به گزارش خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، گردهمايی مسئولان هيئتهای مذهبی مشهد ويژه اجتماع عظيم عزاداران فاطمی توسط شورای هيئتهای مذهبی استان خراسان رضوی، روز گذشته، 20 فروردينماه با حضور امام جمعه مشهد در محل دفتر وی برگزار شد.
در اين مراسم آيتالله سيداحمد علمالهدی، امام جمعه مشهد با اشاره به برگزاری سومين اجتماع عظيم عزاداران فاطمی در مشهد، گفت: هيئتهای مذهبی سطح شهر مشهد بايد در اين اجتماع بزرگ حضور حداكثری داشته باشند و مظلوميت حضرت صديقه طاهره(س) را فرياد زنند.
وی با اشاره به ايام سوگواری فاطميه، عنوان كرد: اميرالمؤمنين(ع) اصرار بسياري داشتند كه مظلوميت حضرت زهرا(س) به دنيا نمايش داده شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بيان اينكه توسعه دو موضوع بيانگر نزديكی ظهور امام زمان(عج) است، گفت: تلاش در رفع مظلوميت حضرت صديقه كبری(س) و نيمه شعبان بيانگر نزديكي فرج حضرت ولی عصر(عج) است.
در ادامه حجتالاسلام سيدمحمود مرويانحسينی، مديركل تبليغات اسلامی استان خراسان رضوی با بيان اينكه سال جديد با عطر و بوی فاطمی آغاز شده است، گفت: اين آغاز نويدبخش آن است كه سالی پر از عافيت، توفيق و تلاش در راه آرمانهای اهل بيت(ع) خواهيم داشت.
وی با اشاره به اينكه اين مملكت متكی به فرهنگ فاطمی و معطر به عطر حماسه حسينی است، ابراز كرد: هيئتهای مذهبی جريان مردمی و پوياي جامعه ما هستند و اين جريان با اصالت دينی خودش، بخش زيادی از مأموريت حماسه سياسی و حماسه اقتصادی را در بدنههای مردم و اجتماع پشتيبانی خواهد كرد.
همچنين حجتالاسلام حسن صباغيان، رييس شورای هيئتهای مذهبی استان خراسان رضوی با بيان اينكه اقدامات خوبی در زمينه پويايی هيئتهای مذهبی در دست اقدام است، گفت: بيش از هفت هزار هيئت مذهبی در سطح استان خراسان رضوی وجود دارند كه در مناسبتهای مختلف اهل بيت(ع) برنامههای ارزشمندی را برگزار میكنند.
يادآور ميشود، در پايان اين مراسم از پيشكسوتان و فعالان هيئتهای مذهبی شهر مقدس مشهد تجليل شد.