آمادگی 400 حسینیه با ظرفیت اسکان اضطراری 50 هزار نفر در شب
کد خبر: 4204582
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳

آمادگی 400 حسینیه با ظرفیت اسکان اضطراری 50 هزار نفر در شب

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ظرفیت اسکان اضطراری با ظرفیت 50 هزار نفر در شب در ایام نوروز در 400 حسینیه فراهم است.

حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، امروز  20 اسفند در نشست خبری اعلام برنامه‌های ایام نوروز در بقاع متبرکه استان اظهار کرد: در مجموع 305 بقعه متبرکه در استان داریم که در سه سطح بنا به شاخص بودن و ظرفیت در زائرپذیری بیشتر تعریف شده است. سطح یک دارای ظرفیت ملی و بین‌المللی، سطح دو دارای ظرفیت استانی و سطح سه دارای ظرفیت شهرستانی است.

وی ادامه داد: از مجموع کل بقاع متبرکه تعداد 30 تا 35 بقعه مشهور به بقاع میقات الرضا(ع) هستند که با توجه به شرایط جغرافیایی در مسیر عبور زائران قرار دارند و با توجه به فرارسیدن ایام نوروز طرح آرامش بهاری در 117 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود که آغاز این طرح از 28 اسفندماه است و تا 15 فروردین ماه مطابق هر سال با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و معرفتی ادامه دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: 4000 نفر از عوامل ستادی، پرسنل اداره کل و ادارات اجرایی، هیئت امنا و خدام آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان در این طرح فعالیت می‌کنند. برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی و مذهبی در طول طرح آرامش بهاری با برپایی خیمه‌های معرفت و برپایی نمایشگاه‌های مختلف اجرای برنامه‌های ملی از جمله مراسم سال تحویل و برگزاری مراسما مذهبی از جمله جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع) و مراسم مناجات خوانی و برگزاری مراسم سخنرانی و ادعیه در دستور کار است.

ایزدی اظهار کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز طرح آرامش بهاری و طرح ضیافت الهی تلفیق شده، لذا برنامه‌های قرآنی به‌صورت ویژه‌تر از قبل پیش‌بینی شده است که شامل برگزاری مراسم جزء‌خوانی، برپایی محافل انس با قرآن کریم، برگزاری کرسی‌های تفسیر، پربایی جلسات تدبری نیز در بهار قرآن در بقاع متبرکه دارای ظرفیت پیش‌بینی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در خصوص ظرفیت اسکان بقاع متبرکه بیان کرد: در بقاع متبرکه‌ای که شرایط اسکان باشد به زائران در طول ایام نوروز خدمت‌رسانی می‌شود و سوئیت‌های این بقاع آماده اسکان زائران است، اما در خصوص اسکان اضطراری 400 حسینیه به ظرفیت 50 هزار نفر در شب آماده پذیرایی از زائران در ایام نوروز است. 100 مبلغ در طول طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه مجری طرح به اجرای فعالیت های فرهنگی و دینی مشغول خواهند بود.

ایزدی با اشاره به برگزاری طرح قرار دوازدهم در روز دوازدهم هر ماه گفت: اجرای طرح «قرار دوازدهم» با رویکرد ترویج فرهنگ مهدوی و به نام و یاد امام عصر(عج) به برکت موقوفات منطبق و کمک‌های خیران و با همکاری ستاد هماهنگی امور خیریه استان خراسان رضوی و با مشارکت خیرین و نیکوکاران مطابق با 12 هر ماه با اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین افراد نیازمند برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha