سیده سعیده غروی در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا) با اشاره به ایام تعطیلات حوزه گفت: کارهای دینی هیچ وقت مرخصی و تعطیلی ندارد و همه نیز در این زمینه مسئولیت و رسالت دارند.
وی ادامه داد: در این ایام و البته در همه ایام سال جدید باید رویکرد و گویش و ادبیات ما در تبیین مسایل دینی و امر به معروف و نهی از منکر جوان پسندتر و به روزتر شود.
غروی بیان کرد: مبلغان باید با نیازهای جوانان و جامعه بیشتر آشنا شوند و این نیازمند به آن است که مبلغان با روانشناسی تبلیغ و مخاطبشناسی بیشتر از گذشته آشنا شوند.
استاد حوزه علمیه اظهار کرد: بیاییم سال جدید را سال انتخاب گفتوگوی بهتر و گزینش گفتار زیباتر و مخاطب پسندتر و انتخاب ادبیات دینی مناسبتر برای تبلیغ قرار دهیم.
وی ادامه داد: یکی از هنرهای قرآن کریم مخاطب شناسی آن است و مطالب را متناسب با سطح فهم عامه مردم تا عالمترین آنان قرار داده است به گونه ای که افراد عامی از آن بهره می برند در عین اینکه خواص نیز با تدبر در آیات به فهمی دقیق تر و عالمانه تر می رسند.
غروی عنوان کرد: یکی از شروط تاثیرگذاری در تبلیغ، شناخت بهتر مخاطب و ارایه تبلیغ متناسب با نیاز امروز اوست؛ امروزه نیازهای تبلیغی علاوه بر لزوم ادبیات تبلیغ تغییر یافته که شناخت این نیازها نیز ضروری است.
وی ادامه داد: نباید ادبیات بیانی و تبلیغ دین به گونهای شود که فاصله میان قشر دیندار و کمتر دیندار را گسترش دهد و زیادتر کند زیرا دوقطبی شدن فضای فرهنگی جامعه که متاسفانه در سالهای اخیر گسترش یافته به نفع وحدت جامعه و آحاد مردم نیست.
وی تاکید کرد: در روایات نیز نوروز فرصتی برای بیشتر اندیشیدن به نوشدن طبیعت بعد از یک دوره مرگ زمستانی و تدبر در مرگ و قیامت است.