آگاهی بخشی و توانمندسازی برای پیشگیری و مقابله با آسیب‌ها و مخاطرات آن و ارائه راهکار‌های علمی و عملیاتی بومی» دانست.

سرپرست مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی تصریح کرد: به دلیل موفق بودن این همایش در ادوار گذشته که در قالب ملی برگزار می‌شد، همایش پنجم بین‌المللی و با حضور اساتیدی از کشور‌های آمریکا، نیوزیلند، ایرلند و ترکیه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کودکان و خانواده، ابزار‌های نظارت والدین در فضای مجازی، زیست بوم کودک در فضای مجازی، آسیب‌های فضای مجازی برای کودکان، تنظیم‌گری و حکمرانی کودک و خانواده در فضای مجازی، نظام آموزشی و کودک در فضای مجازی، رژیم مصرف رسانه‌ای برای کودکان، پژوهش در حوزه کودک و خانواده در فضای مجازی و فناوری‌های نوظهور، کودک و خانواده و سواد رسانه‌ای از محور‌های این همایش است.

پورابوالقاسم با اشاره به اینکه اعضای هیئت علمی و کمیته داوران پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی از دانشگاه‌های علوم ارتباطات و مدیریت رسانه‌ای کشور انتخاب شده‌اند، از ارسال ۷۹ مقاله علمی به دبیرخانه این همایش خبر داد گفت: تولید ۳۰ قسمت پویانمایی با طراحی شخصیت خاص سواد رسانه‌ای برای انتشار در فضای مجازی از دیگر اقدامات مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در حوزه سواد رسانه‌ای است و در روز برگزاری همایش از نخستین قسمت این مجموعه رونمایی می‌شود.

پورابوالقاسم تصریح کرد: اهمیت و ضرورت برگزاری همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای، ارتقای سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی مردم به عنوان یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این همایش و نشست‌های ملی فعالان سواد رسانه‌ای که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفت سال اخیر برگزار شده، جایگاه محوری این وزارتخانه را در مبحث سواد رسانه‌ای کشور تثبیت کرده و ویژند(برند) سواد رسانه‌ای را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص داده و این مرکز موظف به ارتقا آن است.

سرپرست مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی بیان کرد: مرکز ملی فضای مجازی و شورای عالی فضای مجازی در مصوبات متعدد، نقش و جایگاه محوری در حوزه سواد رسانه‌ای را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا کرده و سایر دستگاه‎ها موظف به هماهنگی با این وزارتخانه در فعالیت‌های سواد رسانه‌ای هستند.

براساس این گزارش، پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با محور کودک و خانواده در فضای مجازی ۹ اسفند ۱۴۰۲ در تهران با حضور اساتید، صاحبنظران و نویسندگان مقالات منتخب این همایش برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به استفاده از سخنرانی‌ها و مقالات ارائه شده در پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای می‌توانند آنلاین از طریق آپارات مرکز توسعه فرهنگ و هنر به نشانی https://www.aparat.com/ITDMC/live اقدام کنند.

بنابر اعلام دبیرخانه همایش، مقالات منتخب هیئت داوران همایش ضمن ارائه در پانل‌های تخصصی در روز همایش، متناسب با کیفیت و امتیاز ارزیابی و نوع آن‌ها در نشریات علمی- پژوهشی منتشر خواهند شد و در کتاب مجموعه مقالات همایش درج می‌شوند و به مقاله برتر که بیشترین امتیاز را در مراحل داوری کسب کرده‌اند، هدیه‌ای ارزنده تقدیم می‌شود.

انتهای پیام
captcha