ریشه فتنه تبعیت از هوای نفس و بدعت­‌گذاری است
کد خبر: 3558420
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
نماینده ولی فقیه در سوریه:

ریشه فتنه تبعیت از هوای نفس و بدعت­‌گذاری است

گروه معارف: نماینده ولی فقیه در سوریه با بیان اینکه ریشه فتنه، تبعیت از هوای نفس و بدعت­‌گذاری در دین است، گفت: منفورترین بتى که در زمین پرستش شده «بت هواى نفس» است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل طباطبائی اشکذری، نماینده ولی فقیه در سوریه، رویارویی با فتنه و مشکلات را از واقعیت­‌های انکارناپذیر زندگی بشریت برشمرد و عنوان کرد: با نگاهی به تاریخ زندگانی بشریت، از خلقت ابوالبشر تاکنون در می‌یابیم که در هر عصری، فتنه‌هایی اتفاق می‌افتاده و این فتنه‌ها در زمان غیبت امام زمان(عج) بیشتر است.
وی ادامه داد: روز شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت حضرت مهدی(عج)، فتنه بزرگی چون جریان جعفر کذاب که خود را امام وقت معرفی کرد، اتفاق افتاد. او سعی کرد با دروغ، جمعی را به گمراهی بکشاند، اما با حضور امام زمان(عج) این فتنه از بین رفت.
حجت‌الاسلام طباطبایی با طرح این سئوال که فتنه چرا اتفاق می‌افتد؟ ابراز کرد: فتنه‌های آخرالزمان چنان حق و باطل را ترکیب خواهند کرد که تنها کسانی می‌توانند از آن­‌ها به سلامت عبور کنند که دارای بصیرت و استقامت باشند و این بصیرت بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در داشتن نگاه توحیدی صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه «فتنه» از تبعیت از هوای نفس و بدعت گذاری ریشه می‌گیرد، گفت: ریشه همه فتنه‏‌ها و آشوب‏‌ها از هواپرستی و از احکام بدعت و خود پرداخته، شروع می‌شود. در این احکامِ خود پرداخته با خدا مخالفت می‏‌شود و و باطل، لباس حق بر تن می‌کند.
نماینده ولی فقیه در سوریه، هواپرستی را بزرگترین بت پرستی برشمرد و عنوان کرد: رسول گرامی اسلام(ص) در حدیثی می‌فرمایند: در زیر آسمان هیچ بتى بزرگتر از هواپرستی و هوس‌رانی وجود ندارد، لذا مبغوض‌ترین و منفورترین بتى که در زمین پرستش شده «بت هواى نفس» است.
وی ادامه داد: تمام انبیاء و اهل بیت(ع) در طول زندگانی خویش مردم را به بصیرت داشتن توصیه می کردند، زیرا کسی که دارای بصیرت است، جریان حق را می‌شناسد و به موقع و تا آخرین لحظه از آن حمایت می‌کند، اما افراد بی بصیرت در موقعیت‌های سخت، پایدار نمی‌مانند و به باطل روی می‌آورند.
حجت‌الاسلام طباطبایی افزود: تدابیر صورت گرفته از سوی مقام معظم رهبری و روشنگری ایشان در بصیرت افزایی مردم درباره فتنه 88، حماسه عزت آفرین 9 دی را پدید آورد.
captcha