عمل به قرآن؛ بهترین راه حل چالش‌های پیش روی جوامع اسلامی
کد خبر: 2611026
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
قاری هندی عنوان کرد:

عمل به قرآن؛ بهترین راه حل چالش‌های پیش روی جوامع اسلامی

گروه بین‌الملل: در برهه کنونی که بسیاری از کشورهای اسلامی در اتحاد و همبستگی با چالش و خطر فرقه‌افکنی و فتنه‌های مذهبی روبه‌رو هستند، عمل به قرآن و آموزه‌های قرآنی می‌تواند بهترین راه‌گشا باشد.

«احتیاط زکی»، شرکت‌کننده هندی که قرار است، در رشته قرائت پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان حضور یابد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)  ضمن بیان این مطلب گفت: تاکنون در مسابقات قرآن سراسری در شهر «مظفر‌نگر» شرکت کرده‌ و مقام سوم را کسب نموده‌ام، همچنین در مسابقات قرآنی دهلی‌نو که از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هند برگزار شد، نیز حضور داشته و به مرحله نهایی راه یافتم.
وی درباره سطح فعالیت‌های قرآنی کشورش گفت: معمولا مسابقات قرآنی در هند از سوی نهاد‌های اسلامی برگزار می‌شود و حمایت‌های دولتی از این مسابقات صورت نمی‌گیرد، اما مانع‌تراشی از سوی دولت برای انجام فعالیت‌های قرآنی وجود ندارد.
احتیاط زکی، برگزاری مسابقات در سطح دانشجویان مسلمان را فعالیتی مفید و مؤثر در تحکیم روابط میان آنان عنوان و تأکید کرد: همانگونه که پیامبر(ص) امت اسلامی را به تأسی از قرآن، سنت و عترت(ع) دعوت کرد، از این رو قرآن کتابی است مورد تأیید همه مسلمانان و این مسابقات هم می‌تواند در گسترش وحدت و یکپارچگی میان دانشجویان مسلمانان تأثیر مثبتی داشته باشد.

این قاری هندی تصریح کرد: در برهه کنونی که بسیاری از کشورهای اسلامی در اتحاد و همبستگی با چالش و خطر فرقه‌افکنی و فتنه‌های مذهبی روبه‌رو هستند، عمل به قرآن و آموزه‌های قرآنی می‌تواند بهترین راه‌گشا باشد.

وی همچنین درباره رشته‌های مختلف این دوره رقابت‌های قرآنی دانشجویان مسلمان گفت: رشته‌های انتخابی برای مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان بی‌شک طبق نظر اساتید و کارشناسان مربوط انتخاب شده است و من در این مورد نظر بزرگان را می‌پذیرم.
نماینده هند در رشته قرائت پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، برگزاری این رقابت‌ها را بهترین فرصت برای ایجاد شبکه ارتباطی میان فعالان قرآنی عنوان کرد.
احتیاط زکی درباره فعالیت‌های قرآنی روزانه‌اش گفت: بعد از تمام شدن کلاس‌های دانشگاه، روزانه 2 الی 3 ساعت در مرکز قرآنی دهلی‌نو به دانش‌آموزان قرآن و علوم قرآنی آموزش می‌دهم.
احتیاط زکی در تاریخ 5/01/1994(15 د‌‌‌ی‌ماه سال 1372) در شهر «رام‌پور» دهلی به دنیا آمد؛ وی در حال حاضر دانشجوی مقطع کاردانی در رشته ادبیات اردو در دانشگاه دهلی است.
پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان با حضور نمایندگان بیش از ۵۰ کشور جهان طی روزهای ۱۱ تا ۱۴ دی‌ماه امسال در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود.
این دوره از رقابت‌ها در سه بخش حفظ کل، قرائت تحقیق قرآن و مقاله و پایان‌نامه با هدف اتحاد دانشجویان جهان اسلام حول محور قرآن کریم، تعامل علمی ـ فرهنگی در بین نخبگان جهان اسلام، ایجاد زمینه نشر و بسط فرهنگ معارف و اخلاق قرآنی در بین دانشجویان و تشویق و ترغیب دانشجویان و دانشگاهیان به یادگیری و پیشرفت در فعالیت‌های قرآنی برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط
captcha