همگرایی ایده‌ها و تجارب قرآنی از ثمرات مسابقات در سطح بین‌المللی است
کد خبر: 2653531
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
داور عراقی مسابقات دانشجویان در رشته حسن حفظ:

همگرایی ایده‌ها و تجارب قرآنی از ثمرات مسابقات در سطح بین‌المللی است

گروه بین‌الملل: مسابقات قرآنی در سطح بین‌المللی به‌طور حتم نتایج فراوانی دارد؛ نشر مذهب حق و همگرایی ایده‌ها و تجارب قرآنی آن هم در سطح عالی مهمترین ثمرات این رقابت‌ها می‌تواند باشد.

«عدنان قاسم الصالحی»، فعال قرآنی عراق که داوری مسابقات بین‌المللی قرآن ایران، مسابقات کشوری سوریه، 25 رقابت ملی عراق و 250 مسابقه استانی این کشور را عهده‌دار بوده است، امسال به‌عنوان داور رشته حسن حفظ در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان که از 11 تا 14 دی‌ماه در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد، حضور دارد.

وی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، عنوان کرد: از دیگر ویژگی‌ها و مشخصات چنین رقابت‌هایی علاوه بر خشنودی و رضای خداوند متعال، فراهم آمدن مجالی برای مقابله با شبهاتی است که درصدد نابودی مسلمانان بوده و منجر به خدشه‌دار شدن دین مبین اسلام شده است. 

مدیر دارالقرآن المجید استان بصره در ادامه افزود: برگزاری چنین مسابقات باشکوهی آن هم در سطح بین‌المللی، این فرصت را برای ما مسلمانان مهیا می‌کند تا بتوانیم چهره حقیقی اسلام و نیز سطح فرهنگی، علمی و میراث ارزشمندی را که نبی مکرم اسلام(ص) برای ما به یادگار گذاشتند، به دیگران معرفی کنیم.

ناظر مرکز آموزشی قرآن در شهر معقل عراق تأکید کرد: این مسابقات بین‌المللی، چهره حقیقی مذهب اهل بیت(ع) را نیز به عموم مردم نشان می‌دهد، من در مسابقات بسیاری به عنوان داور شرکت کرده‌ام؛ احترام فراوان متسابقین به مذهب شیعه در سیمای آنها و رفتارشان کاملا نمایان بود. همچنین از برخورد کادر اجرایی و دیگر افراد و نیز تعامل متسابقین با همدیگر می‌توان وحدت اسلامی و نیز یکپارچگی، انسجام و همکاری تمامی مسلمانان در مواجهه با دشمنان را مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: نظم و سازماندهی دقیق در مسابقات قرآنی ایران کاملا مشهود بوده و ما شاهد حضور افراد متخصص در برگزاری مسابقات بودیم که به‌طور حتم حضور اینگونه افراد در بالا بردن سطح برگزاری و کیفیت آن تأثیر دارد.

عدنان الصالح عنوان کرد: در عراق در سطح دانشگاه‌ها و مراکز قرآنی مسابقات زیادی برگزار می‌شود که از جمله آن می‌توان به مسابقات دانشگاه «المستنصریه» در بغداد، دانشگاه بصره، دانشگاه بابل، دانشگاه کوفه و دانشگاه نجف اشاره کرد که این رقابت‌ها در رشته‌های تلاوت، حفظ و تفسیر بوده است. 

این فعال قرآنی عراق افزود: همچنین در سطح مراکز قرآنی مسابقاتی برگزار شده که به عنوان نمونه می‌توان از رقابت‌های قرآنی مؤسسه «شهید محراب»، مؤسسه قرآنی «العراقیة»، مرکز ملی علوم قرآن، دارالقرآن بصره و مؤسسات دیگر در سایر استان‌های عراق نام برد.

داور عراقی پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در رشته حسن حفظ در پایان عنوان کرد: اگرچه دانشگاه‌های عراق از کمبود نیروی متخصص قرآنی رنج می‌برند اما همواره تلاش شده است تا با تربیت نیروهای فعال و نیز برپایی برنامه‌ها و محافل قرآنی، شاهد رونق فعالیت‌های قرآنی در این کشور باشیم.

گفتنی است، عدنان قاسم الصالحی علاوه بر قضاوت مسابقات قرآنی، فعالیت‌هایی چون عضویت در کمیته دینی استان بصره، سخنران ویژه‌برنامه قرآنی ـ فرهنگی شبکه تلویزیونی «النخیل»، ناظر مسابقات قرآنی شبکه ماهواره‌ای «الفرات»، کارشناس برنامه‌های قرآنی رادیو استان «العمارة» و «بابل» و نیز مشارکت در همایش‌های شبکه‌های «السلام»، «النعیم» و ویژه‌برنامه «منار التلاوة» را در کارنامه کاری خود دارد.

مطالب مرتبط
captcha