به گزارش خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا) حجتالاسلام والمسلمين ملكی، مدير حوزه علميه استان گلستان، روز گذشته در نشست مديران مدارس علميه استان كه در محل مديريت حوزه علميه استان برگزار شد، با اشاره به حديثی از پيامبر گرامی اسلام كه فرمودند «الْعُلَمَاءُ ثَلاثَةٌ؛ رَجُلٌ عَاشَ بهِ النَّاسُ وَ عَاشَ بعِلْمِهِ، وَ رَجُلٌ عَاشَ بهِ النَّاسُ وَ أَهْلَكَ نَفْسَهُ، وَ رَجُلٌ عَاشَ بعِلْمِهِ وَ لَمْ یَعِشْ بهِ أَحَدٌ غَیْرُهُ»، ابراز داشت: عالمان سه دستهاند؛ دسته اول عالمانی هستند كه هم خود و هم ديگران از علمش بهره میبرند، دسته دوم عالمانی هستند كه ديگران از علم او بهره میبرند و لكن آن علم موجب هلاكت خودش میشود. اما دسته سوم كسانی هستند كه فقط خودشان بهرهمند از علم خود میشوند، اما جامعه امكان بهرهمندی از علمشان را ندارد.
وی افزود: با توجه با اين روايت، عالمانی كه بر اثر وجود مشكلات، عزلت اختيار كرده و از جامعه فاصله میگيرند، مطلوب دين نيستند.
مدير حوزه علميه گلستان يادآور شد: حضرت فاطمه معصومه(س) منشأ خير و بركت برای شيعيان جهان به ويژه ايرانيان است؛ بزرگان زيادی با زانو زدن در مقابل حرم حضرتش به كمالات رسيدند و كرامات ديدند.
عضو شورای حوزه علميه استان خاطرنشان كرد: حضرت فاطمه معصومه (س) با اينكه سن زيادی نداشتند و لكن از نظر كمالات و علوم اعجوبهای بودند.
اين استاد حوزه ادامه داد: امام صادق(ع) میفرمايند كه برای خدا حرمی است و آن مكه است، برای پيامبر حرمی است و آن مدينه است، برای اميرالمومنين(ع) حرمی است و آن كوفه است و بدانيد كه حرم من و فرزندان بعد از من قم است؛ همچنين امام صادق(ع) در روايت ديگری میفرمايد: بدانيد بهشت هشت دروازه دارد كه سهتای آنها به سوی قم است؛ بانويی از فرزندان من به نام فاطمه دختر موسی در آنجا رحلت میكند كه باشفاعت او همه شيعيان ما وارد بهشت میشوند.
ملكی بعد از بيان روايتِ انتشار علوم از قم به سراسر عالم، يادآورشد: در حال حاضر اين امر عينيت پيدا كرده و علم از قم به سرتاسر عالم منتشر میشود كه موجب خيرات، بركات، تشرف به اسلام و تشيع است.
وی با يادآوری قيام 17 شهريور خاطرنشان كرد: اين قيام خونين باعث آشكار گرديدن خباثت درونی حاكمان مستبد پهلوی و زمينهساز پيروزی انقلاب اسلامی گرديده است و اين امر نيز توسط رهبری امام(ره) كه تربيتيافته شهر مقدس قم است، صورت پذيرفته است.