داور لبنانی پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان را بیشتر بشناسیم
کد خبر: 2653503
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶

داور لبنانی پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان را بیشتر بشناسیم

گروه بین‌الملل: کسب چهار اجازه‌نامه معتبر قرآنی به روایت‌های «حفص از عاصم»، «ورش از نافع»، «قالون از نافع»، و «شعبه از عاصم» از افتخارات حاج عادل محمود خلیل، داور لبنانی مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حاج عادل محمود خلیل، از داوران رشته تجوید در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان است که از فردا، 11 دی‌‌ماه، در برج میلاد تهران افتتاح می‌شود.
وی دارای مدرک لیسانس زبان و ادبیات عربی از دانشگاه لبنان در سال 2005 میلادی است و هم‌اکنون مدیریت مرکز آموزش قرآن وابسته جمعیت قرآن کریم لبنان را برعهده‌ دارد.
عادل محمود خلیل همچنین، مدرس متخصص در رشته تلاوت، تجوید، حفظ، قرائت‌های قرآن، علم وقف و ابتدا و اسالیب داوری در لبنان است.
ریاست کمیته داوران در مسابقات حفظ، تلاوت و تفسیر در لبنان از 15 سال پیش تاکنون، مدیریت مسابقات قرآنی لبنان، کسب چهار اجازه‌نامه معتبر قرآنی به روایت‌های «حفص از عاصم»، «ورش از نافع»، «قالون از نافع»، و «شعبه از عاصم»، قاری رسمی در رادیو لبنان و محافل قرآنی و استاد زبان عربی در پژوهشگاه‌ها و مؤسسات فرهنگی و تبلیغاتی در لبنان از جمله افتخارات این فعال قرآنی است.
تدریس به‌عنوان مدرس در دوره‌های تخصصی ویژه معلمان قرآنی در لبنان، داوری در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران و عراق، مسئولیت امور قاریان و مربیان قرآنی در انجمن قرآن کریم لبنان از دیگر فعالیت‌های قرآنی این داور لبنانی محسوب می‌شود.
از جمله فعالیت‌های اجتماعی عادل محمود خلیل نیز می‌توان به شرکت در نشستی با موضوع «رفاه اجتماعی» با حضور نمایندگانی از کشورهای عضو اتحادیه عرب در سال 2000 میلادی در قاهره و حضور در همایش «برنامه‌ریزی شهری» در شهر «خارطوم» سودان اشاره کرد.

مطالب مرتبط
captcha