برگزاری دوره‌های تخصصی حفظ قرآن و نهج‌البلاغه در حوزه علميه گلستان
کد خبر: 2574206
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷

برگزاری دوره‌های تخصصی حفظ قرآن و نهج‌البلاغه در حوزه علميه گلستان

گروه حوزه‎های علميه: معاون تهذيب حوزه علميه گلستان از برگزاری دوره تخصصی 10روزه اختبار تهذيبی و برگزاری دوره‌های حفظ قرآن و دوره نهج‌البلاغه در اين حوزه علميه ويژه طلاب جديدالورود خبر داد.

حجت‎الاسلام والمسلمين حسنعلی مومنی، معاون تهذيب حوزه علميه گلستان در گفت‎وگو با خبرگزاری بين‎المللی قرآن (ايكنا) گفت: برنامه‎های قرآنی و تهذيبی حوزه علميه استان گلستان در بخش‎‏های مختلف و در مدارس علميه اين استان برگزار می‎شود كه از جمله برنامه‎های اين معاونت می‎توان به برگزاری دوره‎های تخصصی حفظ قرآن و نهج‎البلاغه اشاره كرد.
وی افزود: مركز مديريت حوزه علميه استان گلستان در اين راستا اقدام به برگزاری دوره تخصصی حفظ قرآن و نهج‎البلاغه در آبان ماه سال جاری خواهد كرد و نفرات مستعد و داوطلب گلستانی نيز در اين دوره شركت خواهند كرد.
معاون تهذيب حوزه علميه گلستان با اشاره به برگزاری دوره اختبار و تثبيت در مدارس علميه گلستان اظهار كرد: در اين دوره يك ماهه سعی می‌شود داوطلبان حضور در مدارس علميه استان در يك دوره تخصصی تحت نظر اساتيد از نظر علمی و آموزشی آزمايش شوند و افراد مستعد و علاقه‌مند و دارای شرايط بهتر جذب حوزه شوند.
وی گفت: در اين دوره سعی شده است در 10 روز اول، دوره تخصصی تهذيبی ويژه داوطلبان به شركت در حوزه برگزار شود؛ در اين دوره 10روزه هر روز مباحثی از علوم دينی تدريس می‌شود و طلاب نيز از سوی اساتيد كه شبانه‌روز در كنار آنان هستند رصد می‎شوند.
مومنی در پايان به برگزاری اردوهای تهذيبی و آموزشی مدارس علميه گلستان اشاره و تصريح كرد: از جمله اين برنامه‌ها می‎توان به برگزاری اردوی آموزشی، تهذيبی مدرسه امام صادق (ع) انبارالوم اشاره كرد كه چند روز گذشته در اين استان برگزار شد.
captcha