تشدید بازرسی واحدهای صنفی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان
کد خبر: 4201761
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷

تشدید بازرسی واحدهای صنفی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان

مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف خراسان رضوی از تشدید نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی به ویژه اطراف حرم مطهر رضوی در بازه زمانی 20 اسفند تا عید فطر خبر داد.

بارزسی واحد صنفیمحسن صیادی، مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص اقدامات ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در رأس بازرسی و نظارت اتاق اصناف در منطقه ثامن 750 واحد صنفی شناسایی و تعهدنامه کسب شده ملزم هستند کالاهای اساسی را به نرخ مصوب در اختیار شهروندان و زائران قرار دهند.

وی افزود: دراین راستا 23 قلم کالای اساسی شامل گوشت، تخم مرغ، قند و شکر، چای سیاه، برنج، کنسروجات، مرغ، میوه‌جات و ...عرضه می‌شود، ضمن اینکه برای اطلاع‌رسانی نیز بنرهایی برای شناسایی این واحدها برای مردم در اطراف حرم نصب شده است.

صیادی بیان کرد: همچنین 63 واحد صنفی اطراف حرم مطهر عرضه مرغ گرم به زائران و و شهروندان را انجام خواهند داد و در مجموع کل واحدهای صنفی شاخص یعنی 750 مورد عرضه کننده کالاهای اساسی و 63 واحد عرضه کننده مرغ گرم (جی پی اس) تعیین شده و از روی نقشه نشان نیز به راحتی در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر کالاهای اساسی نیز در بحث نانوایی‌های اطراف حرم مطهر اقداماتی انجام شده و بر این اساس نیز 120 واحد نانوایی شناسایی شده که با توجه به ازدحام جمعیت اطراف حرم نیز در طول مدت این ایام سهمیه آرد ویژه برای این واحدها در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در اطراف حرم مطهر رضوی نیز 4 پایگاه بازرسی مستقر شده که که در هر طرف سه تیم بازرسی دو نفره در طول بازه زمانی 20 اسفند تا پایان عید سعید فطر به صورت 24 ساعته فعالیت خواهند داشت. در طول این ایام 30 بازرس فعالیت چرخشی در اطراف حرم مطهر رضوی دارند، ضمن اینکه با توجه به اینکه بیشتر مراجعان برای ثبت شکایت، زائران هستند، لذا به محض ثبت شکایت رسیدگی انجام خواهد شد تا اگر زائر در حال خروج از شهر است به زودی برای شکایت وی اقدام شود.

مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف خراسان رضوی اظهار کرد: علاوه بر اطراف حرم مطهر در سطح شهر با توجه به برگزاری نمایشگاه بهاره نیز اقداماتی انجام شده که این اقدامات شامل عرضه مستقیم کالا و میوه در 4 سکوی تدارک دیده شده است که به قیمت مصوب کالاهای اساسی و میوه را در اختیار شهروندان قرار خواهند داد.

وی از برپایی نمایشگاه کالاهای اساسی و غیر اساسی در نمایشگاه بین المللی مشهد خبر داد و افزود: این نمایشگاه از 13 تا 18 اسفند ماه برای شهروندان دایر است و سالن جدید خلیج فارس هم در این نمایشگاه راه‌اندازی خواهد شد و آماده عرضه کالا به شهروندان خواهد بود.

صیادی گفت: مرکز پاسخگویی واحد شکایات ۱۲۴ و ۳۱۷۳۰۱۲۴ در طول اجرای طرح آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و افراد می‌توانند شکایت‌های خود را در این سامانه‌ها مطرح کنند.

انتهای پیام
captcha