اسکان روزانه بیش از 40 هزار زائر در حسینیه‌های مشهد
کد خبر: 4207036
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳

اسکان روزانه بیش از 40 هزار زائر در حسینیه‌های مشهد

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از اسکان روزانه بیش از 40 هزار زائر در حسینیه‌های مشهد خبر داد.

اسکان زائرانحجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان، با اشاره به آغاز طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفندماه، بیان کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز طرح آرامش بهاری و طرح ضیافت الهی تلفیق شده، لذا برنامه‌های قرآنی به صورت ویژه‌تر در حال برگزاری است.

وی افزود: برگزاری روزانه حدود 100 مراسم جزء‌خوانی، برپایی محافل انس با قرآن کریم، برگزاری کرسی‌های تفسیر، پربایی جلسات تدبری نیز در بهار قرآن در بقاع متبرکه دارای ظرفیت پیش‌بینی شده و تاکنون بیش از 500 محفل و مراسم قرآنی برپا شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در خصوص ظرفیت اسکان بقاع متبرکه، اظهار کرد: در بقاع متبرکه‌ای که شرایط اسکان باشد به زائران در طول ایام نوروز خدمت‌رسانی می‌شود و سوئیت‌های این بقاع آماده اسکان زائران است.

ایزدی با اشاره به سایر مراکز اسکان تحت پوشش اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: همچنین 300 حسینیه به ظرفیت ۴۰ هزار نفر در شب آماده پذیرایی از زائران در ایام نوروز است که اکثر این حسینیه‌ها در اطراف حرم مطهر رضوی قرار دارد.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۰۰ مبلغ در طول طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه مجری طرح به اجرای فعالیت‌های فرهنگی و دینی مشغول هستند.

ایزدی با اشاره به برگزاری طرح قرار دوازدهم در روز دوازدهم هر ماه، گفت: همزمان با فرارسیدن روز ۱۲ فروردین ماه، اجرای طرح «قرار دوازدهم» با رویکرد ترویج فرهنگ مهدوی و به نام و یاد امام عصر(عج) پیش‌بینی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: این طرح به برکت موقوفات منطبق و کمک‌های خیران و با همکاری ستاد هماهنگی امور خیریه خراسان رضوی و با مشارکت خیرین و نیکوکاران مطابق با ۱۲ هر ماه با اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین افراد نیازمند برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha